Ahlgren_K
Basic
Jag måste ju säga att den klocka jag själv innehar är min favoritHallo tråden, vilken är er favvo i nuvarande rangen ?
Nedan är min :
WatchLONGINES HERITAGE CLASSIC CHRONOGRAPH
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag måste ju säga att den klocka jag själv innehar är min favoritHallo tråden, vilken är er favvo i nuvarande rangen ?
Nedan är min :
![]()
Well Spirit är väl ”närmaste” owg dinkan de har, funkar till allt ”lyxsportklocka”…Jag måste ju säga att den klocka jag själv innehar är min favoritSpirit 37mm med champagne-tavla och läderarmband. Använder den främst som dressare, men skulle säga att den hade funkat precis lika bra som en vardagsklocka.
![]()
Lindberg, Weems, A7, den du länkade, lld.... listan kan göras långHallo tråden, vilken är er favvo i nuvarande rangen ?
Nedan är min :
![]()
Du få handla minst en, när Bratten rykerLindberg, Weems, A7, den du länkade, lld.... listan kan göras lång![]()
Nice..men på ”totalen” vart det väl bra, inkl ej superlång väntan vart fallNu linjerar ändlänkarna snyggt mot bandhornen! Otroligt vad en sådan detalj gör mycket för helhetsintrycket av en klocka. Tog tre veckor att fixa på grund av långa leveranstider från Schweiz, men det var det värt.
![]()
Nej, tre veckor är verkligen inget att bråka om.Nice..men på ”totalen” vart det väl bra, inkl ej superlång väntan vart fall
Tycker gröna är snyggast, just den gröna är lite toolig, icke skrikig, lugn grön, kan man säga så ?Är glad att jag slog till på en mossgrön HC till slut, är verkligen supernöjd. Helt perfekt tidshållning också - L888.5 är verkligen ett imponerande urverk. Och kolla in AR-behandlingen! Glaset försvinner helt.
![]()
Ja, precis, bra beskrivning. Lugnt och skönt grönt. Matt och diskret. Ska komplettera med ett matchande gummiband vad det lider, då blir den nog ännu mer toolig.Tycker gröna är snyggast, just den gröna är lite toolig, icke skrikig, lugn grön, kan man säga så ?
Tycker gröna är snyggast, just den gröna är lite toolig, icke skrikig, lugn grön, kan man säga så ?
Ja, precis, bra beskrivning. Lugnt och skönt grönt. Matt och diskret. Ska komplettera med ett matchande gummiband vad det lider, då blir den nog ännu mer toolig.
Haha, tur den inte är Röglegrön då!Har själv så himla svårt för grön, i alla sammanhang. Kan det bero på att man är uppvuxen på en åker och sett milslånga gröna ängar hela livet? Eller att det är rögles färg? (Tror på det senare)
Men sen finns det samtidigt en grön som jag tycker är skitsnygg, och visst har Longines lyckats pricka rätt, även där!![]()
Tänkte första byta bort länken mot ett gummi eftersom jag var less på de polerade centerlänkarna, men lät istället en juvelerare jag känner borsta länken. Mycket enhetligare och tooligare så här. Nu är jag helt nöjd. Det får bli ISO eller tropic under de varma månaderna och länk resten av tiden.
![]()
Tack! Vad roligt att du är tillbaka! Och extra roligt att du gått med i Longines-klubben med en underbar klocka. Håller helt med om att HydroConquest borde levereras helborstad från fabrik.Riktigt bra resultat! Så skulle den levereras direkt från fabrik.
Tycker att det är en synnerligen lyckad grön nyans. Snygg klocka helt enkelt![]()
Tack! Vad roligt att du är tillbaka! Och extra roligt att du gått med i Longines-klubben med en underbar klocka. Håller helt med om att HydroConquest borde levereras helborstad från fabrik.
Grattis! Ett kap med andra ord.Lyckades fynda, enligt mig själv, på Kaplans pantauktion. Ruskigt snabbt tempo där till skillnad från vanliga klockauktioner, och det var nästan så att jag missade tillfället trots att jag satt vid datorn med intensionen att buda. Tror det är 6 eller 8 objekt uppe på skärmen samtidigt istället för ett i taget. Hade faktiskt trott på större motstånd i och med att no date-versionen brukar generera ett högt pris. Fullset också med alla boxar, kartonger och cert. Länken däremot är köpt i efterhand från Uncle Straps.
Nice, mkt tooligare och ”passar bättre”, får man fråga vad hen tog för jobbet ?Tänkte första byta bort länken mot ett gummi eftersom jag var less på de polerade centerlänkarna, men lät istället en juvelerare jag känner borsta länken. Mycket enhetligare och tooligare så här. Nu är jag helt nöjd. Det får bli ISO eller tropic under de varma månaderna och länk resten av tiden.
![]()
Brukar betala några hundra bara. Har gjort det på en Hamilton och en Oris Aquis innan med bra resultat. Finns många urmakare och guldsmeder som fixar detta snabbt, de har ju rätt grejer. Det är bara att mejla några och fråga. Brukar kosta 500-1000 kr vad jag hört från andra.Nice, mkt tooligare och ”passar bättre”, får man fråga vad hen tog för jobbet ?