• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

AF34A80E-622D-4400-B39B-529A9C8F01A9.jpeg

nått att ha?
Gummit är klart över förväntan, även om jag har bytt till ett lite tjockare tropic på min (för att matcha storleken på bandhornen lite bättre). Meshet funkar bättre på Legend diver än på Skin diver, tycker jag. Sjukt nöjd med klockan.
7F16A6F2-7F02-410A-A0A3-89AEADF31B68.jpeg

Gummit är klart över förväntan, även om jag har bytt till ett lite tjockare tropic på min (för att matcha storleken på bandhornen lite bättre). Meshet funkar bättre på Legend diver än på Skin diver, tycker jag. Sjukt nöjd med klockan.
7F16A6F2-7F02-410A-A0A3-89AEADF31B68.jpeg
Härligt!
Ser fin ut, är de 20mm lugg?
Hur är storleken på den 42mm känns den stor?, är van vid 39mm bb58.

Härligt!
Ser fin ut, är de 20mm lugg?
Hur är storleken på den 42mm känns den stor?, är van vid 39mm bb58.
22 mm bandbredd. Diametern är visserligen 42 mm, men långa bandhorn — drygt 52 mm L2L — så den bärs något större. Men nedåtvinklingen på bandhornen gör att den ligger perfekt på armleden.

Jag upplever storleken direkt jämförbar med Legend diver.

Det är ingen som har en Conquest eller Hydroconquest som vill sälja? (Endast Quartz av intresse). För isåfall kan ni skicka ett PM:)

Någon som har erfarenhet med Longines World Timer? 42 men 46 lug to lug. Rädd den blir för stor. Kan få en helt ny till halva priset som är 10.000,-. Modellen har utgått sedan några år tillbaka.
A873FB9E-C653-4CC3-BC92-0A055C1A9B6A.png
Ingen aning, har aldrig ens sett den där. Men riktigt snygg var den:) Om jag hade varit du hade jag slagit till! Beror ju mycket på vad du är van vid för storlekar och hur stora handleder du har.

Tillbaka
Topp