• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Beo

Patek
Jag lägger in en bild på min St Imier som drog igång min resa:D.
L27524523.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
God dag mina Longines-vänner. Jag undrar om någon kunnig på klockor och armband kan besvara min fråga. Jag har en Longines Flagship och jag tycker inte armbandet är bekvämt. Antingen är den för tajt eller för löst. Det vore bra med ett hål mellan andra och tredje hålet =). Vet någon här om det hjälper med att köpa nytt armband (typ Hirsch som jag har för mig gör bra produkter) eller om det typ är så det brukar vara på armband. Vill bara tillägga att ungefär samma "fel" finns på min Omega De Ville, även om det armbandet funkar bättre för mig.
Vissa läderband finns i olika längder redan ifrån början, men det är ju precis som med ett skärp, man gör ett eget hål där det är perfekt. Förutom att göra ett hål själv gör ju urmakare detta åt dig om du frågar.
 

Emil4

Cartier
Kört min legend diver på hirsh sen jag köpte den. Men slängde på ett Zuludiver läder zulu i veckan. Måste hålla med flera att orginalbanden inte är det skönaste jag burit.
IMG_0463.PNG
IMG_0464.JPG
 

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Repostar Lite ganmla bilder. kommer aldrig tröttna på denna keeper. Är så nöjd med min. Snart haft den i ett halv år och klart värt pengarna.
Snor @natovintage bild på min då den är väldigt bra och jag suger på att fotta :)
IMG_0521.JPG

Och bild från i påskas
IMG_0655.JPG


Och såklart en ny bild med grönt canvas
IMG_0839.JPG
 
Senast ändrad:
Ni som har Conquest GMT, upplever ni att den låter mycket? Jag har läst på lite om den och väldigt återkommande klagomål/kritik är just att den låter högt och illa. Gillar att kunna höra mekaniken själv på nära håll, men på många låter det som att man hör den även på avstånd och särskilt när den är i rörelse.

En sådan sak jag tror man kanske missar om man bara provar den hos AD. Hoppas någon av er har en GMT och kan bidra med lite kunskap :)
 
Vilken av dessa skönheter skulle ni välja? Står själv och funderar och har svårt att ta ett beslut. Måste säga att hydroconquests är väldigt prisvärda!
 

Bilagor

  • IMG_4068.JPG
    IMG_4068.JPG
    173.5 KB · Visningar: 81
Topp