• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Tack! Jag är väldigt nöjd med den, synd att du inte fick ihop nog med medlemmar till en passaround. Hade varit kul att läsa omdömen från personer med mer erfarenhet av klockor än mig själv :)
Aa,
Har du sett den svarta eller den blåa i verkligheten? Några tankar om dess färg live?

Har sett den blå i ett skyltfönster och den var riktigt tjusig, nästan så man ångrade valet av grått :). Den svarta har jag aldrig sett, vore spännande att se hur sunburst-effekten funkar i svart.
Kan tänka mig det, har tre blåa dykare redan dock så om jag skulle köpa en sådan här hade det fått bli svart eller grått. Hur är tidhållningen på din?

Kan tänka mig det, har tre blåa dykare redan dock så om jag skulle köpa en sådan här hade det fått bli svart eller grått. Hur är tidhållningen på din?
Tidshållningen är fantastisk skulle jag säga. +2s/d i snitt när jag har har den dial up över natten. Provade att ha den dial down i en vecka och fick ca - 1s/d. Ska nämna att jag burit den varje dag sen jag köpte den i mars. Ursäkta svengelskan :)

:heart:
3053E1CF-9CCF-4AA1-91C5-781EF7827093.jpeg

Hej alla!
Jag har den nya HydroConquest med keramisk bezel men tror nästan jag fått ett måndagsexemplar. Kronan är extremt svårt att både skruva ur samt få att poppa. Har ni andra med HC detta problem? Insåg inte hur dåligt det var förrens jag jämförde med andra klockor. Har kontaktat Fredmans nu för att se om de knappt hjälpa mig.

Har ställt den väldigt få ggr och det har varit så sen start men känns som det bara blir värre och värre för var gång.

Vad tror ni? Hur känns er krona? Kunde ta 10 min att ställa klockan i början.

Hej alla!
Jag har den nya HydroConquest med keramisk bezel men tror nästan jag fått ett måndagsexemplar. Kronan är extremt svårt att både skruva ur samt få att poppa. Har ni andra med HC detta problem? Insåg inte hur dåligt det var förrens jag jämförde med andra klockor. Har kontaktat Fredmans nu för att se om de knappt hjälpa mig.

Har ställt den väldigt få ggr och det har varit så sen start men känns som det bara blir värre och värre för var gång.

Jag har förvisso den gamla varianten men jag har aldrig märkt av några problem. Tycker tvärtom att den är lätt att hantera.

Hej alla!

Det låter som om du råkat sabba gängorna på kronhalsen. Det kan vara något litet metallspån som ligger i vägen någonstans... Har du någon lupp att undersöka gängorna med?

Det låter som om du råkat sabba gängorna på kronhalsen. Det kan vara något litet metallspån som ligger i vägen någonstans... Har du någon lupp att undersöka gängorna med?

Nej tyvärr, vill dock påstå det var så från start. Är detta något man kommer få hjälp med hos AD? Går det på garanti osv, kommer det räcka med att byta ut kronan om en gänga är förstörd?

Hej alla!

Har nya HC och det är ingenting jag har märkt av...

Nej tyvärr, vill dock påstå det var så från start. Är detta något man kommer få hjälp med hos AD? Går det på garanti osv, kommer det räcka med att byta ut kronan om en gänga är förstörd?
Ingen aning om garanti, det får nog din butik svara på. *Det beror på om det är gängan som sitter på boetten eller gängan i kronan. Är det det senare så förhoppningsvis ja. Men du beskrev att det även är trögt att dra ut kronan när den väl är avskruvad, därför jag tänkte att det kan ligga något spån vägen någonstans. Oavsett är nog ett besök hos butiken nödvändigt.

Ingen aning om garanti, det får nog din butik svara på. *Det beror på om det är gängan som sitter på boetten eller gängan i kronan. Är det det senare så förhoppningsvis ja. Men du beskrev att det även är trögt att dra ut kronan när den väl är avskruvad, därför jag tänkte att det kan ligga något spån vägen någonstans. Oavsett är nog ett besök hos butiken nödvändigt.
Tack!

Tillbaka
Topp