• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Henrip

Omega
2-Faktor
Godmorgon
F94DAA83-72B3-4BB7-8BA8-9B8CEDE898EF.jpeg
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Länge sen man hade på sig denna. Hade glömt hur bra klocka det faktiskt är! :happyhappy:
06530B89-5BAA-428D-ABC6-F256BD7D24AA.jpeg
Så är det nog... min har legat snart ett halvår i vapenskåpet. Sen samma dag jag blev med 58:a. Har funderat på försäljning men det tar emot. Just för att den är så otroligt bra. Speciellt i förhållande till priset...
 

Mässing

Omega
Provar LLD på brunt läder, tycker det känns riktigt bra - lite lyxigare än svart Nato som prytt den sedan originalbandet gav upp. Men svart läder är nog ännu bättre...

(Premiär för mig i den här tråden, men longines-ägare har jag varit sedan 2013)

C97B1AD2-69B7-4F21-9F40-6D58AEC88E47.jpeg
FACADFBE-EB39-43D3-9DF6-EEAD7A15051A.jpeg
Tycker LLDn funkar på väldigt många olika band. Precis som du har jag min på brunt nu, den är i mitt tycke lite elegantare på svart.
865BA00D-802D-4EEE-B355-89E669CB2E08.jpeg
 

JohannSebastian

Panerai
2-Faktor
Tycker LLDn funkar på väldigt många olika band. Precis som du har jag min på brunt nu, den är i mitt tycke lite elegantare på svart.
865BA00D-802D-4EEE-B355-89E669CB2E08.jpeg
Just nu är min normala ”brun läderarmbandsklocka” på service, så det blev bra tillfälle att testa. Men jag ska börja hålla ögonen öppna efter ett svart läderarmband som får ta över när min andra klocka är tillbaka.
(Jag minns när LLDn kom så fanns det en version i gulguld som var ganska cool - den kom på svart läderband. Ligger en ute på C24 nu om någon vill testa... )
 

Mässing

Omega
Just nu är min normala ”brun läderarmbandsklocka” på service, så det blev bra tillfälle att testa. Men jag ska börja hålla ögonen öppna efter ett svart läderarmband som får ta över när min andra klocka är tillbaka.
(Jag minns när LLDn kom så fanns det en version i gulguld som var ganska cool - den kom på svart läderband. Ligger en ute på C24 nu om någon vill testa... )
Har det svarta från Geckota. Funkar bra till LLDn med Longines fjärilsspänne.
8BA18BC4-09B1-401C-B15D-1A680B664C12.jpeg
 

Kpnilsson

Breitling
Har en Longines Flagship Heritage och vill köpa ett mesh band till denna. Man kan köpa ett band från Longines, den som sitter på Legend Diver eller så köper man en betydligt billigare från en annan leverantör. Vad skulle ni rekommendera, för- och nackdelar?
 

Stenholm13

Cartier
Känner jag Longines rätt är det alltid något de tummar på. Finns nästan alltid en hake....
Antingen är det vattenresistansen, eller så är det storleken, eller så är det någon konstig datumplacering eller annat...
Men de där ser riktigt bra ut!
Ser ju förjävligt ut med siffror på urtavlan, det är väl longines problem med alla sina klockor
 
Topp