• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

lofgreno

Audemars
Kul! Du får gärna återkomma med någon bild sen om det blir ett köp :)
Beställde ett sånt här med lite rödvin i kroppen. Bara hålla tummarna!
20201231_000229.jpg
 
Hej!
Jag har snöat in på denna, HydroConquest L3 671.4.76.6 med silver dial, men har svårt att hitta någon återförsäljare som har den. Vet någon om den endast släpptes i få exemplar eller liknande? Den dyker inte upp på Chrono24 heller så ofta samt att jag helst nog vill köpa den ny.

God fortsättning
 

Bilagor

  • PhotoGrid_1609631486677.jpg
    PhotoGrid_1609631486677.jpg
    369.1 KB · Visningar: 33
  • PhotoGrid_1609631516874.jpg
    PhotoGrid_1609631516874.jpg
    351 KB · Visningar: 68

Racerfox

Omega
Jag fastnade för Hydro conquest Quartz på nätet men sen jag fått hem den så ”tänder” inte kärleken till. Har försökt med med allt, nu söker jag råd! Har gått så långt att jag har den till försäljning ifall jag inte kan få känslor för den snart då jag bestämt mig att det endast får finnas en klocka i hushållet under 2021!
 

Bilagor

  • EEF367DE-E98E-4A94-B637-5A2E78BA88F8.jpeg
    EEF367DE-E98E-4A94-B637-5A2E78BA88F8.jpeg
    649.2 KB · Visningar: 59

Burnman

Audemars
2-Faktor
Jag fastnade för Hydro conquest Quartz på nätet men sen jag fått hem den så ”tänder” inte kärleken till. Har försökt med med allt, nu söker jag råd! Har gått så långt att jag har den till försäljning ifall jag inte kan få känslor för den snart då jag bestämt mig att det endast får finnas en klocka i hushållet under 2021!
Finns inte känslan där så finns den inte! Särskilt inte om den saknas redan från start. Visst kan en klocka ”växa” på en men är lågan stendöd redan från start tror jag det är kört?! Möjligt att jag har fel men det är i alla fall vad jag tror. Vet inte hur det ser ut för storflipparn @Limeee just nu men vill minnas att han varit på jakt efter just en quartz?!
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Finns inte känslan där så finns den inte! Särskilt inte om den saknas redan från start. Visst kan en klocka ”växa” på en men är lågan stendöd redan från start tror jag det är kört?! Möjligt att jag har fel men det är i alla fall vad jag tror. Vet inte hur det ser ut för storflipparn @Limeee just nu men vill minnas att han varit på jakt efter just en quartz?!
Bra minne! Har faktiskt varit ute efter en sådan tidigare, tyvärr inte aktuellt längre😃
 

H4NK

Omega
Nån som har erfarenhet av DolceVita?
Jag funderar på att plocka ut en samtidigt som jag hämtar en Tudor jag har på beställning - borde kunna få ett fördelaktigt pris i så fall.

Borde funka fint som dressare även om den är lite större än en Tank exempelvis.
Tänker L5.757.4.71.0
 

Chilbert

Breitling
Hej!

Håller på och titta på en dressklocka till min bröllopsdag i sommar. Gillar många i Longines sortiment och fastnade för Flagship Heritage. Hittade sedan en med guldboett och såg att det var deras 60th anniversary limited edition. Har hittat några i nyskick på Chrono24 för 50.000:- och uppåt, det är väl egentligen mer än vad jag hade tänkt från början men den är så jäkla snygg. Är det någon som vet vad nypriset var när dom släpptes, hittar några sidor som ligger runt 10.000 dollar. Borde väl vara ca 80.000 kronor. Är det någon som har eller vet mer om denna klocka? Har inte hittat någon likvärdig i lägre prisklass med guldboett utan i sådant fall blir det nog den vanliga stålboetten. Är ganska färsk på det här med klockor så reserverar mig för eventuella misstolkningar.

Tack så länge!
 

lofgreno

Audemars
Spamma på du :) Det där blir mitt nästa inköp men frågan är om det blir svart eller blå tavla. Har sett den svarta och även den vita irl och båda dom tavlorna var riktigt bra. Behöver se den blå med känner jag.
Ja den är så grym. Min favvoklocka just nu, helt klart.

