Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är sugen på en blå Hydroconquest. Någon som har en bild med blå strap?
Alternativt en grön med grön strap
Tack för bilden! Mycket fin klocka. Får nog bli att ta fram plånboken
Min blåa 39mm på blått gummiÄr sugen på en blå Hydroconquest. Någon som har en bild med blå strap?
Alternativt en grön med grön strap
Nu blev man ju inte mindre sugen…Min blåa 39mm på blått gummi
![]()
Har tyvärr inte kvar den. Men minns den som ett riktigt strapmonster. Gjorde sig även faktiskt sjukt bra på läder fast man ”inte ska ha läder på en dykare”Tack för bilden! Mycket fin klocka. Får nog bli att ta fram plånboken
Stadigt greppGott nytt år kära Longines bröder![]()
![]()
Vad är det för band?Min blåa 39mm på blått gummi
Hahah, karaktären sitter i greppet!Stadigt grepp![]()
Vad är det för band?
Kör 39Hittade bara original gummi till HQ-modellen som är 41mm. Eftersom min är 39mm och har lugsize på 19mm istället fick jag köra en fuling.
Hittade en kopia på aliexpress som däremot fanns i både size 19mm och 21mm. Beställde kopian därifrån och funkade galant! Bandet är inte av samma kvalité som original men utseendet är detsamma.
Jag skulle dock rekommendera original gummit om du kör modellen på 41mm![]()
Stiliga. Jag har kronografvarianten på den till vänster, fick den när jag tog studenten i början av 90-talet. Då tyckte jag den var snygg och gick bara på det när jag önskade mig den, men sedan jag blev lite kunnigare på klockor så har man ju ångrat att det inte var varainten utan kronograf man satt på. Både intressantare och stiligare. Men studentpresent kan man ju inte flippa…Denna lilla duo är på väg att splittras/lämna så jag insåg att jag aldrig postat en bild på dem ihop: 2x Longines Lindbergh/Weems remake
![]()
Spännande, visste inte ens att det fanns en kronograf-version - man lär sig något varje dag!Stiliga. Jag har kronografvarianten på den till vänster, fick den när jag tog studenten i början av 90-talet. Då tyckte jag den var snygg och gick bara på det när jag önskade mig den, men sedan jag blev lite kunnigare på klockor så har man ju ångrat att det inte var varainten utan kronograf man satt på. Både intressantare och stiligare. Men studentpresent kan man ju inte flippa…
Hursomhelst, har haft en soft spot för Longines heritagegrejer sedan dess och spontanköpte en sån här best i höstas. Någon mer på forumet som innehar dylik pjäs?
![]()
Nää, LÅÅÅNCHIN är det korrekta uttaletÄr sugen på en LÅNGGINÄSS(som jag brukar säga men det tydligen inte ska uttalas).
En dressklocka med 300m WR skadar ju inte. Är speciellt intresserad av en blå Conquest automatic 41mm. Dröjer dock i så fall för nu säger börsen stopp...
Knep min 2-tons Långnäs för ca 6000kr… möjligtvis lite stor att använda under skjorta men den har ju en länk med ett större läge så du kan fast bära den utanpå både skjorta och kavajÄr sugen på en LÅNGGINÄSS(som jag brukar säga men det tydligen inte ska uttalas).
En dressklocka med 300m WR skadar ju inte. Är speciellt intresserad av en blå Conquest automatic 41mm. Dröjer dock i så fall för nu säger börsen stopp...
Sålde nyligen min. Väldigt snygg och bra verk. Men svårt att se vad klockan är i mitt tycke.Lägger in den i mitt tycke snyggaste Longines.![]()
![]()
Tjena!
Jävligt sugen på en Master Collection Moonphase. Alltså den med endast moonphase och renare tavla. Någon som har erfarenhet av den? 40/42mm? Vilken är sthlms bästa återförsäljare?
Stort tack!