RobVintage
Silver
Skaplig klocka på 700gMitt paket vägde 1,5kg, hans paket 0.8kg.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skaplig klocka på 700gMitt paket vägde 1,5kg, hans paket 0.8kg.
Skaplig klocka på 700g![]()
Nu är uret förbannad för att han inte får sina pengar och Clemens förbannad för att han står utan klockaSå om jag har förstått det här rätt...
Min tolkning är då: Summan av det hela. Uret24 kommer inte få ersättning från PostNord, då paketet är skickat med fel fraktsätt. Och Clemens kommer kräva skadestånd på pengarna som har gått förlorade.
- Clemens och Uret24 byter klockor
- 22.000:- ska swishas till Uret24 först när klockorna har bytt ägare.
- Uret24 skickar inte paketet som värdefrakt, utan som postpaket (Uret24s farfar nämns som kontaktperson. Har han skickat det?) Därmed oförsäkrat. Detta trots att det enligt PM med Clemens ska skickas som värdefrakt.
- Clemens klocka kommer fram oskadd.
- Uret24s paket kommer fram plundrat.
PostNord är inte roliga att handskas med när det gäller reklamationer under felaktig grund. Till och med när allt har gått rätt till by the books är det ett helvete.
Edit* - Vägg gärna tillbehören på en brevvåg och lägg till vikten för klockan. Väldigt enkelt för att ta reda på om det ens skickades någon klocka. Paketen vägs alltid på brevvåg hos PostNord.
Blir OT i den här tråden nu men om man lägger på rek är det fortfarande ok med klockor i paket upp till 10k. Hoppas innerligt att folk ändå köper till detta för alla paket över ett par tusenlappar numera.Jo, om du läser det fullständiga villkoren. Förstår inte varför folk inte kollar upp detta.
I de fullständiga villkoren:
1.5.2 Förbjudet innehåll
Följande innehåll får inte skickas i Postpaket:
• Värdefulla föremål med ett värde som överstiger 520 EUR
per paket till exempel ädla metaller, ädelstenar, äkta pärlor, pälsar, mattor, klockor, konstverk, antikviteter, kuponger och inträdesbiljetter.
https://www.postnord.se/skicka-brev-och-paket/villkor/tjanstevillkor
Så om jag har förstått det här rätt...
Min tolkning är då: Summan av det hela. Uret24 kommer inte få ersättning från PostNord, då paketet är skickat med fel fraktsätt. Och Clemens kommer kräva skadestånd på pengarna som har gått förlorade.
- Clemens och Uret24 byter klockor
- 22.000:- ska swishas till Uret24 först när klockorna har bytt ägare.
- Uret24 skickar inte paketet som värdefrakt, utan som postpaket (Uret24s farfar nämns som kontaktperson. Har han skickat det?) Därmed oförsäkrat. Detta trots att det enligt PM med Clemens ska skickas som värdefrakt.
- Clemens klocka kommer fram oskadd.
- Uret24s paket kommer fram plundrat.
PostNord är inte roliga att handskas med när det gäller reklamationer under felaktig grund. Till och med när allt har gått rätt till by the books är det ett helvete.
Edit* - Vägg gärna tillbehören på en brevvåg och lägg till vikten för klockan. Väldigt enkelt för att ta reda på om det ens skickades någon klocka. Paketen vägs alltid på brevvåg hos PostNord.
Borde inte vara allt för svårt att kolla upp om Uret har några privata kopplingar till det postombud han lämnade in paketet samt vad paketet vägde när det lämnades in osv.Exakt så, kan läggas till att min klocka kom fram dagen efter, medan hans klocka låg kvar på företagscentret i 24h i måndag till tisdags. Kom fram först idag.
Vi erbjöd varandra full retur om varan inte skulle motsvara det som hade sagts, därför skulle vi vänta med mellanskillnaden.
