Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
ok - tack för ditt svar!Ja precis inte two tone
ok - tack för ditt svar!
Trevligt att se! Den satt fint.Lite väl dött här, får slänga upp en bild för att liva upp det lite
En Les Grandes Classiques på ett läder från @Hans Beck
Jo jag har klämt på den, länken kändes riktigt kvalitativ, klockan kändes precis lika bra som vanligt, men är det värt det extra påslaget som det blir?Någon som har klämt på den nya Meshlänken till LLD? Tankar och åsikter?
Okej vet du vad den kostar separat?Jo jag har klämt på den, länken kändes riktigt kvalitativ, klockan kändes precis lika bra som vanligt, men är det värt det extra påslaget som det blir?
Jo jag tror faktiskt det
nej, inte en aning faktiskt, men det borde väl inte vara så skrämmande dyrt kan man tyckaOkej vet du vad den kostar separat?
Riktigt bra i mina ögon!Den här avtäcktes i dagarna på officiella Instagram för Longines.
https://www.instagram.com/p/BYbB8TngTMK/
Köpte mig precis en likadan! Riktigt snygg tycker jag också.Jag är väldigt svag för Longines, det blev min första något "exklusivare" klocka. Innan har det varit Certina, Seiko Tissot osov. I dagsläget har jag en Conquest med silvertavla som jag tycker är otroligt snygg, jag kan tillägga att jag gillar klockor utan för mycket färgskiftningar och blingbling, så Conquesten är perfekt Den är både lite sportig, men ändå klassisk så den passar utmärkt till mer uppklädda tillfällen
Själv tycker jag urtavlan är en aning för komplicerad. Annars är den väl snyggLång tråd det här. Vad tror ni om denna Master?
Det kan vara så på automater som bara dras upp åt ett håll, och rotorn frikopplar åt det andra. Sök upp vad det är för urverk som Longines har satt sitt namn på och forska efter just den egenskapen. Men, är du orolig, eller klockan går knasigt tycker jag att du ska gå tillbaka oavsett.Hej!
Precis införskaffat en Longines Heritage 60th anniversary, (första "premiumklockan f.ö.).
Jag undrar bara en sak, det rasslar om den när jag rör på handleden. Ungefär som hängande kedjor slår mot varandra. Tycker det låter rätt onormalt, och tänkte kolla med er om jag borde gå tillbaks till butiken och be de fixa ev "fel", eller om allt är i sin ordning?
Lång tråd det här. Vad tror ni om denna Master?
service på den ligger på ungefär 6500, välj bort polering så sjunker det ett par tusen, överkomligt tycker jagDen är jäkligt cool. En Longines trevligaste modeller. Innan köp skulle jag dock kolla upp servicekostnaden.
41mm enl hemsidan. Jag tycker också den ser mumsig utRiktigt bra i mina ögon!
Hoppas bara inte den är för stor...
service på den ligger på ungefär 6500, välj bort polering så sjunker det ett par tusen, överkomligt tycker jag
Jo det var den jag gick efterÄr det Nymans prislista du utgår ifrån, dvs kostnaden 6500kr för en "automatkronograf" och 2500kr i poleringskostnad? Jag är inte helt säker på att det urverket, även om det i grunden bygger på ett 7750, kostar som ett 7750 att serva eller att man kan dra av poleringskostnaden rakt av, dvs att man skulle komma ned till 4000kr. Men jag har själv inte frågat runt, så ta det för det är.
Riktigt fin, hoppas den inte blir för tjock. Vad kan den lista hos AD tro, någon som snappat upp något?Den här avtäcktes i dagarna på officiella Instagram för Longines.
Mycket fin! Skönt att de skippat datum kl 4. Det malplacerade datumet är en orsak till att jag inte slagit till på Longines-kronograf (som i övrigt får anses som mkt prisvärda).Den här avtäcktes i dagarna på officiella Instagram för Longines.
Det kan vara så på automater som bara dras upp åt ett håll, och rotorn frikopplar åt det andra. Sök upp vad det är för urverk som Longines har satt sitt namn på och forska efter just den egenskapen. Men, är du orolig, eller klockan går knasigt tycker jag att du ska gå tillbaka oavsett.
Longines var den jäveln som drog igång hela mitt klockintresse