• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Jäklar vilken klocka! Har varit ute efter en ny och kollat mycket på BB58, men denna ser ju otroligt finare ut.

@IronBK Vad tycker du om storleken? Har ungefär exakt 17,5 cm handled här också :D
Jag var först helt inställd på 39mm, men endast 42mm av grön fanns ”hemma”. Jämförde sida vid sida med mesh, blå vridring 39mm och i jämförelse kändes det på mig för litet. 41 hade nog varit helt perfekta men av 39 och 42 var det för mig enkelt val.

I och med att den också är 11,7mm tjock känns den ändå smidig.

Lite imponerad faktiskt. Tycker den nya 39mm lyckas bra utifrån givet standardrecept. Funderar starkt på den gröna alt. svart med blå bezel som sommarklocka i år. Är det förutbestämt vilken sorts länk som säljs till vilken ref. eller kan man välja fritt?

Lite imponerad faktiskt. Tycker den nya 39mm lyckas bra utifrån givet standardrecept. Funderar starkt på den gröna alt. svart med blå bezel som sommarklocka i år. Är det förutbestämt vilken sorts länk som säljs till vilken ref. eller kan man välja fritt?
Man kan inte välja fritt. Kommer däremot gå att beställa länk eller mesh separat senare, med stor sannolikhet.

Jäklar vilken klocka! Har varit ute efter en ny och kollat mycket på BB58, men denna ser ju otroligt finare ut.

@IronBK Vad tycker du om storleken? Har ungefär exakt 17,5 cm handled här också :D
Såg en jämförelse mellan de på ett forum, se nedan. Nya HC bärs något större, men gillar nog den blåa mer än BB58 blåa. BB58 är kronometer, men saknar snabbjustering vilket nya HC har.
IMG_8182.jpeg

Såg en jämförelse mellan de på ett forum, se nedan. Nya HC bärs något större, men gillar nog den blåa mer än BB58 blåa. BB58 är kronometer, men saknar snabbjustering vilket nya HC har.
IMG_8182.jpeg
COSC för Longines tycker jag också är av mindre betydelse eftersom deras klockor ändå tenderar hålla tiden inom intervallet, certifierade eller inte. För samma pris som Tudorn skulle man dessutom kunna addera till den också mycket fina Conquest 38:an i bakgrunden.

Tillbaka
Topp