• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Yax

Breitling
Min dressare Longines V.H.P. Urtavlan ser olika ut i olika vinklar. Från nästan helt slät till olika grader av mönstrat. Bilden visar fullt mönstrad.

upload_2020-8-16_17-27-23.png
Första gången jag ser någon som har en likadan. Ärvde en sådan av min svärfar, fast har guldfärgad stållänk. Snyggt i läder med!
 

perhog

Audemars
2-Faktor
Finns den utan Chronograf med? Tänkte i stil med de andra
japp den finns även utan chronograf. Med läder eller stål armband. Finns även en version där man får tre olika armband med. Den ska tydligen komma i höst enligt en rolex AD som tyvärr aldrig hör av sig när man är intresserad av något så nu hoppas jag på en att en annan AD ska lyckas skaka fram den blåa skönheten. Är man chronograf nörd så är man :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Fick en känsla av att de var i ungefär samma klass men då rankas de kanske såhär:

Longines
Hublot
Tudor?
I denna tråden hänger man för att man gillar Longines eller är nyfiken på Longines. Hur märket är rangordnat mot andra är inte speciellt intressant. Longines ingår i Swatchhroup och är där rankat under Omega. Hublot ingår väl i LMW och Tudor i Rolex, så hur alla står sig mot varandra finns säker någon tråd om under ”allmän diskussion” :)
 

Yax

Breitling
Första gången jag också hör från någon som har samma. Bild? (Jag hoppas det är något som skiljer dom åt så vi fortfarande är unika;))
Just nu ligger den inne på service för smuts i ställverket. Vinkel, färgkomposition och ljusskillnad ljuger lite på bilden, men det är 2tons-tavla, fast det är samma modell. Kronan verkar dock skilja sig om jag inte ser fel.
received_234008994711934.jpeg
 
Senast ändrad:

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
God kväll Longinesvänner. Vad tycker vi om denna?
648D10DD-D724-433E-B833-123BCC960E14.jpeg

Jag tycker den är galet vacker...
Jag börjar bli väldigt kluven till Longines Heritage serie... Nästan varje modell som släpps är riktigt snygg, men alltid i en storlek som ska vara ”modern”. Inget utöver safirglaset och storleken är ”modernt”. Dom har ju för faen släppt VHP urverket för ett par år sedan, varför återfinns inte det i dessa modeller? Deras teknik och utvecklingsavdelning måste ha lagts ned? Easy money, kolla i arkiven och slänga i gamla (nya men omodern teknik) mekaniska urverk som inte presterar bättre än vad vintage-förlagorna gjorde. Man ska alltså betala ganska dyrt för 50-60 år gammal design med 100 år gammal teknik? Dom är fortfarande riktigt trevliga att se på, men mina pengar får dom inte för några fler Heritagemodeller, det får räcka med de jag redan har...
 
Jag börjar bli väldigt kluven till Longines Heritage serie... Nästan varje modell som släpps är riktigt snygg, men alltid i en storlek som ska vara ”modern”. Inget utöver safirglaset och storleken är ”modernt”. Dom har ju för faen släppt VHP urverket för ett par år sedan, varför återfinns inte det i dessa modeller? Deras teknik och utvecklingsavdelning måste ha lagts ned? Easy money, kolla i arkiven och slänga i gamla (nya men omodern teknik) mekaniska urverk som inte presterar bättre än vad vintage-förlagorna gjorde. Man ska alltså betala ganska dyrt för 50-60 år gammal design med 100 år gammal teknik? Dom är fortfarande riktigt trevliga att se på, men mina pengar får dom inte för några fler Heritagemodeller, det får räcka med de jag redan har...
Jag håller med om att den är för dyr. 20.000kr för en sån här är inte prisvärt. Den borde kosta 10.000kr.
 
Måste säga att jag är väldigt positivt överraskad av Dolce vitan. Varit sugen på en tank länge och gick länge och funderade på en Reverso men kändes svårt att motivera dem pengarna för tillfället så till slut så slog jag till på en Longines och är väldigt nöjd med det köpet.
 

Bilagor

  • IMG_3863.JPG
    IMG_3863.JPG
    437.9 KB · Visningar: 31
  • IMG_3864.JPG
    IMG_3864.JPG
    434.7 KB · Visningar: 28
  • IMG_3873.JPG
    IMG_3873.JPG
    589.7 KB · Visningar: 29

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Måste säga att jag är väldigt positivt överraskad av Dolce vitan. Varit sugen på en tank länge och gick länge och funderade på en Reverso men kändes svårt att motivera dem pengarna för tillfället så till slut så slog jag till på en Longines och är väldigt nöjd med det köpet.
Är det dina bilder eller är dom "lånade"?
 
Topp