• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

God jul klocknördar!
20221224_113126.jpg

@Burnman @Civen

På WUS finns en DolceVita-tråd där folk delar med sig av intryck och wristshots. Framför allt Sector Dial-varianten, men det är ju samma boetter i båda modellerna. Jag tycker det verkar som man ska välja den mindre storleken om man inte har väldigt stora handleder. Blir ganska maffigt annars.

Tack för lästips! Jag har misstänkt att den stora modellen kan vara lite väl stor. På Longines hemsida har det kommit en massa nya modeller med storleken 23x37 vilket verkar vara en mer lättburen storlek.

Fick hem ett nytt läder som jag tänkte ha på dolce vitan men vart så jävla fult så beställde detta bruna original band, det måste väl fungera att klämma på ett viklås som är 21 mm?
longines-l682109818-armband.jpg

Hej, är så sugen på legend diver men vet inte om 36mm blir för liten (handled 18.4 cm) någon som kör 36mm men som inte har de minsta handlederna?

Hej, är så sugen på legend diver men vet inte om 36mm blir för liten (handled 18.4 cm) någon som kör 36mm men som inte har de minsta handlederna?
Har ej haft en, smakfråga såklart, men tror den blir för liten, detta är typiskt en 50/50 fråga, gillar el ej och du måste prova, har själv ca 18 och föredrar 40-45, men det är jag, alla är olika här..

Ja sant, föredrar mindre storlek och bilder 42:an ser stort ut, men som du säger får hitta en handlare som har de inne och åka och prova. Bor i Varberg och här utbytet av handlare tyvärr oerhört begränsat😅.

Ja sant, föredrar mindre storlek och bilder 42:an ser stort ut, men som du säger får hitta en handlare som har de inne och åka och prova. Bor i Varberg och här utbytet av handlare tyvärr oerhört begränsat😅.
Halmstad nästgårds ? Ring innan dock o kolla om de har inne …Mårtensson, gillar dem inte, men ska vara ”bra” på Longines, men klarar ej av att svara på mail, svårt tydligen..

Jag har länge tittat efter en prisvärd dresser. Tidigare var jag helt inne på en Seiko SARB17, men i samband att jag "råkade" trilla in hos en urhandlare såg jag Longines Flagship. Har länge gått och haft den i bakhuvudet men har ändå inte tagit mig tiden att läsa och höra mig för om den. Idag var jag igen hos samma urhandlare och tog tillfället i akt och bad om att få prova den.
PXL_20221230_114419149.jpg

Enligt henne var den 38.5 och den känns helt okej på armen.
Minns inte exakt pris, men den skyltades för över 18 000kr. Hon var också noga med att påpeka att priserna är på väga upp men jag kunde få den för 16 000kr.
Jag sa att jag skulle fundera och återkomma, är fruktansvärt sugen.

Jag har länge tittat efter en prisvärd dresser. Tidigare var jag helt inne på en Seiko SARB17, men i samband att jag "råkade" trilla in hos en urhandlare såg jag Longines Flagship. Har länge gått och haft den i bakhuvudet men har ändå inte tagit mig tiden att läsa och höra mig för om den. Idag var jag igen hos samma urhandlare och tog tillfället i akt och bad om att få prova den.

Minns inte exakt pris, men den skyltades för över 18 000kr. Hon var också noga med att påpeka att priserna är på väga upp men jag kunde få den för 16 000kr.
Sitter bra, Skitsnygg, bara köööp

Ultimat dressare i mitt tycke. 👌 Köp och bomba oss med bilder!

Tillbaka
Topp