• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Man tror inte detta är sant!

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Exakt. Jag står inte bakom det, men det känns som ett rimligt steg. Länken är en del av servicen och den behöver också översyn.
Så om jag köper t ex en Rolex Gmt på Rubber B, så känns det rätt för dig att den aldrig kan servad hos en AD?
Precis som jag skrev ovan står inte jag bakom det, men utifrån dagens skeva marknad känns det rimligt. Utifrån scenariot du målar upp känns det inte helt orimligt att kravet för service är att du köper en länk. Observera; det här är spekulationer från min sida.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Precis som jag skrev ovan står inte jag bakom det, men utifrån dagens skeva marknad känns det rimligt. Utifrån scenariot du målar upp känns det inte helt orimligt att kravet för service är att du köper en länk. Observera; det här är spekulationer från min sida.
Jag tror knappt att det är sant att du menar att om jag köpt en Rolex utan länk, så måste jag köpa en länk för att kunna få service på den?? Menar du allvar??
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Hur gör de med Vintageklockor, många klockor som hade länkar som efter användande är söndriga/kastade/borta nu, kommer aldrig får servas mer?
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
Finns ens Rolex och Wilsdorf? Är det inte bara ett skämt från Nordkorea? Äkthetsintyg pleeeeaase!
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Jag tror knappt att det är sant att du menar att om jag köpt en Rolex utan länk, så måste jag köpa en länk för att kunna få service på den?? Menar du allvar??
Förutsatt att informationen i trådstarten stämmer skulle jag säga att det är en kvalificerad gissning. 1+1= 2, typ.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kan förstå att AD inte tillåts fulpolera en länk. De tillåts knappast heller t.ex. helborsta en GMT boett. Däremot kan jag inte förstå att man inte ska få lämna in den för service/reparation utan originallänken. Är nästa steg att de vägrar serva om man inte visar upp cert och inköpskvitto?
Finns ju ADs i Sverige som nekat länkbustering för att man inte visat upp cert.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Jag blev nekad att köpa en XL länk till min DJ 116234 på @ROB-1832 för att jag inte hade jubilee-länken på utan min oyster. Deras svar var att dom inte fick sälja länken "löst" för rolex. Detta trots att jag köpt klockan i samma butik samt beställt och väntat i 3 veckor på länkbiten
 
Topp