• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Är Longines ofta nersatt eller är det extra fyndläge nu på gamla HydroConquesten iom inträdet av den nya?
30% ( =16 520:- ) på Klockmäster Mobilia i Malmö. Inte alls dumt. 🤔

10080.jpg

Senast ändrad:
Var lite skeptisk till att köpa en blå klocka, men denna nyans av blå är nog så perfekt som den kan bli. Klockan är nästintill svart i lowlight och marinblå utomhus. Imponerad av finishen på klockan. Sjukt tunn på höjden dessutom.

Får även tacka forum-medlemmen SWC för ett kanonpris på klockan. :D

Ignorera gärna fläckarna på tröjan, blir lätt så som småbarnsförälder. ;)

39mm på 17,5cm handled. Har inte hunnit sizea länken än, så blir nog en bättre fit när den är justerad. Tid och datum har inte heller hunnit ställas.
1000009283.jpg

Som sagt, oerhört subjektivt det här med klockor 🙂 Överlag brukar jag känna att över kanske 15K så får man inte så mkt pang för pengarna direkt utan det handlar mest om varumärket. Är ju inte så att man trillar av stolen över att klämma på en Submariner heller för den delen. Men klockor är förstås så mkt mer än funktion, annars skulle vi väl alla sitta med en Casio quartz 😄
Tänk att just det omvända slog mig idag.
Nu har jag förvisso inte en Longines på armen idag, utan en Omega Seamaster 300M, men som begagnad ligger den på dryga 40k. Visst, det är mycket pengar och snudd på 3x15k, men den är oerhört stabil i kvalitetsupplevelsen. Man kan tycka vad man vill om designen, men jag har inget att anmärka på rörande utförandet. Den känns optimerad i allt. Aldrig haft en klocka som gått stabilare heller tror jag. Den är helt enkelt fantastisk. Ingen klocka i 15k-klassen jag har stött på har ens varit i närheten av samma upplevelse.

Blev lite OT här, men märket var inte det intressanta egentligen utan snarare det att jag reflekterat över samma sak, fast det omvända.

Tänk att just det omvända slog mig idag.
Nu har jag förvisso inte en Longines på armen idag, utan en Omega Seamaster 300M, men som begagnad ligger den på dryga 40k. Visst, det är mycket pengar och snudd på 3x15k, men den är oerhört stabil i kvalitetsupplevelsen. Man kan tycka vad man vill om designen, men jag har inget att anmärka på rörande utförandet. Den känns optimerad i allt. Aldrig haft en klocka som gått stabilare heller tror jag. Den är helt enkelt fantastisk. Ingen klocka i 15k-klassen jag har stött på har ens varit i närheten av samma upplevelse.

Blev lite OT här, men märket var inte det intressanta egentligen utan snarare det att jag reflekterat över samma sak, fast det omvända.
Tur va väl det, vore ju ändå eländigt om man inte fick nåt mer för en klocka m listpris på över 80 lax 😄

Var lite skeptisk till att köpa en blå klocka, men denna nyans av blå är nog så perfekt som den kan bli. Klockan är nästintill svart i lowlight och marinblå utomhus. Imponerad av finishen på klockan. Sjukt tunn på höjden dessutom.

Får även tacka forum-medlemmen SWC för ett kanonpris på klockan. :D

Ignorera gärna fläckarna på tröjan, blir lätt så som småbarnsförälder. ;)

39mm på 17,5cm handled. Har inte hunnit sizea länken än, så blir nog en bättre fit när den är justerad. Tid och datum har inte heller hunnit ställas.
1000009283.jpg

Snygg den däri, ta gärna en bild i dagsljus.
Tycker det är svårt att avgöra vilken färg den blåa har på Youtube filmerna.

Eller menar den va inget för dig, sälj den direkt 😉

Snygg den däri, ta gärna en bild i dagsljus.
Tycker det är svårt att avgöra vilken färg den blåa har på Youtube filmerna.

Eller menar den va inget för dig, sälj den direkt 😉
Är bortrest nu, så kan fixa en i dagsljus efter påsk ;)

Det jag sett hittills är att den är supermörk inomhus, mer åt det svartblåa hållet. Ingen annan i tråden som har bild på den blåa i solljus? :D

Jag är ingen fotograf men här är 42 mm på 17,5cm handled. Underbar grön färg och mikrojusteringen gjorde det lätt att få den rätt på handleden. Kommer säkert införskaffas en isblå och en med blå vridring längre fram.

Mycket nöjd!
Asså den där färgen var inte dum någon stans. Inte vart så sugen på den där modellen tills nu 😍

Någon som har en bild på den mörkblå i solljus? Ser nästan svart ut på bilderna. Har varit mest fokuserad på den med blå vridring på mesh.
Är också sugen på den med blå vridning och svart urtavla. Tydligen ska den släppa även på stållänk om ”några månader” enligt rykten.

Testade den blå häromdagen, väldigt blå. Svårt att tro att den ser svart ut i något ljus.

Edit. Eller finns det flera olika blå?
15340.jpg
Du har nog rätt. Varianten med blå vridring och svart tavla på mesh ser dock ut att vara en ljusare blå, men det kanske bara ser ut som så? Jag provade den blå på oyster hos Krons och gillade den.

Du har nog rätt. Men varianten med blå vridring och svart tavla på mesh ser ut att vara en ljusare blå, men det kanske bara ser ut som så? Jag provade dock den blå på oyster hos Krons och gillade den.
Lurigt att se på bild, färger ser dessutom ofta olika ut på olika skärmar. Den jag provade var iallafall väldigt blå 🙂

Tillbaka
Topp