Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad missar jag?![]()
Ett aprilskämt som gjorde mig utomordentligt ledsen.
Fick glo en stund, men datumfönster saknas vilket är klart snyggare än den riktigaVad missar jag?
Hänge icke med, vad menar du?![]()
Ett aprilskämt som gjorde mig utomordentligt ledsen.
Snyggt! Ska prova den färgen jag med.Kom ett paket.
Blev en blå 39a, härlig djup färg. Sitter perfekt![]()
![]()
Oj, den såg nästan svart ut på den övre bilden. Grattis till en grym klocka!Kom ett paket.
![]()
Det där är ett montage, dök upp på ett instagram-konto som ett aprilskämt om att en no-date skulle komma som en boutique edition. Enligt min mening vore den typ den perfekta dykaren.Vad missar jag?
Verkligen, den skiftar endel. Gillar´tOj, den såg nästan svart ut på den övre bilden. Grattis till en grym klocka!

Väcker stora villhöver begär den där. Får nog bli en blå här med.Kom ett paket.
![]()
Fin den där, är mer sugen på den än nya dykaren.Dagens. Denna använder jag nästan varje dag:
![]()
Grattis! Knep du den på köp o sälj eller blev det från AD?Nästan svart inne men det blå kommer ut med ljuset![]()
![]()
Thnx! Klippte den på Tratten.Grattis! Knep du den på köp o sälj eller blev det från AD?
Thnx! Klippte den på Tratten.
Anar att den har florerat här i tråden med![]()
Den är grym. Undra om de kommer uppdatera den i år med det nya spännet (med snabbjustering).Dagens. Denna använder jag nästan varje dag:
![]()
Verkligen med tanke på att de går för ~ 20 isch nya med rabatt. Efter att ha bytt händer två gånger här på forumet så är vi nere på ~15.Kommer vara riktigt bra value for money pre-owned![]()
Ja skulle säga att vi troligtvis hamnar däromkring.Verkligen med tanke på att de går för ~ 20 isch nya med rabatt. Efter att ha bytt händer två gånger här på forumet så är vi nere på ~15.
Dykare blir ju snabbt ganska generiska och i min bok en tråkig typ av klocka. Tröttnade på dykare för länge sedan just för att dom antingen ser ut som alla andra eller, om dom verkligen avviker oftast ser ut som riktigt missfoster. Oris aquis är väl en av få som har en distinkt och snygg egen stil. Jag tycker bilden ovan är ett bra exempel på resonemanget. Seikon må vara bättre eller sämre men nog är båda ganska mycket "ännu en dykare". Håller dock med om att man skulle använt siffror och index punkter från tidigare men kört lite mindre siffror 12,3,6,9 och no date. Då hade man nog behållt lite av den tidigare igenkänningen.Så, sagt och gjort. Va sugen på en svart 39mm men fanns bara blå inne. Dock dog mitt sug helt faktiskt, blev besviken måste jag tyvärr säga. Tycker känslan i min Seiko som fick följa med va bättre. Blir inget köp för min del.![]()
Modifierade 2892 är det.Jag har en äldre HC, borde vara ETA 2824.
Betydligt mer karaktär! Riktigt snygg klocka det där. Lite lång över luggarna bara men det är ju en Longines feature...Fin den där, är mer sugen på den än nya dykaren.
Just på denna bild ser din Seiko ut att bäras mindre? Lug to lug är ju givetvis kortare men är den verkligen tunnare än nya HC?Så, sagt och gjort. Va sugen på en svart 39mm men fanns bara blå inne. Dock dog mitt sug helt faktiskt, blev besviken måste jag tyvärr säga. Tycker känslan i min Seiko som fick följa med va bättre. Blir inget köp för min del.![]()
Internet säger att Seikon är 13mm och Longines 11,7mm.Just på denna bild ser din Seiko ut att bäras mindre? Lug to lug är ju givetvis kortare men är den verkligen tunnare än nya HC?
Inte alls chunky i min lilla värld. Men det beror på vad man jämför med.Någon som kan dela med sig hur nya Hydroconquesten i 39 mm bärs? Tycker den ser ganska chunky ut trots 39 mm och bara ≈ 12 mm i höjd.