Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänk att just det omvända slog mig idag.Som sagt, oerhört subjektivt det här med klockorÖverlag brukar jag känna att över kanske 15K så får man inte så mkt pang för pengarna direkt utan det handlar mest om varumärket. Är ju inte så att man trillar av stolen över att klämma på en Submariner heller för den delen. Men klockor är förstås så mkt mer än funktion, annars skulle vi väl alla sitta med en Casio quartz
![]()
Tur va väl det, vore ju ändå eländigt om man inte fick nåt mer för en klocka m listpris på över 80 laxTänk att just det omvända slog mig idag.
Nu har jag förvisso inte en Longines på armen idag, utan en Omega Seamaster 300M, men som begagnad ligger den på dryga 40k. Visst, det är mycket pengar och snudd på 3x15k, men den är oerhört stabil i kvalitetsupplevelsen. Man kan tycka vad man vill om designen, men jag har inget att anmärka på rörande utförandet. Den känns optimerad i allt. Aldrig haft en klocka som gått stabilare heller tror jag. Den är helt enkelt fantastisk. Ingen klocka i 15k-klassen jag har stött på har ens varit i närheten av samma upplevelse.
Blev lite OT här, men märket var inte det intressanta egentligen utan snarare det att jag reflekterat över samma sak, fast det omvända.
Berätta mer om upplevelsen på mesh? Gissar att dom länkbitarna är kortare och att det är enklare att hamna rätt i size från början. Provade den förra helgen på oyster och tyckte det var riktigt bra. Men lutar åt att köpa en på meshband ändå.
Jag gillar det. Följsamt och inga tjyvnyp av armhår som jag annars tycker mesh kan ge. Men en helblå på ”oyster” kan vara det andra köpetBerätta mer om upplevelsen på mesh? Provade den förra helgen på oyster och tyckte det var riktigt bra. Men lutar åt att köpa en på meshband ändå.
Var lite skeptisk till att köpa en blå klocka, men denna nyans av blå är nog så perfekt som den kan bli. Klockan är nästintill svart i lowlight och marinblå utomhus. Imponerad av finishen på klockan. Sjukt tunn på höjden dessutom.
Får även tacka forum-medlemmen SWC för ett kanonpris på klockan.
Ignorera gärna fläckarna på tröjan, blir lätt så som småbarnsförälder.
39mm på 17,5cm handled. Har inte hunnit sizea länken än, så blir nog en bättre fit när den är justerad. Tid och datum har inte heller hunnit ställas.
![]()
Är bortrest nu, så kan fixa en i dagsljus efter påskSnygg den däri, ta gärna en bild i dagsljus.
Tycker det är svårt att avgöra vilken färg den blåa har på Youtube filmerna.
Eller menar den va inget för dig, sälj den direkt![]()
Asså den där färgen var inte dum någon stans. Inte vart så sugen på den där modellen tills nuJag är ingen fotograf men här är 42 mm på 17,5cm handled. Underbar grön färg och mikrojusteringen gjorde det lätt att få den rätt på handleden. Kommer säkert införskaffas en isblå och en med blå vridring längre fram.
Mycket nöjd!
Det beror helt och hållet på vilket urverk som sitter i. Detta gäller även i Skåne.Var går man för service i Skåne idag, är det bara AD som gäller?
Jag har en äldre HC, borde vara ETA 2824.Det beror helt och hållet på vilket urverk som sitter i. Detta gäller även i Skåne.
Då torde vilken kompetent urmakare som helst kunna fixa det.Jag har en äldre HC, borde vara ETA 2824.
Någon som har en bild på den mörkblå i solljus? Ser nästan svart ut på bilderna. Har varit mest fokuserad på den med blå vridring på mesh.Tips om nån är sugen. Vet inget om säljaren.
![]()
Ny/oanvänd 2026 Longines Hydroconquest 39 mörkblå
Pris: 16900 kr. Typ: Köp nu Köp & sälj begagnade & oanvända Automatiska klockor på Tradera.www.tradera.com
Är också sugen på den med blå vridning och svart urtavla. Tydligen ska den släppa även på stållänk om ”några månader” enligt rykten.Någon som har en bild på den mörkblå i solljus? Ser nästan svart ut på bilderna. Har varit mest fokuserad på den med blå vridring på mesh.
Testade den blå häromdagen, väldigt blå. Svårt att tro att den ser svart ut i något ljus.Någon som har en bild på den mörkblå i solljus? Ser nästan svart ut på bilderna. Har varit mest fokuserad på den med blå vridring på mesh.
Du har nog rätt. Varianten med blå vridring och svart tavla på mesh ser dock ut att vara en ljusare blå, men det kanske bara ser ut som så? Jag provade den blå på oyster hos Krons och gillade den.Testade den blå häromdagen, väldigt blå. Svårt att tro att den ser svart ut i något ljus.
Edit. Eller finns det flera olika blå?![]()
Lurigt att se på bild, färger ser dessutom ofta olika ut på olika skärmar. Den jag provade var iallafall väldigt blåDu har nog rätt. Men varianten med blå vridring och svart tavla på mesh ser ut att vara en ljusare blå, men det kanske bara ser ut som så? Jag provade dock den blå på oyster hos Krons och gillade den.
Nu rök den på Tratten, 9K under listpris efter en vecka.
Jo, borde nog gå att få mer på Tradera. Men samtidigt verkar det gå att få 20-25% rabatt vid nyköp.Verkade väldigt billigt. Borde väl ligga högre beggad, tänkte jag.