• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Någon som vet hur man byter armband (om det ens går) på nya HC? Är lite småsugen på nato eller gummi till sommaren.
20190402_202311.jpg

Finns det någon här som använder ”Longines avigation big eye”. Jag har prövat den ett antal gånger, tänkte snarare om någon kan komma med insikt efter att ha ägt den ett tag.
Bild ärligt stulen från nätet
A128E0A4-2996-4AEE-8CAE-E3D90F24CFA4.jpeg

Om det finns någon i tråden som sitter på en Conquest Heritage, den lilla med plexi, och vill byta till den större med safirglas så finns möjlighet. Eller om man vill sälja så kan jag också vara intresserad :)

Fastnat något enormt för denna HC Chronograph, nya då. Tänk vad mycket klocka man får för pengarna här.

Longines,
Kronograf
Column wheel
Vertical clutch
300m WR utan skruvade pushers
Keramisk bezel,
Integrerat helium escape valve (inga konformade kronor här inte)
Bra finish,
Snygg design
41mm

22kkr. Kan det bli bättre?

1986431096607211231_1326145502-1.jpg
l3.783.4.56.6.jpg
l3.783.4.96.6.jpg

Åsikter på tråden om Longines Avigation BigEye? Tror ni den kommer hålla i längden och bli populär? Eller kommer den fada ut och ”glömmas bort” som föregångaren?

Åsikter på tråden om Longines Avigation BigEye? Tror ni den kommer hålla i längden och bli populär? Eller kommer den fada ut och ”glömmas bort” som föregångaren?
Min personliga åsikt är att Longines lyckas fantastiskt bra med i princip alla deras ”Heritage” släpp. Vilka som kommer bli framtida klassiker är svårare att säga. Det jag saknar lite är att dom egentligen inte känns 00tal. Inga direkta finesser liksom. Design ifrån arkiven och visserligen med nya urverk och safirglas, men tjocka och med gamla prestanda. Om ”dom” hade varit tunnare, kanske lite mer mitt emellan vintage 34-35mm och ’90 talets 43-45mm, tänk 37-38mm, och allra helst med varianter på V.H.P. verket under glaset... Då tror jag på framtida klassiker. Nu är dom mer kassako i tiden, men fortfarande ruskigt snygga :)

Tillbaka
Topp