Jag hade krävt klockan i retur och låtit Uret24 reda ut sin del av det hela.Exakt så, kan läggas till att min klocka kom fram dagen efter, medan hans klocka låg kvar på företagscentret i 24h i måndag till tisdags. Kom fram först idag.
Vi erbjöd varandra full retur om varan inte skulle motsvara det som hade sagts, därför skulle vi vänta med mellanskillnaden.
Skojar lite baraPackade med trippla kartonger, plast och papper runt sen en påse på utsidan.
Störst soppan jag har läst om på länge, hoppas att ingen av dom är indragen i detta, vore för tråkigt!
Enda frågetecken jag har är varför man inte har som rutin att skicka klockan som värdefrakt, är så dum snålt...
Hoppas dock att denna röra får ett lyckligt slut för dom inblandade!
Precis, och som @Aurum skriver så skickas paketen i låsta burar. När paketen är framme så placeras de i kassaskåp.Störst soppan jag har läst om på länge, hoppas att ingen av dom är indragen i detta, vore för tråkigt!
Enda frågetecken jag har är varför man inte har som rutin att skicka klockan som värdefrakt, är så dum snålt...
Hoppas dock att denna röra får ett lyckligt slut för dom inblandade!
Vad spelar det för roll, varför pratar vi fortfarande om hur du skickade ditt paket? Det kom ju fram.Jag var övertygad om att det jag skickade med var värdefrakt och försäkrat till 50tkr. Helt nytt för mig att det inte var det, och jag förstår fortfarande inte varför det står försäkrat till 50tkr när det inte gäller.
Det gäller, men inte klockor.Jag var övertygad om att det jag skickade med var värdefrakt och försäkrat till 50tkr. Helt nytt för mig att det inte var det, och jag förstår fortfarande inte varför det står försäkrat till 50tkr när det inte gäller.
Vad spelar det för roll, varför pratar vi fortfarande om hur du skickade ditt paket? Det kom ju fram.
Står det ingen vikt på fraktsedeln även om det gäller vanligt postpaket? (ser ut som du har kvar fraksedeln på kartongen)
Isåfall, spring till Clas ohlsson, köp en matvåg och mät mellanskillnaden.
Står det 0,85 vid inläming av Uret och 0,80 hos dig har det skett något hos posten.
Tittar man på dina bilder ser det ut som fraksedeln sitter tejpad rakt över skarven. Kan du se andra ingångar i paketet för att få en ide om fraksedeln tejpats på efter paketerande eller om det sitter två fraktsedlar på med tejp mellan?
Om jag förstår dig rätt har han lämnat in paketet hos ett företagscenter och du har hämtat ut det hos vanligt ombud. Känns som posten borde ta lite mer ansvar hos deras egna företagscenter när det gäller ett ärende som detta? Åtmindstone kan man ha bättre koll vilka person som har gjort exakt vad under dessa 24h. Från inläming till leverans.
Notis: Om klockorna har gått genom Malmö så kan det ha inneburit en förseing på 24h då bombgruppen kallades in till Ditributionscentralen under gårdagen?
Jag ber om ursäkt, jag är snurrig. Klockan som skickades till mig ska enligt vad vi kommit överens om skickas som värde försäkrat till 50tkr.
Min skickades på sättet som jag angav i tråden med bild.
Det verkar som att ingen av er skickade med Värde.
Bra att ditt paket kom fram, men man kan ju argumentera av att ingen av er höll överenskommelsen med hur ni skulle skicka.
Det verkar som att ingen av er skickade med Värde.
Bra att ditt paket kom fram, men man kan ju argumentera av att ingen av er höll överenskommelsen med hur ni skulle skicka.
Oavsett hur det här slutar så KOLLA ALLTID PAKETEN NÄR NI HÄMTAR UT/TAR EMOT DEM!
Att komma i efterhand och säga att det var öppnat flyger inte hos Postnord eller något försäkringsbolag.
Bra tips! OCH misstänker man något direkt så fotografera/filma paketet. Allt för att säkerställa bevis och underlätta bevisbördan. Tråkig historia!