• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Bjussar på lite fler bilder på 39an.
1000006357.jpg

1000006359.jpg

1000006363.jpg

1000006362.jpg

Låset är smidigt och tunt. Mikrojusteringen är dock bara ca 5 mm, samma längd som en mesh-länk.
1000006360.jpg

1000006361.jpg
1000006365.jpg

Luggarna är hyfsat långa och breda, så bärs större än man tror. Försökte ta en jämförelsebild med andra 39or, men kanske inte säger så mycket.
1000006364.jpg
Snyggt! 👍

Bilagor

• IMG_5986.jpeg
    IMG_5986.jpeg
    529.9 KB · Visningar: 3
  • IMG_5985.jpeg
    IMG_5985.jpeg
    402.7 KB · Visningar: 3
  • IMG_5988.jpeg
    IMG_5988.jpeg
    391.5 KB · Visningar: 2
  • IMG_5987.jpeg
    IMG_5987.jpeg
    372.6 KB · Visningar: 3
Jag har en mer rund än bred handled, ca 6 cm tvärsnitt. 39 mm passar som en smäck.

Snyggt!
Den nya modellen ser toppen ut, synd det inte finns någon butik i närheten så man kan testa men har haft 41mm och den var ganska stor på armen för sin storlek, men 39 låter litet men kanske är perfekt.
Men passar inte någon av er som köpt så flippa vidare direkt 😀
Jag väntar på era pm 😉

Snyggt!
Den nya modellen ser toppen ut, synd det inte finns någon butik i närheten så man kan testa men har haft 41mm och den var ganska stor på armen för sin storlek, men 39 låter litet men kanske är perfekt.
Men passar inte någon av er som köpt så flippa vidare direkt 😀
Jag väntar på era pm 😉
Provade den lite hastigt igår och den bärs rätt stort måste jag säga, nu har jag rätt taniga handleder på ca 16cm. 39mm har lug to lug på 48mm, går att jämföra med en sub på 41mm som har samma lug to lug. Har du handleder på 17cm-19cm bör den sitta bra.

Senast ändrad:
Provade den lite hastigt igår och den bärs rätt stort måste jag säga, nu har jag rätt taniga handleder på ca 16cm. 39mm har lug to lug på 48mm, går att jämföra med en sub på 41 mm som har samma lug to lug. Har du handleder på 17cm-19cm bör den sitta bra.

Har själv hyfsat grova handleder på 20.5-21 men tycker ändå att 41 var ganska stort, hade en Certina 43mm som har ganska snarlika proportion som Hydroconquest som jag tyckte var för stor.
Så det får nog bli en 39mm

Vad ger man för denna med rabatter prut osv? ( om man får fråga?)

Har själv hyfsat grova handleder på 20.5-21 men tycker ändå att 41 var ganska stort, hade en Certina 43mm som har ganska snarlika proportion som Hydroconquest som jag tyckte var för stor.
Så det får nog bli en 39mm

Vad ger man för denna med rabatter prut osv? ( om man får fråga?)
Har du 20-21 lär ju 39mm sitta som ett smäck!

Från AD (tex Klockia) får du ca 20%, jag fick bland annat en rabattkod för just Longines av de. Från gråhandlare tycker jag du ska kontakta @SWC och kolla!

Någon som kan förklara all hype kring nya Hydroconquest? Själv tycker jag runt index kl. 6 och 9 förstör tavlans symmetrin, och varför köpa den på meshlänk istället för H-länk när en eftermarknads meshlänk kostar någon hundring?

Någon som kan förklara all hype kring nya Hydroconquest? Själv tycker jag runt index kl. 6 och 9 förstör tavlans symmetrin, och varför köpa den på meshlänk istället för H-länk när en eftermarknads meshlänk kostar någon hundring?
Därför den är inspirerad av Admiral 5 som såg ut så. Jag är ett mycket stort fan. Extremt mycket value och dom är riktigt riktigt fina irl med.

