Laddar...
Erikson Urhandel

Longines

Diskussion i 'Diskussion' startad av Galaxy, 16 augusti 2014.

1. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Det är en Conquest Heritage Chronograf, det släpptes en i silver och en i svart. Just kronografen slutade tillverkas ganska snabbt medans de andra fortfarande görs. Vad är det specifikt du undrar över? Historien är väl att Longines gjorde denna serie som jubileum (2014) till 1954 när den första såg ljuset

Senast ändrad: 11 augusti 2019
  2. Dafi

Dafi Plast

Från:
    Stockholm
    Yes, så långt är jag med, och att det sitter ett modifierat ETA 2894-2 (L650). Är bl.a nyfiken på när de släpptes, hur länge de producerades och vad listpriserna var. Antar att detta var någon slags föregångare till Column-Wheel-kronografen.

3. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Jag vet inget specifikt årtal, men Conquest Heritage kom med 60års jubileumet 2014 (*skrev fel tidigare) och just kronografen har inte fortsatt tills dags dato, men kanske till 2016... Har du ett serienummer går det att avgöra när just den klockan gjordes. Urverket är ingen föregångare, bara ett annat kronografverk. Det sitter bland annat i Evidenza serien. Vad listpriset var 2014 kanske du kan försöka googla uppgifter om. Det finns väl åtminstone 2st på forumet som äger modellen. Riktigt snygg klocka, personligen tycker jag den kanske blir lite knubbig som kronograf i 38mm

4. Dafi

Dafi Plast

Från:
    Stockholm
    Ah, trodde den hade slutat produceras innan 2016. Jag hittar endast sidor som visar serienummer upp till runt 1969, har du en uppdaterad lista? Har för mig att man måste höra av sig direkt till Longines för att få mer info om sin klocka annars. Faktum är att jag köpte den härifrån KS så vi är nog inte alltför många med just den modellen. Tycker också den är riktigt snygg, är förvånad över att den slutade produceras så fort och över att inte ha sett den mer i klockforum. Knappt uppmärksammad alls, speciellt inte jmf med vanliga Heritage och/eller Flagship. Gillar att den påminner lite om PP 5270.

5. VadÄrKlockanNu

VadÄrKlockanNu Titan

Har kört endast länk eller NATO i typ ett halvår och hade nästan glömt hur bra den gör sig på olika läder.
    LRM_EXPORT_455587483535329_20190814_082637363.

KJS79, Pave, Rymdhamstern och 4 andra gillar detta.
  6. Kropoth

Kropoth Tantal

Ser plötsligt ut som en pilotare. :)

VadÄrKlockanNu gillar detta.
  7. Swisswatches

Swisswatches Titan

Från:
    Ena sidan av Sverige
    Jag har funderat lite över att sätta ett läderband på min Conquest, har du någon rekommendation gällande typ av läder?

8. VadÄrKlockanNu

VadÄrKlockanNu Titan

Om du scrollar bakåt hos den här killen så dyker den upp på lite olika läder och nato, https://www.instagram.com/carchy69/
    Han brukade ta beställningar på egentillverkade förut och jag lade en, men det rann typ ut i sanden.
    Så jag letade helt enkelt efter ett som påminde och det blev detta: https://www.geckota.com/geckota-simple-handmade-leather-strap

Här är de jag har i 19mm som jag tycket alla funkar mer eller mindre. Det svarta är nice, det är ett tunt Hirsh.
    Heritage-7.

9. Swisswatches

Swisswatches Titan

Från:
    Ena sidan av Sverige
    Tack så mycket! Det svarta såg riktigt fint ut, jag får titta på Carchy69 och se.

10. Aquaracer2

Aquaracer2 Ingamay

Från:
    Skärgården
    Vet inte vad jag tycker om denna

3943A1AC-FE5D-4C92-A278-3A0E359F2E8D.

11. Kropoth

Kropoth Tantal

Är 12-6-9 större än de andra siffrorna?

12. Aquaracer2

Aquaracer2 Ingamay

Från:
    Skärgården
    Ja

13. Kropoth

Kropoth Tantal

Lite onödigt kan tyckas, men jag gillar boetten och färgkombinationen funkar väl också. :)

14. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Är det kvartsaren? Jag tycker den är riktigt bra med siffrorna, möjligen är röd en färg man tröttnar på i längden, men den finns väl med svart inlägg också...

15. Aquaracer2

Aquaracer2 Ingamay

Från:
    Skärgården
    Ja den finns i svart jag tror... känslan är ju schysst men känns lite töntig i rött på mig iaf!

16. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Det är väl bara byta till svart, eller köra en kraftig ghost-mod ;) Det var ju så jäkla hett med röd bezel för ett par år sedan, sen svalnade det, så det känns lite utdaterat

Aquaracer2 gillar detta.
  17. Aquaracer2

Aquaracer2 Ingamay

Från:
    Skärgården
    Slumpar bort den på öppna ist... frugan Sneade när jag kom knallandes med den ut till köket precis ...

18. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Är det en 39mm eller 41mm?

19. Aquaracer2

Aquaracer2 Ingamay

Från:
    Skärgården
  20. VadÄrKlockanNu

VadÄrKlockanNu Titan

Jag gillar den och rött passar mig svinbra när det kommer till kläder osv. Men kvartz är jag inte så sugen på om det inte är VHP.

Mollstedt