• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Man tror inte detta är sant!

Tjena,
Var inte Bergströms i Malmö idag och frågade hur lång tid det skulle ta för att mattborsta en 116710 länk. "Det kan vi inte" sa de. Nähä, sa jag, men det gjorde ni ju för ett år sedan till en likadan? "Ja, men nu får vi inte det för Rolex. Vi får inte modifiera på något sätt. Vi får inte ens ta emot modifierade klockor". Nähä, sa jag, så om jag kommer in med t ex en 116710 som sitter på Rubber B eller ett nato, så tar ni inte emot den för service? "Precis, det får vi inte".
Vad är det för förbannat hål i huvet någonstans? Rolex? AD? Att inte ta emot en Rolex för att inte originallänken sitter på är ju löjeväckande och ett sådant ställningstagande skämmer ju ut hela branschen. Det är ju inte länken som ska servas, utan klockan, sa jag. "Spelar ingen roll" fick jag veta.
Goodbye for ever Bergströms :bag:

Det där är faktiskt så som Rolex vill ha det och enligt deras riktlinjer om man ska följa dem till punkt och pricka. Väldigt få ADs håller dock stenhårt på dem vilket ju är bra. Några få ADs är lite mer fyrkantiga minst sagt.

Och det är inget nytt påhitt från Rolex utan har stått så i deras guidelines i några år åtminstone vad jag vet.

Men som sagt, inte hållbart att följa dem slaviskt.

Jag kan förstå att några som är certifierade på polering av ett visst märke inte får utföra en annan typ av polering än originalpolering.
Jo jag har viss förståelse för det. Men de borstar ju en sub länk tex. Men det var inte det som störde mig egentligen, det var buskapet att om jag kom med klockan och länken var borstad så skulle de vägra att serva den. Har dock ställt frågan till Nymans urmakare om samma gäller där och om det är ok att lämna klockan för service utan länk.

Nymans Ur nekade att korta länken på min gamla 116610 då jag inte hade certet med mig, fruktansvärt löjligt!
Jag var tvungen att visa upp certet hos Rob E när jag skulle serva min Exp II och det kan jag acceptera men att vara tvungen att visa cert för att endast korta länken låter ju otroligt fjantigt...
Vad kommer härnäst, Fadde i dörren med gästlistan i högsta hugg?

Om Tudor hakar på är jag alltså rökt? :(
IMG_0021.JPG

Jag var tvungen att visa upp certet hos Rob E när jag skulle serva min Exp II och det kan jag acceptera men att vara tvungen att visa cert för att endast korta länken låter ju otroligt fjantigt...
Vintage kan man ju inte serva hos AD då. Mer regel än undantag att inte ha cert kvar. Fast finns nog fler anledningar att inte vilja serva vintage hos AD förstås.

Haha... har för mig att Fadde utbildade sig till personligtränare under sin tid på Kumla:)

Tillbaka
Topp