• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

NRE

Vacheron
2-Faktor
Det var ju ett tag sen jag klämde på den, stod och funderade mellan den och Tudor BB med röd bezel. Blev ingen av dom ... Har du hittat några mått?
De flesta mått jag hittar säger 49*42*16. 22 mm luggar. Många verkar, som du, tycka den är klossig och stor. Jag gillar dock "klossig och stor" så det behöver inte vara negativt.
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Är det här old news as fuck, och jag bara missat det, eller är detta en nyhet?? Den skulle jag nästan vilja prova tror jag...
79315356-AC2D-47E3-A0DF-D29BC92428E1.png
 
Redan postat den i paketöppnartråden men slänger in några "exklusiva" bilder för att lyfta denna i mitt tycke underskattade tråd :)

Announced på Basel 2018 och sedan... nada.
Har varit inne på lokala ADn med någon månads mellanrum och samma svar varje gång, "om en månad".
Under GHS var jag inne i Pop-Up-affären men de visste knappt den fanns. Förståligt då Heritage-serien bara ett par procent av deras totala försäljning.

Den har såklart funnits på nätet och via gråhandel men jag ville se den IRL först, plus att jag ändå inte skulle köpa den förns ett visst datum (vilket var nu). Så när det var dags blev det AD fast via nätet och hålla tummarna.

Första intrycket: Sjukt Nöjd :)

Heritage-4.jpg


Heritage-10.jpg


Heritage-9.jpg


Älskar visarna som går från svart till attackblå beroende på vinkeln.
Heritage-5.jpg


39mm Conquest vs 38mm Military.
Conquesten är som bekant 300m med skruvkrona osv, så den är större och tyngre på alla sätt.
Heritage-8.jpg
 

Swisswatches

Cartier
Redan postat den i paketöppnartråden men slänger in några "exklusiva" bilder för att lyfta denna i mitt tycke underskattade tråd :)

Announced på Basel 2018 och sedan... nada.
Har varit inne på lokala ADn med någon månads mellanrum och samma svar varje gång, "om en månad".
Under GHS var jag inne i Pop-Up-affären men de visste knappt den fanns. Förståligt då Heritage-serien bara ett par procent av deras totala försäljning.

Den har såklart funnits på nätet och via gråhandel men jag ville se den IRL först, plus att jag ändå inte skulle köpa den förns ett visst datum (vilket var nu). Så när det var dags blev det AD fast via nätet och hålla tummarna.

Första intrycket: Sjukt Nöjd :)

Heritage-4.jpg


Heritage-10.jpg


Heritage-9.jpg


Älskar visarna som går från svart till attackblå beroende på vinkeln.
Heritage-5.jpg


39mm Conquest vs 38mm Military.
Conquesten är som bekant 300m med skruvkrona osv, så den är större och tyngre på alla sätt.
Heritage-8.jpg
Riktigt snygg! Har sneglat åt den flera gånger.
Hur mycket väger den?

Trevlig dinka till vänster också, inte alls partisk;)
image.jpg

Ja, jag har bytt ”klockhandled” och nej jag har inte rengjort glaset på flera veckor:bag:
 

Elias.A

Cartier
Redan postat den i paketöppnartråden men slänger in några "exklusiva" bilder för att lyfta denna i mitt tycke underskattade tråd :)

Announced på Basel 2018 och sedan... nada.
Har varit inne på lokala ADn med någon månads mellanrum och samma svar varje gång, "om en månad".
Under GHS var jag inne i Pop-Up-affären men de visste knappt den fanns. Förståligt då Heritage-serien bara ett par procent av deras totala försäljning.

Den har såklart funnits på nätet och via gråhandel men jag ville se den IRL först, plus att jag ändå inte skulle köpa den förns ett visst datum (vilket var nu). Så när det var dags blev det AD fast via nätet och hålla tummarna.

Första intrycket: Sjukt Nöjd :)

Heritage-4.jpg


Heritage-10.jpg


Heritage-9.jpg


Älskar visarna som går från svart till attackblå beroende på vinkeln.
Heritage-5.jpg


39mm Conquest vs 38mm Military.
Conquesten är som bekant 300m med skruvkrona osv, så den är större och tyngre på alla sätt.
Heritage-8.jpg
Grymt snyggt! Tavlan och visarna passar riktigt bra
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Råkade bli med en Conquest VHP. Allt är ju relativt men anser att det är min första "riktiga" klocka :)

DSC_0089.JPG
Jag och @meo_swe håller på att konspirera ihop en klocka till en väldigt god vän som till slut ska ta examen efter många års slit. Efter en massa fram- och tillbaka landade vi i att en Conquest VHP inte bara är en väldigt prisvärd klocka utan också är typ den objektivt bästa icke-dykaren i världen. Det är svårt med gåvor, de flesta människor gillar inte att behöva ställa om/vrida upp klockor. Ingen gillar serviceräkningar.

Att för under 10 kex oprutat kunna ge någon en dinka med orden ”Du behöver inte ställa om den i månadsluten och den kommer inte sumpa mer än 10 sekunder på ett år” är rätt knäppt. Så visst är det en ”riktig” klocka, grattis!
 
Senast ändrad:
Topp