Blev med en Hydroconquest 41 mm häromdagen och gillar den skarpt! Dock så har jag som flera andra svårt att få till längden på länken så att den sitter perfekt. Den sitter antingen precis lite för tight så att det blir obekvämt när handleden sväller, eller på tok för löst så att jag får byta yrkesbana till bilhandlare...
Anledningen är att det i dagsläget inte finns halvlänkar till modellen och microjusteringen i spännet bara är ca 3,5 mm medan länkbitarna är ca 12 mm. Har sett forumtrådar där folk moddar länkbitar från andra modeller men det känns ju som lite onödigt jobbigt...
Jag tycker att det är otroligt märkligt att Longines inte har tänkt på detta tidigare (modellen har ju funnits ett tag nu) men efter att ha mailat Longines fick jag dock det glädjande beskedet att de nu håller på att utveckla halvlänkar till modellen och planerar att släppa dem under första kvartalet 2020. Referensnumret skall tydligen bli L688158479.
Tills vidare får den rocka natoband men jag håller tummarna för att Longines får tummen ur asap. Vill ju kunna köra med länken även när handleden sväller...