• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Nu har prisökningen skett! För att ge några exempel så ligger Conquest Automatic (herr) på 9500kr (förut 8800kr), Legend Diver på 17 500kr (förut 15 995kr) och Conquest Classic (herr) 16 200kr (förut 15 000kr).

Idag kom den!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Har inte så mycket att diskutera men kan däremot konstatera att man för 7000 SEK får grymt mycket klocka för pengarna. Köpte min Hydro som ersättare för min Seamaster jag hade förut och är hur nöjd som helst! Bara boxen och tillbehören känns sjukt premium om man jämför med andra boxar i samma prisklass. Detta är också en typisk klocka som gör sig mkt bättre i verkligheten än på bild.

Tung, snygg, välgjord, tavla och bezel visar massor nyanser av blått...ja det finns hur mkt som helst att säga om denna.

Några bilder på min med borstad länk:
image.jpg

image.jpg

image.jpg

Hur uttalar ni namnet?
När jag var i affärer igår så fick jag tre olika uttal så det är klart man blir lite osäker. :oops:
Jag har 'alltid' trott att det var Lonn-schiin, med betoning på långt i.
I den första affären sa de Lonn-schin, alltså med kort betoning på i.
I den den andra sa de Lång-schiin, alltså som jag trodde det uttalades fast med betoning på g, men det känns mest fel?

Vart står ni i denna verkligt svåra och viktiga fråga? :D

Hur uttalar ni namnet?
När jag var i affärer igår så fick jag tre olika uttal så det är klart man blir lite osäker. :oops:
I den den andra sa de Lång-schiin, alltså som jag trodde det uttalades fast med betoning på g, men det känns mest fel?

Säger som du Lonn-schiin. Tur man gick med på Klocksnack så man slutade säga Lång-i-nes.

Hur uttalar ni namnet?

Lon schiin får jag det till

Longines gör verkligen prisvärda klockor idag slog jag till på denna med borstad länk till 25% rabbatt

image.jpg
image.jpg

Jag har själv en Hydroconquest och funderat på att få länken borstad men har oroat mig över hur ändlänkarna blir, är det där standard eller har dem bytt till den nya modellens ändlänkar(om detta ens går) ser ju fortfarande ut som dem behöll formen? Riktigt snyggt i alla fall! :)

Jag har själv en Hydroconquest och funderat på att få länken borstad men har oroat mig över hur ändlänkarna blir, är det där standard eller har dem bytt till den nya modellens ändlänkar(om detta ens går) ser ju fortfarande ut som dem behöll formen? Riktigt snyggt i alla fall! :)

Jag känner urmakaren så han tog bara länken från den nya versionen och satte på!

Erhöll min första moderna Longines för en vecka sedan.

20150223_171259.jpg

Den är verkligen avskyvärd från alla håll och kanter. Jag har faktiskt aldrig ägt en klocka som överlag har sämre finish och presence än denna. Har ändå ägt +100 klockor och då även flera äldre Longines som varit underbart vackra.

Zoomade in lite på någons bild här i slutet av tråden. Är detta VERKLIGEN gångbart? (Ja, uppenbarligen,men...). Typ hur indexmarkeringar samspelar?
2015-02-23 17.11.58.png

Såg några sidor tillbaka också en brutalt genomtänkt och påkostad modern Longines i gulguld. Men vafan, respekten för företaget och traditionen?

Kolla på min klockjävel, jag kunde köpt gödsel för pengarna istället...

Bilagor

• 2015-02-23 17.11.58.png
    2015-02-23 17.11.58.png
    20 KB · Visningar: 181
Erhöll min första moderna Longines för en vecka sedan.

20150223_171259.jpg

Den är verkligen avskyvärd från alla håll och kanter. Jag har faktiskt aldrig ägt en klocka som överlag har sämre finish och presence än denna. Har ändå ägt +100 klockor och då även flera äldre Longines som varit underbart vackra.

Zoomade in lite på någons bild här i slutet av tråden. Är detta VERKLIGEN gångbart? (Ja, uppenbarligen,men...). Typ hur indexmarkeringar samspelar?
2015-02-23 17.11.58.png

Såg några sidor tillbaka också en brutalt genomtänkt och påkostad modern Longines i gulguld. Men vafan, respekten för företaget och traditionen?

Kolla på min klockjävel, jag kunde köpt gödsel för pengarna istället...

Är den översta din moderna eller? Det ät väl min du zoomat in på? Det är inget som stör mig men om det stör dig ska du absolut inte köpa klockan! Jag har ägt en hel del Omega och Breitling och måste säga att Longines inte ligger väldigt långt efter där med tanke på pris! Omega har väldigt mkt bättre urverk men så länge klockorna går inom 5 sekunder per dygn så är jag nöjd när jag betalar en sjättedel av priset!

Är den översta din moderna eller? Det ät väl min du zoomat in på? Det är inget som stör mig men om det stör dig ska du absolut inte köpa klockan! Jag har ägt en hel del Omega och Breitling och måste säga att Longines inte ligger väldigt långt efter där med tanke på pris! Omega har väldigt mkt bättre urverk men så länge klockorna går inom 5 sekunder per dygn så är jag nöjd när jag betalar en sjättedel av priset!

Yes, det är min moderna Longines, eller kanske trendiga är bättre namn. Säkert din bild jag zoomat. För mig personligen, så kommer jag aldrig i mitt liv köpa en Longines igen. Hade jag inte spontanköpt en modern budget-Longines, utan nördat in mig och betalat för deras genomtänkta modeller, så hade jag förhoppningsvis varit skitnöjd.(?)

Men, saken i sig dödar ju hela grejen. Lite som att dra till Noma och få inavlat bältdjur på tallriken och förväntas tycka det är OK med anledningen att jag köpt det billigaste på menyn.

Yes, det är min moderna Longines, eller kanske trendiga är bättre namn. Säkert din bild jag zoomat. För mig personligen, så kommer jag aldrig i mitt liv köpa en Longines igen. Hade jag inte spontanköpt en modern budget-Longines, utan nördat in mig och betalat för deras genomtänkta modeller, så hade jag förhoppningsvis varit skitnöjd.(?)

Men, saken i sig dödar ju hela grejen. Lite som att dra till Noma och få inavlat bältdjur på tallriken och förväntas tycka det är OK med anledningen att jag köpt det billigaste på menyn.

Jag ser den, finns flera stycken som köpt Rolex och fått ett dåligt ex som blivit skeptiska till Rolex!

Samma på min givetvis och det va först nu när jag kollade noga jag såg att 12an tar plats på sekundmarkeringarna. Kan hålla med dig att kvalitén inte är så mycket lägre än vissa dyrare märken, iaf inte vad jag som väldigt grön när det gäller klockor kan märka av när jag jämför med min Seamaster. Min HC går mellan 1,5-2 sekunder efter "atomtid" efter mer än fem dagar nonstop på armen. Rätt bra IMO för ett ETA verk som är specat till +20 (?) sekunder om dagen. Men det kan ju komma att ändra sig såklart!

Tillbaka
Topp