• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Swizz beat

Patek
2-Faktor
Master Collection Chronograph
5CDBD874-8970-49DB-A714-B0184D47F266.jpeg
 

Schill

Cartier
Måste fråga er lite mer kunniga men går det att få tag på en Longines Evidenza Chrono i butik idag? Är riktigt köpsugen på en sådan
 

Eleganten

Omega
Alldeles för lite Longines generellt här på forumet. Angående HC (som nämndes tidigare i samband med högre pris) så är den senaste modellen dyrare. Men lirar fortfarande väl med den tidigare, trots att den sannerligen har sina quirks är den en favorit. Lätt att känna igen, om inte annat.

39147551_2119728378347333_8542643613341843456_n.jpg
 

EmilSve

Cartier
IMG_20181117_134513.jpg

Tjena!
Blev precis med Longines efter en del tid med andra stora märken som Oris osv. Kul att tråden finns men synd att märket är då ouppmärksammat här på KS. Vart ligger era hydros tidshållningsmässigt? Alltid kul att fråga :)
 

vader

Breitling
Passar på och presenterar mina två Longines, och provar samtidigt hur det funkar med bilder i forumet (mitt första inlägg med bilder).

Först och främst min "gamla" pålitliga HC som får ta hand om de tuffaste och blötaste aktiviteterna, både på jobbet och under fritiden.


Den andra, som tyvärr får alldeles för lite handledstid, är den vackra monopusher kronografen. Köpet var väl relativt spontan, och klockan har inte riktigt hittat sin plats som bruksklocka, än, ska man väl hoppas.
 

Swisswatches

Cartier
Hej!

Är det någon som vet varför Longines Conquest med svart urtavla har målade index, medan vit inte har det?
Bjuder på ett handledsskott:)
image.jpg

Mvh
 
  • Like
Reactions: Beo
Topp