Om det finns någon i tråden som sitter på en Conquest Heritage, den lilla med plexi, och vill byta till den större med safirglas så finns möjlighet. Eller om man vill sälja så kan jag också vara intresserad
Fastnat något enormt för denna HC Chronograph, nya då. Tänk vad mycket klocka man får för pengarna här. Longines, Kronograf Column wheel Vertical clutch 300m WR utan skruvade pushers Keramisk bezel, Integrerat helium escape valve (inga konformade kronor här inte) Bra finish, Snygg design 41mm 22kkr. Kan det bli bättre?
Åsikter på tråden om Longines Avigation BigEye? Tror ni den kommer hålla i längden och bli populär? Eller kommer den fada ut och ”glömmas bort” som föregångaren?
Min personliga åsikt är att Longines lyckas fantastiskt bra med i princip alla deras ”Heritage” släpp. Vilka som kommer bli framtida klassiker är svårare att säga. Det jag saknar lite är att dom egentligen inte känns 00tal. Inga direkta finesser liksom. Design ifrån arkiven och visserligen med nya urverk och safirglas, men tjocka och med gamla prestanda. Om ”dom” hade varit tunnare, kanske lite mer mitt emellan vintage 34-35mm och ’90 talets 43-45mm, tänk 37-38mm, och allra helst med varianter på V.H.P. verket under glaset... Då tror jag på framtida klassiker. Nu är dom mer kassako i tiden, men fortfarande ruskigt snygga
Jag har det svarta på min VHP, tycker det känns väldigt "tungt & gediget" för att sno ett beprövat gammalt Hobbex ciat
Tack! Jag är väldigt nöjd med den, synd att du inte fick ihop nog med medlemmar till en passaround. Hade varit kul att läsa omdömen från personer med mer erfarenhet av klockor än mig själv
Har sett den blå i ett skyltfönster och den var riktigt tjusig, nästan så man ångrade valet av grått . Den svarta har jag aldrig sett, vore spännande att se hur sunburst-effekten funkar i svart.
Kan tänka mig det, har tre blåa dykare redan dock så om jag skulle köpa en sådan här hade det fått bli svart eller grått. Hur är tidhållningen på din?
Tidshållningen är fantastisk skulle jag säga. +2s/d i snitt när jag har har den dial up över natten. Provade att ha den dial down i en vecka och fick ca - 1s/d. Ska nämna att jag burit den varje dag sen jag köpte den i mars. Ursäkta svengelskan
Hej alla! Jag har den nya HydroConquest med keramisk bezel men tror nästan jag fått ett måndagsexemplar. Kronan är extremt svårt att både skruva ur samt få att poppa. Har ni andra med HC detta problem? Insåg inte hur dåligt det var förrens jag jämförde med andra klockor. Har kontaktat Fredmans nu för att se om de knappt hjälpa mig. Har ställt den väldigt få ggr och det har varit så sen start men känns som det bara blir värre och värre för var gång. Vad tror ni? Hur känns er krona? Kunde ta 10 min att ställa klockan i början.
Jag har förvisso den gamla varianten men jag har aldrig märkt av några problem. Tycker tvärtom att den är lätt att hantera.
Det låter som om du råkat sabba gängorna på kronhalsen. Det kan vara något litet metallspån som ligger i vägen någonstans... Har du någon lupp att undersöka gängorna med?
Nej tyvärr, vill dock påstå det var så från start. Är detta något man kommer få hjälp med hos AD? Går det på garanti osv, kommer det räcka med att byta ut kronan om en gänga är förstörd?