• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

”Sport Chief”. Ni hör ju själva.

6AD14697-11B3-4125-A554-F8EEF3607DE1.jpeg
 
Vad är det för band?

Hittade bara original gummi till HQ-modellen som är 41mm. Eftersom min är 39mm och har lugsize på 19mm istället fick jag köra en fuling.

Hittade en kopia på aliexpress som däremot fanns i både size 19mm och 21mm. Beställde kopian därifrån och funkade galant! Bandet är inte av samma kvalité som original men utseendet är detsamma.

Jag skulle dock rekommendera original gummit om du kör modellen på 41mm :)
 
Hittade bara original gummi till HQ-modellen som är 41mm. Eftersom min är 39mm och har lugsize på 19mm istället fick jag köra en fuling.

Hittade en kopia på aliexpress som däremot fanns i både size 19mm och 21mm. Beställde kopian därifrån och funkade galant! Bandet är inte av samma kvalité som original men utseendet är detsamma.

Jag skulle dock rekommendera original gummit om du kör modellen på 41mm :)
Kör 39 ;) får gå in o kika där
 
Nu är det så att jag ska bli med Longines HC (den på bilden är inte min men en likadan är på inkommande) men min hud är något känslig för metall så jag tänkte införskaffa något annat armband till.


Vilken/vilka färger och typ av armband skulle ni matcha med? Blått gummi är förstås en given kandidat. Det är ju en lite besvärlig bandbredd på 21mm på dessa så tar även gärna emot tips var man kan hitta band som passar.

Bilder uppskattas :)

l2.jpg
 
Denna lilla duo är på väg att splittras/lämna så jag insåg att jag aldrig postat en bild på dem ihop: 2x Longines Lindbergh/Weems remake

7B4BE2A7-CC17-48B5-B048-60D4F2DF2541.jpeg
Stiliga. Jag har kronografvarianten på den till vänster, fick den när jag tog studenten i början av 90-talet. Då tyckte jag den var snygg och gick bara på det när jag önskade mig den, men sedan jag blev lite kunnigare på klockor så har man ju ångrat att det inte var varainten utan kronograf man satt på. Både intressantare och stiligare. Men studentpresent kan man ju inte flippa…

Hursomhelst, har haft en soft spot för Longines heritagegrejer sedan dess och spontanköpte en sån här best i höstas. Någon mer på forumet som innehar dylik pjäs?

DE2A71B2-542A-4788-8713-3EF2AA669468.jpeg
 
Senast ändrad:
Stiliga. Jag har kronografvarianten på den till vänster, fick den när jag tog studenten i början av 90-talet. Då tyckte jag den var snygg och gick bara på det när jag önskade mig den, men sedan jag blev lite kunnigare på klockor så har man ju ångrat att det inte var varainten utan kronograf man satt på. Både intressantare och stiligare. Men studentpresent kan man ju inte flippa…

Hursomhelst, har haft en soft spot för Longines heritagegrejer sedan dess och spontanköpte en sån här best i höstas. Någon mer på forumet som innehar dylik pjäs?

DE2A71B2-542A-4788-8713-3EF2AA669468.jpeg
Spännande, visste inte ens att det fanns en kronograf-version - man lär sig något varje dag!

Ovan var maffig, tycker de har många lyckade remakes - nedan är en personlig favorit av dessa, tjeckisk pilotklocka:

Original:
1641627719307.jpeg


Remake:
1641627765736.jpeg


Bilder från:
 
Är sugen på en LÅNGGINÄSS(som jag brukar säga men det tydligen inte ska uttalas 😏).
En dressklocka med 300m WR skadar ju inte. Är speciellt intresserad av en blå Conquest automatic 41mm. Dröjer dock i så fall för nu säger börsen stopp...
 
Är sugen på en LÅNGGINÄSS(som jag brukar säga men det tydligen inte ska uttalas 😏).
En dressklocka med 300m WR skadar ju inte. Är speciellt intresserad av en blå Conquest automatic 41mm. Dröjer dock i så fall för nu säger börsen stopp...
Nää, LÅÅÅNCHIN är det korrekta uttalet 😬
Jag hade en 39:a tidigare som imho var/är oerhört bra. Iofs en hydroconquest och inte conquest. Men ändock, mycket dinka i longines för pengarna enligt mig.
 
Tjena!

Jävligt sugen på en Master Collection Moonphase. Alltså den med endast moonphase och renare tavla. Någon som har erfarenhet av den? 40/42mm? Vilken är sthlms bästa återförsäljare?

Stort tack!
 
Är sugen på en LÅNGGINÄSS(som jag brukar säga men det tydligen inte ska uttalas 😏).
En dressklocka med 300m WR skadar ju inte. Är speciellt intresserad av en blå Conquest automatic 41mm. Dröjer dock i så fall för nu säger börsen stopp...
Knep min 2-tons Långnäs för ca 6000kr… möjligtvis lite stor att använda under skjorta men den har ju en länk med ett större läge så du kan fast bära den utanpå både skjorta och kavaj😄
586D6198-A96C-4124-B2E5-151A0422E7D4.jpeg
 
Tillbaka
Topp