• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Longines Master Collection, på tok för lite handledstid... dock rätt stor och bärs större :)

FCEC6653-E621-4B32-ADB9-DE0B5B71EED6.jpeg


33BF3B74-74BA-466C-962D-A6D74A635AF8.jpeg

Riktigt sjysst!
C4BD2F1B-3CB9-41BC-940F-E4BAB31D28D3.jpeg


4BCC8DF4-90CF-483D-9FB9-99E753F30FBF.jpeg
 
Vad sägs om detta: Alla lägger upp en bild på sin favoritklocka från Longines och så kör vi likes på den vi tycker är finast. Då tar vi fram en inofficiell vinnare av den finaste Longinesklockan enligt oss här på KS. ;)
 

Frallet

Omega
Beställde samma idag, är du nöjd med din eller? Det va lite kärlek i första ögonkastet för min del! Bra storlek också:D
Kul att snart få se en till sån här på forumet! Har hittills bara sett 1 likadan fast med den vita urtavlan. Det var precis likadant här, kärlek vid första ögonkastet och jag är hur nöjd som helst med den! ;)
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Bästa stället att serva kvarts Longines HydroConquest i sthlmsområdet? behöver nog bara batteribyte men funderar även på polering, packningar osv.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
En Longines Conquest Heritage Chronograph l1 641.4! (Nu på en köpochsälj-plats nära dig!) ;)
IMG_20190616_143446.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20190616_143446.jpg
    IMG_20190616_143446.jpg
    269.5 KB · Visningar: 3

NRE

Vacheron
2-Faktor
Någon i den här tråden lär ju sitta på Heritage Divern. Verkar vara omöjlig att hitta beggad. Någon som kan ge lite input om hur den känns? Snart beställer jag en flång ny, får den inte ur huvudet.
Screenshot_20190623-185211~2.png
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Precis, det var en evighet sen någon dök upp på forumet. Hittade en på Blocket i våras men säljaren ville ha 30-40% mer än vad de legat för begagnade tidigare på KS. Dum som jag var högg jag inte då. Aja, jakten är halva grejen som man säger.
ja förr eller senare borde det dyka upp ett ex nånstans
 
  • Like
Reactions: NRE

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Någon i den här tråden lär ju sitta på Heritage Divern. Verkar vara omöjlig att hitta beggad. Någon som kan ge lite input om hur den känns? Snart beställer jag en flång ny, får den inte ur huvudet.
Screenshot_20190623-185211~2.png
När den kom testade jag den. Minns att jag tyckte den kändes lite klossig och hög. Men det kan ju vara subjektivt. Den är i alla fall cool med de olika stora tavlorna
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
När den kom testade jag den. Minns att jag tyckte den kändes lite klossig och hög. Men det kan ju vara subjektivt. Den är i alla fall cool med de olika stora tavlorna
Hmm, det är väl någon slags variant på 7750 som sitter i och då brukar klockorna bli rätt så höga. Jag tänker dock att bandhornen är tunna och borde bidra till en "nättare" känsla.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hmm, det är väl någon slags variant på 7750 som sitter i och då brukar klockorna bli rätt så höga. Jag tänker dock att bandhornen är tunna och borde bidra till en "nättare" känsla.
Det var ju ett tag sen jag klämde på den, stod och funderade mellan den och Tudor BB med röd bezel. Blev ingen av dom ... Har du hittat några mått?
 
Topp