• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lurad av här på KS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hur har jag hanterat detta fel?

Hämtade den på postombud sekunden den kom dit. Såg när det togs upp av tjejen i kassan.
Du skulle haft lite is i magen och pratat med uret först. Sen skulle du formulera dig bättre och tänka igenom allt osv. Gick väl ut för hårt med uttalandet men man blir ju mörkrädd när man läser tråden som du förstår.
Förstår att du mår skit nu och hoppas verkligen att detta löser sig för er båda!

ALLIHOPA !!! LUGNA NER ER LITE NU !!!!

Det är sannolíkt en "man in the middle". Bägge två verkar sanningsenliga och reko. BÄGGE två är sannolikt utsatta för ett brott.

Det finns INGEN ANLEDNING att ni två ska beskylla varandra i detta läget, LUGNA NER ER och försök förstå att det är högst rimligt att anta att paketet blivit manipulerat mellan era händer.

Ring varandra (EFTER NI SANSAT ER) och sköt detta på ett vuxet sätt.

Hämtade den på postombud sekunden den kom dit. Såg när det togs upp av tjejen i kassan.

Jag ringde 100 gånger och det kopplades inte ens fram.

Jag gjorde tråden och redigerade snabbt bort namnet.
Jag ber alltid om kolli-ID. Ser jag direkt att det inte börjar på VV så är det inte värde (om vi kommit överens om värde). Börjar det på RR är det rekat.
Skulle jag be någon skicka Värde och jag inte får ett VV*-kolliID så skulle jag ringt upp och bett personen direkt gå tillbaka och lösa det.
Du tänkte inte ens på det när du hämtade ut paketet menar du?

Han har ju inte fått din klocka så varför ska han betala mellanskillnaden? Hela händelsen är ju jätteknasig men om överenskommelsen är att han skulle överföra mellanskillnaden när han fick klockan och han inte har fått klockan har det ju inte uppstått någon skyldighet att överföra mellanskillnaden.
+1. Jag ville inte riktigt skriva det du gjorde, men det är lite det jag menar med mitt inlägg. Dessa pengar kan föras över när detta har löst sig till det bästa tänker jag.

Detta kom till mig idag. Cert borta och klocka borta. Paketet ska ha vägt 0.8kg. Mitt paket vägde 1,5kg.

Jag måste lägga mig ner, har panikångestattack och skakar i hela kroppen.

photo_2018-07-12_12-16-02.jpg
photo_2018-07-12_12-16-01.jpg
photo_2018-07-12_12-15-59.jpg
photo_2018-07-12_12-15-56.jpg
Vikten vid inlämning bör stå på adresslappen, förutsatt att den är utskriven av ombud efter vägning av paketet. Om det står att det vägde 0,8kg när det lämnades in men 1,5 vid leverans så kan det nog vara så att någon på posten varit framme och pillat.

Kommer ihåg att @JensBP fick ett paket länsat av ett ombud en gång men vet inte vad som hände i slutändan, han kanske kan ge några tips på hur du ska gå tillväga.

Hur har jag hanterat detta fel?

Som flera andra har nämnt verkar det inte har skickats med värde. Kunde du spåra paketet under frakten? Hur såg kolli numret ut? Började det med VV? Hämtades det på företagscenter eller vanligt postombud, Ica osv?

Edit: tänker på när du nämner "tjejen i kassan"

Vikten vid inlämning bör stå på adresslappen, förutsatt att den är utskriven av ombud efter vägning av paketet. Om det står att det vägde 0,8kg när det lämnades in men 1,5 vid leverans så kan det nog vara så att någon på posten varit framme och pillat.

Kommer ihåg att @JensBP fick ett paket länsat av ett ombud en gång men vet inte vad som hände i slutändan, han kanske kan ge några tips på hur du ska gå tillväga.
Det där multiverktyget kan knappast väga 700g mer än en klocka.

Ja, har uret24 inte skickat med värde. Utan som.vanligt postpaket. Har han ju brutit emot deras överenskommelse. Men om han nu gjort rätt. Och klockan försvunnit emellan ägarna. Så borde ju tyvärr uret24 får sina pengar. Hur sjukt det än låter. Men då får ju Ts försäkring kicka in. För som jag förstår det är det mottagarens försäkring och mottagaren som har "ansvaret" så fort det skickats.

Du skulle haft lite is i magen och pratat med uret först. Sen skulle du formulera dig bättre och tänka igenom allt osv. Gick väl ut för hårt med uttalandet men man blir ju mörkrädd när man läser tråden som du förstår.
Förstår att du mår skit nu och hoppas verkligen att detta löser sig för er båda!

Förstår, det är just att det har gått så många dagar och att han hämtade min klocka och det har hänt märkliga saker under hela processen. Speciella ombud, långa fördröjningar, paketet betalt kontant av hans bror. Jag kommer inte lägga upp konversationer förrän vi har pratat med varandra och jag känner inte att jag är i ett bra tillstånd just nu, kan eventuellt behöva åka till sjukan pga hjärtklappningar.

• Like
Reactions: Bas
Förstår, det är just att det har gått så många dagar och att han hämtade min klocka och det har hänt märkliga saker under hela processen. Speciella ombud, långa fördröjningar, paketet betalt kontant av hans bror. Jag kommer inte lägga upp konversationer förrän vi har pratat med varandra och jag känner inte att jag är i ett bra tillstånd just nu, kan eventuellt behöva åka till sjukan pga hjärtklappningar.
Hoppas på det bästa! Sorry för förra inlägget, gav tyvärr inget i en sådan situation

Du är utsatt för ett trauma just nu, och det är säljaren också. Ni har med stor sannolikhet blivit utsatta för ett brott bägge två. Mår du dåligt och har svagt hjärta så åk in med en gång. Ingen här anklagar någon av er för någonting.

Försök lugna er !

Förhoppningsvis klarnar och ordnar sig allt! Lägg dig och vila en stund :)

Hmm varför kan man inte se uret24 tidigare inlägg, ledningen som kopplat bort funktionen eller han själv som rensat bort? Noll koll om man kan radera sina inlägg själv på nåt sätt.

Detta kom till mig idag. Cert borta och klocka borta. Paketet ska ha vägt 0.8kg. Mitt paket vägde 1,5kg.

Jag måste lägga mig ner, har panikångestattack och skakar i hela kroppen.

photo_2018-07-12_12-16-02.jpg
photo_2018-07-12_12-16-01.jpg
photo_2018-07-12_12-15-59.jpg
photo_2018-07-12_12-15-56.jpg
Uppfattar det som att paketet DU skickade vägde 1,5kg - stämmer det? Eller menar du att paketet du tog emot vägde 1,5kg? För det låter märkligt isåfall

Beklagar verkligen det som hänt. Hoppas det löser sig! Håll oss gärna uppdaterade om hur det går...

Kan vara något så enkelt som att Urets brorsa bytte ut klockan utan någon annans vetdom, men men rena spekulationer vid det här laget..

Vi har pratat på telefon nu och försöker lösa det härifrån. Jag tänker inte dra några slutsatser då jag är i upplösningstillstånd, men det låter som att det är någon på posten som har gjort detta. Paketet låg i 24h utan att skickas när det lämnades in långt innan "sista inlämning".

Admin får hemskt gärna ta bort namn och alias i tråden. Jag redigerade så fort jag kunde men några hann skriva det.

@hook @leben @yonsson

Det skiljde ca 90gr. Precis det som klockan vägde. Vem som stal det vet jag inte, men att det var efter tullen i Sverige. Det jag däremot vet är att posten inte bryr sig ett smack och tar precis 0 ansvar.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp