• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
LLD iklädd ZULUDIVER 300 gummi
IMG_20170715_132013.jpg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är väldigt svag för Longines, det blev min första något "exklusivare" klocka. Innan har det varit Certina, Seiko Tissot osov. I dagsläget har jag en Conquest med silvertavla som jag tycker är otroligt snygg, jag kan tillägga att jag gillar klockor utan för mycket färgskiftningar och blingbling, så Conquesten är perfekt :) Den är både lite sportig, men ändå klassisk så den passar utmärkt till mer uppklädda tillfällen
CAM00481.jpg
Köpte mig precis en likadan! Riktigt snygg tycker jag också.
EDIT: Jag hade precis köpt den, så datum och tid är fel ;)
IMG_20170915_174632 (1).jpg
IMG_20170915_175201 (1).jpg
 

gustavfs

Breitling
Hej!
Precis införskaffat en Longines Heritage 60th anniversary, (första "premiumklockan f.ö.).

Jag undrar bara en sak, det rasslar om den när jag rör på handleden. Ungefär som hängande kedjor slår mot varandra. Tycker det låter rätt onormalt, och tänkte kolla med er om jag borde gå tillbaks till butiken och be de fixa ev "fel", eller om allt är i sin ordning?
 

Kropoth

Cartier
Hej!
Precis införskaffat en Longines Heritage 60th anniversary, (första "premiumklockan f.ö.).

Jag undrar bara en sak, det rasslar om den när jag rör på handleden. Ungefär som hängande kedjor slår mot varandra. Tycker det låter rätt onormalt, och tänkte kolla med er om jag borde gå tillbaks till butiken och be de fixa ev "fel", eller om allt är i sin ordning?
Det kan vara så på automater som bara dras upp åt ett håll, och rotorn frikopplar åt det andra. Sök upp vad det är för urverk som Longines har satt sitt namn på och forska efter just den egenskapen. Men, är du orolig, eller klockan går knasigt tycker jag att du ska gå tillbaka oavsett.
 

DrDre

Patek
service på den ligger på ungefär 6500, välj bort polering så sjunker det ett par tusen, överkomligt tycker jag

Är det Nymans prislista du utgår ifrån, dvs kostnaden 6500kr för en "automatkronograf" och 2500kr i poleringskostnad? Jag är inte helt säker på att det urverket, även om det i grunden bygger på ett 7750, kostar som ett 7750 att serva eller att man kan dra av poleringskostnaden rakt av, dvs att man skulle komma ned till 4000kr. Men jag har själv inte frågat runt, så ta det för det är.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Är det Nymans prislista du utgår ifrån, dvs kostnaden 6500kr för en "automatkronograf" och 2500kr i poleringskostnad? Jag är inte helt säker på att det urverket, även om det i grunden bygger på ett 7750, kostar som ett 7750 att serva eller att man kan dra av poleringskostnaden rakt av, dvs att man skulle komma ned till 4000kr. Men jag har själv inte frågat runt, så ta det för det är.
Jo det var den jag gick efter
 

gustavfs

Breitling
Det kan vara så på automater som bara dras upp åt ett håll, och rotorn frikopplar åt det andra. Sök upp vad det är för urverk som Longines har satt sitt namn på och forska efter just den egenskapen. Men, är du orolig, eller klockan går knasigt tycker jag att du ska gå tillbaka oavsett.

Okej, tack för hjälpen. Ska förbi där snart, får fråga då :)
 

Henrip

Omega
2-Faktor
Hej,

Någon som vet priset och vart man kan köpa ett nytt mesh-armband (original) som numera säljs till Legend diver?

Mvh

Henrik
 
Topp