Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den har jag testat i butik men föredrar den vita med arabiska siffror och våffeltavla. Samma dimensioner: https://www.longines.com/en-se/watch-the-longines-master-collection-l2-909-4-78-3Man fyller ju 40 bara en gång, så kanske båda ändå?
Är det denna du är sugen på? För den verkar underbart fin!
Absolut inte förbjudet! Sailcloth är ganska neutralt i min bok. Det passar på det mesta. Testa!Jävligt snyggt med sailcloth, vad säger folk om sailcloth på spirit är det förbjudet då det inte är en dykare?
Hittar ingen annons och länken funkar inte?Hallå tråden, WEJKI-PEJKI!!
Jag har för guds skull lagt ut en köpesannons för en Dolcevita!! Varför får jag inga pm?!? Skärp er nu, det är jul för jösse namn!!
Posta två inlägg till så kommer en helt ny värld öppnas för dig (eller åtminstone köpesdelen på K&S)Hittar ingen annons och länken funkar inte?
Ahh, sorry! Jag läste fel..Posta två inlägg till så kommer en helt ny värld öppnas för dig (eller åtminstone köpesdelen på K&S)
Har du en Dolcevita att sälja?
Tack för lästips! Jag har misstänkt att den stora modellen kan vara lite väl stor. På Longines hemsida har det kommit en massa nya modeller med storleken 23x37 vilket verkar vara en mer lättburen storlek.@Burnman @Civen
På WUS finns en DolceVita-tråd där folk delar med sig av intryck och wristshots. Framför allt Sector Dial-varianten, men det är ju samma boetter i båda modellerna. Jag tycker det verkar som man ska välja den mindre storleken om man inte har väldigt stora handleder. Blir ganska maffigt annars.
L16414Denna såg riktigt bra ut! Vad är det för ref?
Grattis! Mycket fin klocka.Blev första ordentliga klock-köpet efter jag har vart väldigt sugen på denna länge! Är så nöjd, kan knappt hålla ögonen från handleden. Kul att kunna hänga i Longines-tråden också!![]()
![]()
Har ej haft en, smakfråga såklart, men tror den blir för liten, detta är typiskt en 50/50 fråga, gillar el ej och du måste prova, har själv ca 18 och föredrar 40-45, men det är jag, alla är olika här..Hej, är så sugen på legend diver men vet inte om 36mm blir för liten (handled 18.4 cm) någon som kör 36mm men som inte har de minsta handlederna?
Halmstad nästgårds ? Ring innan dock o kolla om de har inne …Mårtensson, gillar dem inte, men ska vara ”bra” på Longines, men klarar ej av att svara på mail, svårt tydligen..Ja sant, föredrar mindre storlek och bilder 42:an ser stort ut, men som du säger får hitta en handlare som har de inne och åka och prova. Bor i Varberg och här utbytet av handlare tyvärr oerhört begränsat.
Sitter bra, Skitsnygg, bara köööpJag har länge tittat efter en prisvärd dresser. Tidigare var jag helt inne på en Seiko SARB17, men i samband att jag "råkade" trilla in hos en urhandlare såg jag Longines Flagship. Har länge gått och haft den i bakhuvudet men har ändå inte tagit mig tiden att läsa och höra mig för om den. Idag var jag igen hos samma urhandlare och tog tillfället i akt och bad om att få prova den.
![]()
Enligt henne var den 38.5 och den känns helt okej på armen.
Minns inte exakt pris, men den skyltades för över 18 000kr. Hon var också noga med att påpeka att priserna är på väga upp men jag kunde få den för 16 000kr.
Jag sa att jag skulle fundera och återkomma, är fruktansvärt sugen.
Möjligt de är supernice f2f, men bara kassa på att svara på mail (tog mitt ärende till Björkegrens i Kalmar, de var super)Tack för tipset, åker dit med ”öppet sinne”![]()
Grattis! Var det den på blocket?Fick hem en Longines DolceVita L5.656.4 idag. Klart trevlig klocka![]()
Hittade den på Uret.Grattis! Var det den på blocket?
Ultimat dressare i mitt tycke.Jag har länge tittat efter en prisvärd dresser. Tidigare var jag helt inne på en Seiko SARB17, men i samband att jag "råkade" trilla in hos en urhandlare såg jag Longines Flagship. Har länge gått och haft den i bakhuvudet men har ändå inte tagit mig tiden att läsa och höra mig för om den. Idag var jag igen hos samma urhandlare och tog tillfället i akt och bad om att få prova den.
![]()
Enligt henne var den 38.5 och den känns helt okej på armen.
Minns inte exakt pris, men den skyltades för över 18 000kr. Hon var också noga med att påpeka att priserna är på väga upp men jag kunde få den för 16 000kr.
Jag sa att jag skulle fundera och återkomma, är fruktansvärt sugen.