• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

jodan75

Omega
2-Faktor
Tog en bättre bild idag i det fina ljuset ute.
5DDDB494-DD41-4CDF-873F-46693E8B24DE.jpeg
 

Oscar-Bob

Omega
Eventuellt fel tråd men gör ett försök. Fick ärva denna och försöker få ordning på klockan. Verket tappar tid och behöver service. Nytt glas borde även på sin plats men oklarast är skadan på kronan. Satan vilket nyp i fingrarna det krävs för att klämma sönder kronan på det viset..

Vart får jag ordning på denna för billigast peng? :)

IMG_1414.JPG
IMG_6773.jpg
 

Mässing

Omega
Eventuellt fel tråd men gör ett försök. Fick ärva denna och försöker få ordning på klockan. Verket tappar tid och behöver service. Nytt glas borde även på sin plats men oklarast är skadan på kronan. Satan vilket nyp i fingrarna det krävs för att klämma sönder kronan på det viset..

Vart får jag ordning på denna för billigast peng? :)

IMG_1414.JPG
IMG_6773.jpg
Vart du servar den billigast kan jag inte svara på men har hört gott om Urbra, ska själv skicka en klocka till dem. Hör med dem vad en service med kron samt glasbyte går loss på.
 

Flaco

Cartier
Jagar en dolce vita 37x23 L5. 512 ref, quartz, på läder. Någon med en liggandes? :pompus:
 
Senast ändrad:

Imrun

Omega
Det har snart gått ett år och den har bara tappat 3 sekunder:D Synd bara att den är vattenresistent till 5bar...
 

Bilagor

  • CF027343-A9D0-4AE0-B9F5-A841B87BA3D1.jpeg
    CF027343-A9D0-4AE0-B9F5-A841B87BA3D1.jpeg
    459.9 KB · Visningar: 28

Imrun

Omega

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Riktigt snygga dom där :) vad är de för ref?
L4 790 4 Ingen av dom bärs dock på medföljande band (som är smått gräsligt) och den vänstra i stål har fått ett kupat safirglas. Riktigt trevliga vardagsklockor.
Personligen skulle jag gärna se att Longines gjorde en storlek mitt i mellan 34mm & 38,5mm. Dessa är 38,5 och gör sig bra som lite moderna kontorsklockor, den mindre 34mm är 18k och blir något mindre ledig. 36-37 hade varit perfekt ;)
Det finns en serie som heter Elegant där den finns i 37mm. Förutom att Elegant har automatiska urverk och därför tjockare är dom i samma design
 

Sandmark

Omega
40mm ser riktigt trevlig ut jag gillar den verkligen ska bli kul och se när de kommer foto här på dem andra färgerna, undrar hur den vita är irl :)
 

Sandmark

Omega
Ja det förstår jag då, jag är lite på jakt efter en klocka som funkar till det mesta och det tycker jag denna gör :) är dock sugen på en conquest vhp också den är lite sportigare men är inte aktuellt just nu med något nytt men inom snar framtid så hinner säkert komma fler bilder innan dess :) men man snöar kanske in på något helt annat innan dess :D
 

lofgreno

Audemars
Ja det förstår jag då, jag är lite på jakt efter en klocka som funkar till det mesta och det tycker jag denna gör :) är dock sugen på en conquest vhp också den är lite sportigare men är inte aktuellt just nu med något nytt men inom snar framtid så hinner säkert komma fler bilder innan dess :) men man snöar kanske in på något helt annat innan dess :D
Ja denna 40mm på länk är en riktig GADA tycker jag! :)
 

eau.m.g

Omega
Hej.

är det någon som kan rekommendera en certifierad verkstad i Sthlm? Har sökt lite på nätet men hittar bara drop of instruktioner till att skicka klockan till Schweiz och få vänta i månader på min tur. Måste väl finnas ett bättre alternativ?
 
Topp