Den blå är tyvärr den enda jag inte kollat på IRL.

Seiko149_LonginesSpirit.jpg

Men nån måste ju ha den blå inne. Longines finns ju lite överallt. :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hej!

Håller på och titta på en dressklocka till min bröllopsdag i sommar. Gillar många i Longines sortiment och fastnade för Flagship Heritage. Hittade sedan en med guldboett och såg att det var deras 60th anniversary limited edition. Har hittat några i nyskick på Chrono24 för 50.000:- och uppåt, det är väl egentligen mer än vad jag hade tänkt från början men den är så jäkla snygg. Är det någon som vet vad nypriset var när dom släpptes, hittar några sidor som ligger runt 10.000 dollar. Borde väl vara ca 80.000 kronor. Är det någon som har eller vet mer om denna klocka? Har inte hittat någon likvärdig i lägre prisklass med guldboett utan i sådant fall blir det nog den vanliga stålboetten. Är ganska färsk på det här med klockor så reserverar mig för eventuella misstolkningar.

Tack så länge!
Priset låg väl runt $8000 när den kom 2017 (vad dollarkursen var då vet jag inte). Det kom en i roséguld och en i gulguld. Båda limiterade till 60ex var. Stålvarianten kom i 1957ex för att hylla just 60års dagen och låg på $2000. Jag har aldrig snubblat över modellen på forumet, men det kanske finns någon. Omega gjorde en liknande Heritage 1948, dock inte i guld. Det som dominerar de flesta klockforum är dykarklockor, med det sagt tror jag du får lita till din egen smak när det gäller dressklocka, och än mer när man pratar guld. Personligen gillar jag Longines Record i guld
Longines-Record-Gold.jpg

Jag har bara haft den vanliga Heritage Flagship, väldigt trevlig på alla sätt. Luggarna är lite speciella, så man bör prova den på för att känna efter
 

Chilbert

Breitling
Priset låg väl runt $8000 när den kom 2017 (vad dollarkursen var då vet jag inte). Det kom en i roséguld och en i gulguld. Båda limiterade till 60ex var. Stålvarianten kom i 1957ex för att hylla just 60års dagen och låg på $2000. Jag har aldrig snubblat över modellen på forumet, men det kanske finns någon. Omega gjorde en liknande Heritage 1948, dock inte i guld. Det som dominerar de flesta klockforum är dykarklockor, med det sagt tror jag du får lita till din egen smak när det gäller dressklocka, och än mer när man pratar guld. Personligen gillar jag Longines Record i guld
Longines-Record-Gold.jpg

Jag har bara haft den vanliga Heritage Flagship, väldigt trevlig på alla sätt. Luggarna är lite speciella, så man bör prova den på för att känna efter
Tack för svaret! Blir nog ett besök hos någon återförsäljare i Göteborg för att få en bättre känsla. Gillar den vanliga Heritage Flagship, det var den jag fastnade för först. Det är bara datumet som stör mig lite. Ja, jag har märkt att det inte pratas så mycket dressklockor överlag. Har väl själv inte tittat så mycket på det innan heller men till kostym/kavaj vill jag inte ha någon vräkig dykare :)
 

SalvadorDali

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej!
Jag har snöat in på denna, HydroConquest L3 671.4.76.6 med silver dial, men har svårt att hitta någon återförsäljare som har den. Vet någon om den endast släpptes i få exemplar eller liknande? Den dyker inte upp på Chrono24 heller så ofta samt att jag helst nog vill köpa den ny.

God fortsättning

Jag har 2st, men dom vill jag gärna ha kvar. Sällan man ser dom ute till försäljning dock.
Tror att dom tillverkades mellan 2010-2013 men inte i så många ex.

Finns en till salu på blocket nu i alla fall som ser ut att vara i fint skick :)
 

DukeNukem

Omega
Bumpar tråden med en bild på min Longines Heritage Classic. En så otroligt fin pjäs, vilket gör att jag knappt vågar använda den... Funderar på att uppgradera läderbandet till ett Molequin "Smooth Calf Strap", frågan är om man ska köra på ett blått eller grått. Vad tycker ni?

Longines 1.jpg
Svårt att säga när det inte finns bild på banden men spontant känns blått trevligare än grått. Trevlig klocka förövrigt!
 
Topp