Tja den förra led ju av svår obalans så man kunde ju tycka att dom borde åtgärdat det på denna. Datum kl 6 (eller no date) och alu bezel hade varit mycket bättre. Dock fortfarande en bra dykare med bra verk o bra finish för vettiga pengar och en klar förbättring mot förra HCn så....

Själv hade jag hellre köpt den nya vanliga Conquest 38an, den är riktigt bra.
Var nära på att köpa nya Conquest men avskyr fjärilsspänne. Lustigt att nya Conquest 38 har kallats poormans Aqua Terra och nu nya Hydroconquest som kallas poormans Sub. Känns som att majoriteten klagade på de stora siffrorna och det konstiga kronskyddet, nu klagas det på att klockan blev för generisk. Hade nog föredragit att man minskade storleken på siffrorna och körde det nya caset, men då hade det ju varit en Planet Ocean kopia 🤷🏻‍♂️.

Var nära på att köpa nya Conquest men avskyr fjärilsspänne. Lustigt att nya Conquest 38 har kallats poormans Aqua Terra och nu nya Hydroconquest som kallas poormans Sub. Känns som att majoriteten klagade på de stora siffrorna och det konstiga kronskyddet, nu klagas det på att klockan blev för generisk. Hade nog föredragit att man minskade storleken på siffrorna och körde det nya caset, men då hade det ju varit en Planet Ocean kopia 🤷🏻‍♂️.
Ja det är ju en utmaning att hitta en "egen" design som också ser bra ut med den enorma mängd mikromärken som hela tiden kommer med nya modeller. 38an tycker jag har fått till utseendet bra. Nästan allt ÄR ju likt något som redan gjorts... Håller med till viss del om fjärilsspänne även om det också kan funka helt OK givet att man får till längden på länken.

Conquest 38an är ju fan sjukt bra.... Första gången på länge som jag verkligen blir imponerad av en ny modell oavsett märke. Runt 20k för denna är ju verkligen inte dyrt. Skulle välja denna före tex en Aquaterra varje dag i veckan om någon plötsligt skulle få för sig att ge bort en till mig 😃.
1000003799.jpg

Det är en extremt bra klocka till ett bra pris och riktigt läckra färgkombinationer, från ett av världens mest omtyckta klockmärke. Symmetri är nog inte så viktigt för de flesta. För egen del undviker jag helst aftermarket armband om det finns motsvarande OEM.

Conquest 38an är ju fan sjukt bra.... Första gången på länge som jag verkligen blir imponerad av en ny modell oavsett märke. Runt 20k för denna är ju verkligen inte dyrt. Skulle välja denna före tex en Aquaterra varje dag i veckan om någon plötsligt skulle få för sig att ge bort en till mig 😃.
1000003799.jpg
Riktigt fin. Speciellt den blåa sunburst. Ger mig lite VC overseas vibbar.

Jag är ingen fotograf men här är 42 mm på 17,5cm handled. Underbar grön färg och mikrojusteringen gjorde det lätt att få den rätt på handleden. Kommer säkert införskaffas en isblå och en med blå vridring längre fram.

Mycket nöjd!

Bilagor

• IMG_0640.jpeg
    IMG_0640.jpeg
    325.3 KB · Visningar: 2
  • IMG_0642.jpeg
    IMG_0642.jpeg
    294.9 KB · Visningar: 1
Jag är ingen fotograf men här är 42 mm på 17,5cm handled. Underbar grön färg och mikrojusteringen gjorde det lätt att få den rätt på handleden. Kommer säkert införskaffas en isblå och en med blå vridring längre fram.

Mycket nöjd!
Jäklar vilken klocka! Har varit ute efter en ny och kollat mycket på BB58, men denna ser ju otroligt finare ut.

@IronBK Vad tycker du om storleken? Har ungefär exakt 17,5 cm handled här också :D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp