Bossebäver
Silver
Tycker den är cool. Synd att den har kronskydden ifrån VHP bara...
+1, ser hemskt ut imo.
Väldigt läcker i övrigt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker den är cool. Synd att den har kronskydden ifrån VHP bara...
Bara 43 mm ser jag nu på Longines hemsida...Storlek? Ser fetare ut
Hm, kan funka. Men de där kronskydden....njaaBara 43 mm ser jag nu på Longines hemsida...
Gå till närmsta urmakare så hjälper dom digNågon som vet hur man byter armband (om det ens går) på nya HC? Är lite småsugen på nato eller gummi till sommaren.
Tycker den är riktigt nice! Har dessutom problem med nickel så den skulle va perfekt för mig. Dock hade jag gärna sett en version med Longines V.H.P verk."New Hydroconquest all ceramic"
Hiss eller diss?
Är det någon som vet ifall gummit till nya Hydro Conquesten passar på gamla modellen?
Det gäller 41mm varianten.
Klockia har flera modeller inneHej!
Är det någon här som har plockat ut nya HC hos svensk AD?
Verkar vara svåra att få tag på
Krons hade när jag gick förbi där för ca en vecka sedan.Hej!
Är det någon här som har plockat ut nya HC hos svensk AD?
Verkar vara svåra att få tag på
någon som testat lite olika band till Hydro Conquest och kan bjuda på lite inspiration?
någon som testat lite olika band till Hydro Conquest och kan bjuda på lite inspiration?
Fin!Den här är trevlig. Får bara lite lite handledstid. Får åtgärdas.
Min personliga åsikt är att Longines lyckas fantastiskt bra med i princip alla deras ”Heritage” släpp. Vilka som kommer bli framtida klassiker är svårare att säga. Det jag saknar lite är att dom egentligen inte känns 00tal. Inga direkta finesser liksom. Design ifrån arkiven och visserligen med nya urverk och safirglas, men tjocka och med gamla prestanda. Om ”dom” hade varit tunnare, kanske lite mer mitt emellan vintage 34-35mm och ’90 talets 43-45mm, tänk 37-38mm, och allra helst med varianter på V.H.P. verket under glaset... Då tror jag på framtida klassiker. Nu är dom mer kassako i tiden, men fortfarande ruskigt snyggaÅsikter på tråden om Longines Avigation BigEye? Tror ni den kommer hålla i längden och bli populär? Eller kommer den fada ut och ”glömmas bort” som föregångaren?
Gillar det nya orginalgummit!någon som testat lite olika band till Hydro Conquest och kan bjuda på lite inspiration?
Jag har det svarta på min VHP, tycker det känns väldigt "tungt & gediget" för att sno ett beprövat gammalt Hobbex ciatGillar det nya orginalgummit!
Är det där 41 eller 43mm? Hur stora handleder har du?Gillar det nya orginalgummit!
Den är 41, jag har ganska smala handleder. 17 cmÄr det där 41 eller 43mm? Hur stora handleder har du?
Ah, har funderat lite på den. Ser bra ut.Den är 41, jag har ganska smala handleder. 17 cm