• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Mycket fin verkligen! Blir riktigt sugen på en likadan!

Ja den är verkligen supertrevlig. Det tyckte jag från början också men den växer ändå hela tiden. Rekommenderas.
50C5617E-F0F7-4F4B-881D-2D3A7F3ABD23.jpeg

Är det någon som kanske har koll på detta ur? Det jag vet är att den är från ca 1956', har svårt att hitta mer info än så.
Köpte den i Göteborg för ca 2 år sedan, blev förälskad i tavlan och kunde inte gå från affären utan den.
IMG_1167.jpg

All info/hjälp uppskattas,
Väl mött!

Är det någon som kanske har koll på detta ur? Det jag vet är att den är från ca 1956', har svårt att hitta mer info än så.
Köpte den i Göteborg för ca 2 år sedan, blev förälskad i tavlan och kunde inte gå från affären utan den.
IMG_1167.jpg

All info/hjälp uppskattas,
Väl mött!
Bäst hjälp får du i vintage delen, men du måste ha bild på både baksidan och insidan om du vill veta mer bestämt vad det är, och närbilder...

Postar en bild på min hydroconquest. I mitt tycke är det den snyggaste eftersom den saknar de blaffiga siffrorna och de onödigt många olika sorters index som finns på den äldre (och nyare?)

Är det föresten någon som vet hur det ligger till med denna modellen jämfört med den andra? Visst tillverkades denna bara ett tag mellan det att den andra tillverkades och senare återlanserades igen?
IMG_3212.jpg

• Like
Reactions: Beo
Vilken/vilka återförsäljare av Longines rekommenderas i Stockholm? En familjemedlem ska eventuellt köpa första riktiga klockan och har spanat lite på Master Collection.

Ingen som klivit på VHP? Sjukt sugen på 41mm varianten. Såg att Basel 2018 visar den på gummi... Det vore ju sjukt trevlig att växla länk och original gummi på den

Ingen som klivit på VHP? Sjukt sugen på 41mm varianten. Såg att Basel 2018 visar den på gummi... Det vore ju sjukt trevlig att växla länk och original gummi på den
Jag har varit sugen ett tag nu. Varit in och provat 41 mm i butik men inte köpt då det irriterar mig att de inte satt dit en skruvad krona. Dumsnålt att inte ha det och speca den till 200m. :mad:

Tillbaka
Topp