• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Hur känns hydroconquesten på handleden? :)
Finns den i 38mm fortfarande? Antagligen inte eftersom jag inte hittar nått om det
Jag har aldrig sett någon 38 mm men du kanske menar 39 mm?
Finns fortfarande som blå och svart med länk, både kvarts och automat.
Däremot finns den inte i 39 mm i det nya menlösare ;) utförandet som introducerades 2020.

Älskar tavlan på min Conquest classic
(Meningslöst inlägg men jag väntar på att dottern skall bli färdig på kören)
ED822B1A-5AFC-4979-9ABE-D941C320C2F6.jpeg

Är det någon som har testat Uncle Seiko's länk för Legend Diver? La precis ut en köpesannons för en Legend då jag insett hur mycket jag saknat den sen jag sålde min för ca två år sen, bättre dykare har jag faktiskt aldrig haft... Men, om jag får tag i en ny hade det varit kul att testa en länk!

Länk, till länken: https://www.uncleseiko.com/store/p132/Beads_of_Rice_Bracelet_for_the_Longines_Legend_Diver.html
Också bra sugen på den länken! Hojta gärna till om du tänkt beställa!;)

En LLD i brons seglade förbi i mitt instagramflöde, har inte sett detta på forumet eller på någon officiell plats(inklusive hemsidan) någon som vet något?

Sedan är det väl också en ”Column wheel Chronograph” och det är väldigt bra i den prisklassen. Väldigt sugen på den själv nu :)
Jajamensan, det är Column wheel i det nya verket, L687.2 (moddatETA 7751 Valjoux).
Finns ju i tre förmånliga utföranden (struntar i 18k eller rose), antingen med stavindex, romerska eller arabiska siffror

Tillbaka
Topp