• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Wreckmaster

Breitling
IMG_0200.JPG
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Inne på min andra Longines nu. Måste säga att jag trivts väldigt bra med båda klockorna och Longines som märke.
Första var en HydroConquest som kändes riktigt gedigen för pengen, men fick lämna.
Så köpte jag en LLD för en vecka sedan eller så, känns sjukt mångsidig. För tillfället kör jag den på gummi och ibland skiftar jag till Sharkmesh.
IMG_1330.JPG
IMG_1259.JPG
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Inne på min andra Longines nu. Måste säga att jag trivts väldigt bra med båda klockorna och Longines som märke.
Första var en HydroConquest som kändes riktigt gedigen för pengen, men fick lämna.
Så köpte jag en LLD för en vecka sedan eller så, känns sjukt mångsidig. För tillfället kör jag den på gummi och ibland skiftar jag till Sharkmesh.
IMG_1330.JPG
IMG_1259.JPG
Samma resa som jag då :). Först en Hydro och nu en Legend. Mycket nöjd med min också. Hydroconquesten fattade man inte hur bra den var förren man sålt den tyvärr.
Inte omöjligt det blir en likadan igen.
 
Någon av er som snubblat över release date/säljstart i Sverige på V.H.P förresten? Jag hittar inget alls på Longines hemsida och diffusa, olika formuleringar från de som närvarade vid lanseringen.
 

Kajjan

Cartier
2-Faktor
Inne på min andra Longines nu. Måste säga att jag trivts väldigt bra med båda klockorna och Longines som märke.
Första var en HydroConquest som kändes riktigt gedigen för pengen, men fick lämna.
Så köpte jag en LLD för en vecka sedan eller så, känns sjukt mångsidig. För tillfället kör jag den på gummi och ibland skiftar jag till Sharkmesh.
IMG_1330.JPG
IMG_1259.JPG
Snyggt! Vart har du hittat gummit?
 

M3a

Cartier
2-Faktor
Någon som sitter på en hydroconquest och går i sälj tankarna? Saknar en sommar Beater och har snöat in mig totalt på Longines hydroconquest blå 41mm automatic :D:D:D
 
Fattar inte riktigt varför de valt att ha EFCo och den ursprungliga logotypen på baksidan av just HC/C-kollektionerna. De är ju väldigt moderna i jämförelse med Heritage, Masters osv. Men snyggt är det.
 
God dag mina Longines-vänner. Jag undrar om någon kunnig på klockor och armband kan besvara min fråga. Jag har en Longines Flagship och jag tycker inte armbandet är bekvämt. Antingen är den för tajt eller för löst. Det vore bra med ett hål mellan andra och tredje hålet =). Vet någon här om det hjälper med att köpa nytt armband (typ Hirsch som jag har för mig gör bra produkter) eller om det typ är så det brukar vara på armband. Vill bara tillägga att ungefär samma "fel" finns på min Omega De Ville, även om det armbandet funkar bättre för mig.
 
God dag mina Longines-vänner. Jag undrar om någon kunnig på klockor och armband kan besvara min fråga. Jag har en Longines Flagship och jag tycker inte armbandet är bekvämt. Antingen är den för tajt eller för löst. Det vore bra med ett hål mellan andra och tredje hålet =). Vet någon här om det hjälper med att köpa nytt armband (typ Hirsch som jag har för mig gör bra produkter) eller om det typ är så det brukar vara på armband. Vill bara tillägga att ungefär samma "fel" finns på min Omega De Ville, även om det armbandet funkar bättre för mig.

Jag tror det är beroende av armband. Longines läderband passar inte mig - jag är också "mellan två hål" som du. Därmed inte sagt att ett Hirschband kommer vara bättre, jag gissar att vårt problem egentligen handlar lite om slump. Man skulle nog behöva prova ut ett band på plats snarare än att beställa ett på nätet.
 
Lyfter frågan igen då jag verkligen vill få tag på ett länkband till min Conquest. Har kollar med AD här på Malta där jag bor, och priserna för endast länkbandet är mellan 5-10 Tkr. Kan man få tag i ett original länkband någonstans för 1-2 Tkr i Sverige?

Går ju givetvis köpa ett länkband AM för typ 500 kr, men det ser så illa ut på denna modell pga hornen. Blir ju en glipa mellan spring bars och boett på typ 5mm.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Lyfter frågan igen då jag verkligen vill få tag på ett länkband till min Conquest. Har kollar med AD här på Malta där jag bor, och priserna för endast länkbandet är mellan 5-10 Tkr. Kan man få tag i ett original länkband någonstans för 1-2 Tkr i Sverige?

Går ju givetvis köpa ett länkband AM för typ 500 kr, men det ser så illa ut på denna modell pga hornen. Blir ju en glipa mellan spring bars och boett på typ 5mm.
Låter hiskeligt dyrt med 5-10k för bara länken. Närmar det sig 10k så får man ju en ny Conquest på länk i Sverige.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Lyfter frågan igen då jag verkligen vill få tag på ett länkband till min Conquest. Har kollar med AD här på Malta där jag bor, och priserna för endast länkbandet är mellan 5-10 Tkr. Kan man få tag i ett original länkband någonstans för 1-2 Tkr i Sverige?

Går ju givetvis köpa ett länkband AM för typ 500 kr, men det ser så illa ut på denna modell pga hornen. Blir ju en glipa mellan spring bars och boett på typ 5mm.
Har för mig att ett original ligger på 4-5000 här hemma i Svedala, ruggiga priser
 
Topp