Hej kollegor! Någon som skulle kunna vara behjälplig med vilken modell detta är? Har letat som en dåre på nätet utan framgång :/
Vad för nummer står det på bakboetten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej kollegor! Någon som skulle kunna vara behjälplig med vilken modell detta är? Har letat som en dåre på nätet utan framgång :/
Vet ej. Såg en bild på klockan och tyckte den skulle passa som present till damen. Får bli att man knallar ner till lokala butiken.
![]()
![]()
![]()
![]()
Småspanar efter en sådan, är den blå? Dra ett pm då den ska iväg?Råkade bli med en Conquest VHP. Allt är ju relativt men anser att det är min första "riktiga" klocka
![]()
Det är den svarta men finns blå, vit och kolfiber och även med svart boett (sammanlagt 15 versioner enligt hemsidan). Den ska absolut ingenstans på ett bra tag känns det som just nu men man ska väl aldrig säga aldrig osvSmåspanar efter en sådan, är den blå? Dra ett pm då den ska iväg?
Tack! Det började med att jag ville ha någon form av HAQ. Sedan rent designmässigt hade jag noterat ingen dykring. Men sedan när jag läste om denna blev evighetsdatum (säger man så?) nästan ett krav också. Varför ha en klocka som går riktigt bra men behöva ställa om den i slutet av månaden?Jag och @meo_swe håller på att konspirera ihop en klocka till en väldigt god vän som till slut ska ta examen efter många års slit. Efter en massa fram- och tillbaka landade vi i att en Conquest VHP inte bara är en väldigt prisvärd klocka utan också är typ den objektivt bästa icke-dykaren i världen. Det är svårt med gåvor, de flesta människor gillar inte att behöva ställa om/vrida upp klockor. Ingen gillar serviceräkningar.
Att för under 10 kex oprutat kunna ge någon en dinka med orden ”Du behöver inte ställa om den i månadsluten och den kommer inte sumpa mer än 10 sekunder på ett år” är rätt knäppt. Så visst är det en ”riktig” klocka, grattis!
Mm, vet att det finna 100 varianter. Dock är de lite stora, för visst finns det bara 41/43 mm?Det är den svarta men finns blå, vit och kolfiber och även med svart boett (sammanlagt 15 versioner enligt hemsidan). Den ska absolut ingenstans på ett bra tag känns det som just nu men man ska väl aldrig säga aldrig osv![]()
Så vitt jag vet är 41 tyvärr det minsta med quartz.Mm, vet att det finna 100 varianter. Dock är de lite stora, för visst finns det bara 41/43 mm?
Annars verkar de sweet!
Har ingen info om klockan men riktigt stilig!![]()
![]()
Longines Conquest Heritage Chronograph (L1.641.4). Planen är att slänga på ett brunt krokodilband, typ Hirsch Genuine Croco. Den har en härlig sunburst-dial, liknande Rolex rhodium dial. Har sökt efter lite info om modellen, men den verkar vara relativt ovanlig (?). Hittar inte mycket mer än döda länkar till e-handel. Om någon har en länk till modellens historia eller liknande skulle jag uppskatta det mycket!
Det är en Conquest Heritage Chronograf, det släpptes en i silver och en i svart. Just kronografen slutade tillverkas ganska snabbt medans de andra fortfarande görs. Vad är det specifikt du undrar över? Historien är väl att Longines gjorde denna serie som jubileum (2014) till 1954 när den första såg ljuset![]()
![]()
Longines Conquest Heritage Chronograph (L1.641.4). Planen är att slänga på ett brunt krokodilband, typ Hirsch Genuine Croco. Den har en härlig sunburst-dial, liknande Rolex rhodium dial. Har sökt efter lite info om modellen, men den verkar vara relativt ovanlig (?). Hittar inte mycket mer än döda länkar till e-handel. Om någon har en länk till modellens historia eller liknande skulle jag uppskatta det mycket!
Yes, så långt är jag med, och att det sitter ett modifierat ETA 2894-2 (L650). Är bl.a nyfiken på när de släpptes, hur länge de producerades och vad listpriserna var. Antar att detta var någon slags föregångare till Column-Wheel-kronografen.Det är en Conquest Heritage Chronograf, det släpptes en i silver och en i svart. Just kronografen slutade tillverkas ganska snabbt medans de andra fortfarande görs. Vad är det specifikt du undrar över?
