• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

ClownenJac

Panerai
Har stämt av gångavvikelsen på min Hydro under drygt en vecka. Helt klart nöjd med resultatet - i snitt har den gått +0.1 spd! (Hade den liggande ett par dagar och då vred jag upp den nån gång för att den inte skulle lägga av.)

Screenshot_20190926-132930.png

20190918_064311.jpg
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Har stämt av gångavvikelsen på min Hydro under drygt en vecka. Helt klart nöjd med resultatet - i snitt har den gått +0.1 spd! (Hade den liggande ett par dagar och då vred jag upp den nån gång för att den inte skulle lägga av.)

Screenshot_20190926-132930.png

20190918_064311.jpg
Är sugen på denna modell.
Vilken storlek kör du?
Samt hur är det med kronskydden känns dom ivägen eller tar i handen?
 

ClownenJac

Panerai
Är sugen på denna modell.
Vilken storlek kör du?
Samt hur är det med kronskydden känns dom ivägen eller tar i handen?

Jag kör 41mm. Tycker inte kronskydden stör, har klockan rätt långt ner mot handen och tänker knappt på kronskydden. Var lite psykad först men det var länge sen jag hade en klocka i den storleken och med länk istället för läder innan jag köpte hydron så tror att det var mer den ovanan som störde mig lite snarare än kronskydden.
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Jag kör 41mm. Tycker inte kronskydden stör, har klockan rätt långt ner mot handen och tänker knappt på kronskydden. Var lite psykad först men det var länge sen jag hade en klocka i den storleken och med länk istället för läder innan jag köpte hydron så tror att det var mer den ovanan som störde mig lite snarare än kronskydden.
Ok tack.
Jag gillar den skarpt.
 

DrDre

Patek
Jag kan inte påminna mig att jag sett bilder på denna här på forumet. Riktigt lyckad design. Bilden från Kristian Haagens instagram.

kristianhaagen
The 38.5 mm @longines Heritage “Sector” is fitted with automatic cal. L.893.5 which offers silicium hairspring. It comes with two leather NATO straps and is priced at CHf 2000. Yes, you want this one. I do too!”

26925E74-7E95-4465-8299-43A1378291D4.jpeg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Mm. Jag provade också 43an men var lite för stor för min smak. Jag vet även att det finns olika skolor kring polerade ytor på länken men tycker att det funkar riktigt bra på hydron :)

20191010_103636.jpg
Det fungerar ju med polerad mittlänk på massa andra klockor, jag tror det är den gamla H länken med polerade centrumbitar som var en vattendelare. Nuvarande är ju precis som på Rolex oyster :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vad tänker folk om denna? Sjukt sugen är jag 38mm är perfekt storlek också.

ECCDB603-301E-40BF-B46C-ACB6E9E18183.png
FB5516FB-F63C-4E60-801F-19A8D8EAB6B1.png
Det positiva är att det är en ren och snygg design med vintage vibe utan vintage färgskala. Den ser liksom ny och fräsch ut. På minussidan för mig är dels avsaknaden av det bevingade timglaset i loggan och hårkorset på tavlan som gör den lite mer svåravläst med de tunna visarna. På bild ser visarna lika tjocka ut som fem minuterstrecken. Det är ju en bild tagen 10:08 och där ser timvisaren lika lång ut som minutvisaren, jag misstänker att 10:10 är väldigt svår avläst... Fonten på siffrorna passar designen, men vad faen hände med 6:an? Det var inte så lyckat tycker jag, subtavlan kunde fått vara mindre eller så kunde minuträlsen fått gå hela tavlan ut istället för den tomma ramen, då hade 6an fått plats. Men va fan, är man någonsin riktigt nöjd :p
 

Urtyp

Audemars
Fonten på siffrorna passar designen, men vad faen hände med 6:an? Det var inte så lyckat tycker jag
Haha, jag tycker nästan alla siffror var konstiga. Först såg jag bara 12, ett par bröst alt. en rumpa där trean brukar sitta, en liten nolla vid 6 samt en krumelur vid nio. På andra bilden såg jag att det var en trea vid tre och en sexa vid nio. :p
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Sök på Longines pdf på Google o gå på technical information o ladda ned pdf som heter movement. Där finns alla deras förkortningar kopplat till vad det är för verk i botten. L615 är ett 2895-2
 
Topp