• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Kom ett paket.
Blev en blå 39a, härlig djup färg. Sitter perfekt
IMG_1642.jpeg
IMG_1652.jpeg

Så, sagt och gjort. Va sugen på en svart 39mm men fanns bara blå inne. Dock dog mitt sug helt faktiskt, blev besviken måste jag tyvärr säga. Tycker känslan i min Seiko som fick följa med va bättre. Blir inget köp för min del.
15340.jpg
Dykare blir ju snabbt ganska generiska och i min bok en tråkig typ av klocka. Tröttnade på dykare för länge sedan just för att dom antingen ser ut som alla andra eller, om dom verkligen avviker oftast ser ut som riktigt missfoster. Oris aquis är väl en av få som har en distinkt och snygg egen stil. Jag tycker bilden ovan är ett bra exempel på resonemanget. Seikon må vara bättre eller sämre men nog är båda ganska mycket "ännu en dykare". Håller dock med om att man skulle använt siffror och index punkter från tidigare men kört lite mindre siffror 12,3,6,9 och no date. Då hade man nog behållt lite av den tidigare igenkänningen.

Någon som kan dela med sig hur nya Hydroconquesten i 39 mm bärs? Tycker den ser ganska chunky ut trots 39 mm och bara ≈ 12 mm i höjd.

Så, sagt och gjort. Va sugen på en svart 39mm men fanns bara blå inne. Dock dog mitt sug helt faktiskt, blev besviken måste jag tyvärr säga. Tycker känslan i min Seiko som fick följa med va bättre. Blir inget köp för min del.
15340.jpg
Just på denna bild ser din Seiko ut att bäras mindre? Lug to lug är ju givetvis kortare men är den verkligen tunnare än nya HC?

Tillbaka
Topp