Jag vet inget specifikt årtal, men Conquest Heritage kom med 60års jubileumet 2014 (*skrev fel tidigare) och just kronografen har inte fortsatt tills dags dato, men kanske till 2016... Har du ett serienummer går det att avgöra när just den klockan gjordes. Urverket är ingen föregångare, bara ett annat kronografverk. Det sitter bland annat i Evidenza serien. Vad listpriset var 2014 kanske du kan försöka googla uppgifter om. Det finns väl åtminstone 2st på forumet som äger modellen. Riktigt snygg klocka, personligen tycker jag den kanske blir lite knubbig som kronograf i 38mmYes, så långt är jag med, och att det sitter ett modifierat ETA 2894-2 (L650). Är bl.a nyfiken på när de släpptes, hur länge de producerades och vad listpriserna var. Antar att detta var någon slags föregångare till Column-Wheel-kronografen.
Ah, trodde den hade slutat produceras innan 2016. Jag hittar endast sidor som visar serienummer upp till runt 1969, har du en uppdaterad lista? Har för mig att man måste höra av sig direkt till Longines för att få mer info om sin klocka annars. Faktum är att jag köpte den härifrån KS så vi är nog inte alltför många med just den modellen. Tycker också den är riktigt snygg, är förvånad över att den slutade produceras så fort och över att inte ha sett den mer i klockforum. Knappt uppmärksammad alls, speciellt inte jmf med vanliga Heritage och/eller Flagship. Gillar att den påminner lite om PP 5270.Jag vet inget specifikt årtal, men Conquest Heritage kom med 60års jubileumet 2014 (*skrev fel tidigare) och just kronografen har inte fortsatt tills dags dato, men kanske till 2016... Har du ett serienummer går det att avgöra när just den klockan gjordes. Urverket är ingen föregångare, bara ett annat kronografverk. Det sitter bland annat i Evidenza serien. Vad listpriset var 2014 kanske du kan försöka googla uppgifter om. Det finns väl åtminstone 2st på forumet som äger modellen. Riktigt snygg klocka, personligen tycker jag den kanske blir lite knubbig som kronograf i 38mm
Ser plötsligt ut som en pilotare.Har kört endast länk eller NATO i typ ett halvår och hade nästan glömt hur bra den gör sig på olika läder.
![]()
Jag har funderat lite över att sätta ett läderband på min Conquest, har du någon rekommendation gällande typ av läder?Har kört endast länk eller NATO i typ ett halvår och hade nästan glömt hur bra den gör sig på olika läder.
![]()
Jag har funderat lite över att sätta ett läderband på min Conquest, har du någon rekommendation gällande typ av läder?
Tack så mycket! Det svarta såg riktigt fint ut, jag får titta på Carchy69 och se.Om du scrollar bakåt hos den här killen så dyker den upp på lite olika läder och nato, https://www.instagram.com/carchy69/
Han brukade ta beställningar på egentillverkade förut och jag lade en, men det rann typ ut i sanden.
Så jag letade helt enkelt efter ett som påminde och det blev detta: https://www.geckota.com/geckota-simple-handmade-leather-strap
Här är de jag har i 19mm som jag tycket alla funkar mer eller mindre. Det svarta är nice, det är ett tunt Hirsh.
![]()
Är 12-6-9 större än de andra siffrorna?Vet inte vad jag tycker om denna
![]()
Är 12-6-9 större än de andra siffrorna?
Lite onödigt kan tyckas, men jag gillar boetten och färgkombinationen funkar väl också.
Är det kvartsaren? Jag tycker den är riktigt bra med siffrorna, möjligen är röd en färg man tröttnar på i längden, men den finns väl med svart inlägg också...Vet inte vad jag tycker om denna
![]()
Är det kvartsaren? Jag tycker den är riktigt bra med siffrorna, möjligen är röd en färg man tröttnar på i längden, men den finns väl med svart inlägg också...
Det är väl bara byta till svart, eller köra en kraftig ghost-modJa den finns i svart jag tror... känslan är ju schysst men känns lite töntig i rött på mig iaf!
Det är väl bara byta till svart, eller köra en kraftig ghost-modDet var ju så jäkla hett med röd bezel för ett par år sedan, sen svalnade det, så det känns lite utdaterat