Man
Silver
Vad menar du är rimligt?För mig känns det steget rimligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad menar du är rimligt?För mig känns det steget rimligt.
Att inom vissa ramar neka service om en klocka inte är komplett.Vad menar du är rimligt?
Som att inte serva en klocka som har ”fel” armband?Att inom vissa ramar neka service om en klocka inte är komplett.
Exakt. Jag står inte bakom det, men det känns som ett rimligt steg. Länken är en del av servicen och den behöver också översyn.Som att inte serva en klocka som har ”fel” armband?
Så om jag köper t ex en Rolex Gmt på Rubber B, så känns det rätt för dig att den aldrig kan servad hos en AD?Exakt. Jag står inte bakom det, men det känns som ett rimligt steg. Länken är en del av servicen och den behöver också översyn.
Exakt. Jag står inte bakom det, men det känns som ett rimligt steg. Länken är en del av servicen och den behöver också översyn.
Precis som jag skrev ovan står inte jag bakom det, men utifrån dagens skeva marknad känns det rimligt. Utifrån scenariot du målar upp känns det inte helt orimligt att kravet för service är att du köper en länk. Observera; det här är spekulationer från min sida.Så om jag köper t ex en Rolex Gmt på Rubber B, så känns det rätt för dig att den aldrig kan servad hos en AD?
Jag tror knappt att det är sant att du menar att om jag köpt en Rolex utan länk, så måste jag köpa en länk för att kunna få service på den?? Menar du allvar??Precis som jag skrev ovan står inte jag bakom det, men utifrån dagens skeva marknad känns det rimligt. Utifrån scenariot du målar upp känns det inte helt orimligt att kravet för service är att du köper en länk. Observera; det här är spekulationer från min sida.
Ja det är ju liksom inte däcken som ska servadOm jag lämnar in min BMW på icke orginalfälgar tror jag ändå att de går med på att serva den...
På BMW i Danderyd sa dem blankt nej så jag fick åka hemma igen för att byta till sommardäcken som har original fälgar!Om jag lämnar in min BMW på icke orginalfälgar tror jag ändå att de går med på att serva den...
Driver du?På BMW i Danderyd sa dem blankt nej så jag fick åka hemma igen för att byta till sommardäcken som har original fälgar!
Vad tror du själv?Driver du?
Hade nog valt annat serviceställe om jag råkade ut för det, såvida fälgarna var inom godkända mått.
Verkar så. Snacka om varumärkesskjutning i foten.Hur gör de med Vintageklockor, många klockor som hade länkar som efter användande är söndriga/kastade/borta nu, kommer aldrig får servas mer?
Exakt. Alla Rolex som har repor eller hairlines är per definition inte längre original och får inte servasJag skulle serva en DJ som fått en repa men det blev ett nej eftersom det då saknades metall. Klockan blev destruerad med en tomahawkrobot.
Förutsatt att informationen i trådstarten stämmer skulle jag säga att det är en kvalificerad gissning. 1+1= 2, typ.Jag tror knappt att det är sant att du menar att om jag köpt en Rolex utan länk, så måste jag köpa en länk för att kunna få service på den?? Menar du allvar??
Finns ju ADs i Sverige som nekat länkbustering för att man inte visat upp cert.Kan förstå att AD inte tillåts fulpolera en länk. De tillåts knappast heller t.ex. helborsta en GMT boett. Däremot kan jag inte förstå att man inte ska få lämna in den för service/reparation utan originallänken. Är nästa steg att de vägrar serva om man inte visar upp cert och inköpskvitto?
Puh! Höll på att bli Audi nästa gång...Vad tror du själv?![]()
Jag har själv ett par st Rolex och gillar märket men har börjat tröttna på allt snack kring varumärket och att Rolex ska vara så märkvärdiga.Mycket gnäll på Rolex, mycket köp av Rolex.
Nymans Ur nekade att korta länken på min gamla 116610 då jag inte hade certet med mig, fruktansvärt löjligt!Finns ju ADs i Sverige som nekat länkbustering för att man inte visat upp cert.
Galet. Tur det finns duktiga oberoende urmakare för sånt man inte fixar själv.Finns ju ADs i Sverige som nekat länkbustering för att man inte visat upp cert.
Jo, och nu nekar Rolex AD borstning helt och hållet. Det får någon annan AD göra. Tur det finns två i Malmö, för den andra AD’n hade i ga problem med det. Hämnde är ljuv...Finns ju ADs i Sverige som nekat länkbustering för att man inte visat upp cert.