Master Collection Chronograph får avsluta årets sista arbetsvecka
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur gjorde du detta?Longines är riktigt generösa som utan avgift bistår med denna tjänst. Utdrag från deras arkiv för 4 av mina Longines
HejHur gjorde du detta?
Har kontaktar Longines på ”history of your watch” avdelning på flera av mina vintage Longines men endast fått ett mail med information och alltså inget fysiskt papper!
Vad är du tveksam över? Hur den känns på DIN handled kan bara du svara på, du får ta dig till någon butik som har den inne och testa.Hej, ny medlem här.
Funderar på en Longines Record ref
L28214722.
Har tidigare varit lite tveksam till Longines men vill nu ha en prisvärd dressklocka med brunt läderarmband.
Vill gärna höra er input om Longines som märke rent generellt men också hur Longines record ”känns” på handleden.
Tacksam för alla svar.
Hmm, man kanske skulle testa Nato ändå Minns du vart du köpte detta?LLD på gråsvart Nato, funkar för mig
Singular straps är en svensk säljare som har riktigt bra nato. Finns i olika kvalite och prisklass.Hmm, man kanske skulle testa Nato ändå Minns du vart du köpte detta?
Tack! Premium eller Super?Singular straps är en svensk säljare som har riktigt bra nato. Finns i olika kvalite och prisklass.
Jag har köpt alla sorter men klart är att man får vad man betalar för. Super är riktigt bra men kostar ju också dubbelt så mycket som premium. Vill man bara testa och se vad man tycker så kanske premium räcker. Jag tycker personligen inte att 300 kr är mycket men alla har ju olika referenser.Tack! Premium eller Super?
Nytt från Longines. Riktigt snyggt.
LONGINES HERITAGE CLASSIC CHRONOGRAPH 1946.
Jag ska hämta min La grande Classic efter batteri och glasbyte i morgon. Den är en riktig kontorsfavorit, men denna har jag inte sett förut
Lax-tavlor är helt fantastiskt fina, den där är inget undantagDet är tydligen också en La grande Classic fast mekanisk där min är kvarts. Ruskigt trevlig med lax-tavla
Läs bakåt i tråden
Blev riktigt imponerad av att Longines gjort en annual calendar, till ett i sammanhanget lågt pris.
Någon som har erfarenhet av ovanstående, eller någon annan av deras modeller med annual calendar?
Aha, har jag lyckats missa det.Läs bakåt i tråden
Jag kanske var snabb, var det inte du som skapade en egen tråd för den?Aha, har jag lyckats missa det.
Tack.
Jo, det stämmer.Jag kanske var snabb, var det inte du som skapade en egen tråd för den?
Du får bli först utJo, det stämmer.
Tänkte att jag eventuellt skulle hitta någon med erfarenhet av den här.
Det verkar så, den är på ingång.Du får bli först ut
Intryck? Hit eller miss i verkliga livet?
Verkligen. Den är bra mycket bättre.Nya hydron e ju verkligen ett lyft från gamla