• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

sirengatto

Panerai
2-Faktor
Något åt det här hållet.
9D099216-10C5-4D14-9636-0DAF3BEB39C3.png
 

F32

Panerai
2-Faktor
Fler remakes av klassiska modeller från Longines. Vad tycker vi?

Longines Heritage Classic Tuxedo Chronograph - 40mm - Cal. L895 - ca €3000
2020-Longines-Heritage-Tuxedo-Chronograph-L2.830.4.93.0-4.jpg


Longines Heritage Classic Tuxedo Small Seconds - 38.5mm - Cal. L893 - Ca €2000
2020-Longines-Heritage-Tuxedo-Small-Seconds-L2.330.4.93.0-4.jpg


https://www.longines.com/universe/news/the-longines-heritage-classic-tuxedo
Den andra där är ju sjukt snygg. Lite väl gulnade index och visare bara, får se hur det ser ut IRL.

Edit: Hittade en bild på nätet som jag stal.
Longines-Heritage-Classic-Tuxedo-L2.330.4.93.0_003.jpg
 

Jungelbobo

Cartier
Fick precis hem min första Longines. Det blev en HydroConquest från 2020 med den gråa sunbursttavlan och keramiska bezeln.
Körde på versionen med länk och mina första intryck är väldigt goda så här långt. Perfekt mix av dykare och lite mer stilren med de polerade mittenlänkarna.
MEN jag tänkte höra om någon har erfarenhet av Longines originalgummi till denna modell? Funderar på att skaffa ett nu när det nalkas semester.
Har hört lite både och gällande claspen men skulle gärna vilja ha lite mer input om någon sitter på't! :)

Tack på förhand!
(Slänger väl med en bild då! ;))
105573758_10158175640747713_7118587489741111330_o.jpg
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor

sirengatto

Panerai
2-Faktor

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Har en stark passion för den här Longines Lindbergh. Tunn och elegant med vridring och inre vridbar skiva för navigeringshjälp. Dubbla fjäderhus, glasbaksida med baklock på gångjärn. Teknik och stil i skön samklang enligt mej.
lindbergh.jpg
Den har sin charm, och visarna gillar jag :) Men hur många olika typsnitt får man ha på siffrorna? Jag skulle bli galen :p
 
Topp