• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

kluckan

Omega
20190127_193833.jpg
20190127_192923.jpg
ber om ursäkt för dem dåliga bilderna men här är helgens unboxing.
 

kluckan

Omega
Tack, köptes med länk för att jag inte ville missa den helt enkelt, kommer klä om den med alligator så snart jag bestämmer mig för vilket band, anser det klär den bäst.
F.ö första klockan som jag köpt ny, härlig känsla! :)
 

Burnman

Audemars
2-Faktor
Tjena. Är på jakt efter en hydroconquest 39mm (helst blå) och blir lite osäker på skillnaden mellan ”nya” och ”gamla” modellen. Har slängt ut en köpesannons här på KS men kan bli att jag köper nytt om inget passande dyker upp.
På klockia.se säljer de L3.741.4.96.6 för 9.9k vilket jag uppfattar som nya modellen med 64h gångreserv https://www.klockia.se/longines-hydro-conquest-automatic-l3.741.4.96.6

Nymans tar 10.5 k för L3.641.4.96.6 vilket jag tolkar som gamla modellen med 30h gångreserv. https://www.nymansur.com/sortiment/longines/hydroconquest/l36414966/longines-hydroconquest-l36414966
Samma modell står som utgången hos klockia!? Säljer nymans endast förra modellen och inte den nya eller har de inte uppdaterat hemsidan?
Vad exakt skiljer klockorna åt mer än gångreserven? Kollar ni länkarna till respektive sida så syns ingen skillnad alls utseendemässigt!? Inte för mina rookieögon iaf!
Jag kan gärna betala 600:- mer, för att handla i fysiskbutik, för samma vara än att handla online. Däremot vet jag inte om jag vill betala 600:- mer för något sämre! Kan någon ge mig lite klarhet här. Tack på förhand.
 
Tjena. Är på jakt efter en hydroconquest 39mm (helst blå) och blir lite osäker på skillnaden mellan ”nya” och ”gamla” modellen

Med reservation för fel så vad jag kan se har du helt rätt. L3.741 är den nyare med L619/888 urverket som är Longines variant av ETA 2892, tweakat så att det har 25.200 BPH och därmed 64 timmars PR.
L3.641 har urverket L633 som är Longines variant av ETA 2824 med 28.800 BPH och 38 timmars PR.

Sen kommer ju den ännu nyare Hydroconquesten till Sverige nu runt mars, keramisk bezel och lite mindre plottrig urtavla. Tror dock den bara kommer i 43 mm...
 

15390

Breitling
9CE0B58D-E26F-499F-ADC7-AC75B41A8699.jpeg
Jag är ute efter en lite mer dressad klocka med vit urtavla, max 40mm och har fastnat lite för Longines Flagship L4.974.4.12.2

Är det någon som äger en och kan ge ett omdöme? Övriga får gärna komma med tips och synpunkter också.
 

Barricello

Audemars
Tjena. Är på jakt efter en hydroconquest 39mm (helst blå) och blir lite osäker på skillnaden mellan ”nya” och ”gamla” modellen. Har slängt ut en köpesannons här på KS men kan bli att jag köper nytt om inget passande dyker upp.
På klockia.se säljer de L3.741.4.96.6 för 9.9k vilket jag uppfattar som nya modellen med 64h gångreserv https://www.klockia.se/longines-hydro-conquest-automatic-l3.741.4.96.6

Nymans tar 10.5 k för L3.641.4.96.6 vilket jag tolkar som gamla modellen med 30h gångreserv. https://www.nymansur.com/sortiment/longines/hydroconquest/l36414966/longines-hydroconquest-l36414966
Samma modell står som utgången hos klockia!? Säljer nymans endast förra modellen och inte den nya eller har de inte uppdaterat hemsidan?
Vad exakt skiljer klockorna åt mer än gångreserven? Kollar ni länkarna till respektive sida så syns ingen skillnad alls utseendemässigt!? Inte för mina rookieögon iaf!
Jag kan gärna betala 600:- mer, för att handla i fysiskbutik, för samma vara än att handla online. Däremot vet jag inte om jag vill betala 600:- mer för något sämre! Kan någon ge mig lite klarhet här. Tack på förhand.
Här är den nya. I mina ögon en mycket bra uppdatering fr förra.

F58A027A-04CE-4FC2-B7AC-42C320E2D322.jpeg
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Med reservation för fel så vad jag kan se har du helt rätt. L3.741 är den nyare med L619/888 urverket som är Longines variant av ETA 2892, tweakat så att det har 25.200 BPH och därmed 64 timmars PR.
L3.641 har urverket L633 som är Longines variant av ETA 2824 med 28.800 BPH och 38 timmars PR.

Sen kommer ju den ännu nyare Hydroconquesten till Sverige nu runt mars, keramisk bezel och lite mindre plottrig urtavla. Tror dock den bara kommer i 43 mm...
Den kommer i som sagt i 43mm men även i 41mm! :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Ser jätte fina ut! Lite sugen själv faktiskt..
Absolut trist på 5atm, men missminner jag mig inte har påstår Longines att det är badbart- men det ska jag inte svära på.

@Nilas har en sjukt fin ute till salu nu dessutom. https://klocksnack.se/threads/longines-conquest-vhp-commonwealth-games-2018-limited-edition.106627/
Det har du helt rätt i, och jag har badat i havet och duschat med flertalet av deras modeller som är märkta 5atm. 3atm är att betrakta som fuktspärr som klarar svett och ett lätt regn eller att du bär en blöt tröja eller liknande. 5atm är vatten tätt och kan badas med. Vill man dyka så är det 10atm eller mer som gäller. Min personliga reflektion är att de allra flesta skulle klara sig mycket gott med 5atm men har läst för många nervösa inlägg på olika forum (inklusive detta) ;)
 
Topp