Schysst! Har du ref på den också?De finns på eBay och Chrono24 etc men i mitt fall hittade jag den på Kaplans i början på året. Priserna spretar en del beroende på modell, skick och material förstås....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schysst! Har du ref på den också?De finns på eBay och Chrono24 etc men i mitt fall hittade jag den på Kaplans i början på året. Priserna spretar en del beroende på modell, skick och material förstås....
Det har jag, DB 386.0822Schysst! Har du ref på den också?
Nja. För lite tavla och för mycket boett för min smak.En dykare från Gul i damstorlek. Vad säger panelen? Men en smal arm på ca 16cm, kanske 16,5cm om det är varmt, kanske det går?
Ser rätt okej ut. Hur stor är boetten och bandbredden?En dykare från Gul i damstorlek. Vad säger panelen? Men en smal arm på ca 16cm, kanske 16,5cm om det är varmt, kanske det går?
En dykare från Gul i damstorlek. Vad säger panelen? Men en smal arm på ca 16cm, kanske 16,5cm om det är varmt, kanske det går?
Tycker den ser liten ut. Men, smaken är som baken.En dykare från Gul i damstorlek. Vad säger panelen? Men en smal arm på ca 16cm, kanske 16,5cm om det är varmt, kanske det går?
Som många skriver så styr formen på klockan och armband en hel del också men jag mår bäst med 40 mmJag är på jobbet. Jag frågar kollegan om tiden. Han lyfter upp sin handled och BAAAAAMM där ser glänser den överdimensionerade, gangster-stil, diamantkronade klockan. Skjortan går inte över klockan, problem med att få på sig handskarna när vi ska ut. Är det stor klocka som gäller?
Här har storleken betydelse?
Själv har jag klockor i olika storlekar, allt från minsta på 36mm (förlovningspresenten som aldrig säljs från hustrun, Tissot PR50 Titan) till större varianter som min Fenix 3 på stolta 51x51x16mm. De stora finner jag opraktiska förutom på sommaren då det är tshirt eller uppkavlat som gäller. De mindre klockorna finner jag läckra och smidiga då de diskret får plats under skjortärmen. Men får då ofta kommentaren "vilken liten klocka, lånat hustruns klocka"? (Jag har oköttig handled som möter 18cm).
Finns den perfekta storleken? Hur avväger ni diameter i förhållande till tjocklek och vikt? Har färgen på klockan något betydelse för storleken, eller valet av material i armbandet?
Jag hör gärna era åsikter och dömer ingen för vad som är rätt eller fel. Bara nyfiken hur gargonen går här på forumet! =)
Väl mött
Gabriel (just nu med en Casio W59 på armen)
Verkligen! Har allt mellan 30 och 50mm. Alla borde i alla fall våga prova nått mindre!Jag kör hela spektrumet.
Tycker att det finns guldkorn i alla storlekar och kategorier.
...och att låta det som inte direkt känns rätt sitta på ett tag ändå. Mycket handlar om vad man är van vid.Verkligen! Har allt mellan 30 och 50mm. Alla borde i alla fall våga prova nått mindre!
Den är 30mm. Bandbredd (armbandets bredd(?)) är 15mm. Lug-to-lug 34mm.Ser rätt okej ut. Hur stor är boetten och bandbredden?
Ser ut och funka i mina ögon... Du kanske även skulle testa ett annat armband, liknande det här?En dykare från Gul i damstorlek. Vad säger panelen? Men en smal arm på ca 16cm, kanske 16,5cm om det är varmt, kanske det går?
Bra spridning i storlekar!Det är ju kul att bära allt i alla storlekar, jag bär klockor också runt 30 (som förr var ganska vanlig herr storlek antar jag), till riktigt stora klumpar... Samt även smalare tanks.
Tack, plockade lite av det jag har. Har massa manuella också runt 30+, men de måste jag fixa först innan de vill gå. Skall bara hitta någon juste vintage dykare också, rätt svårt o hitta någon till rätt pris som ser ut precis som man vill.Bra spridning i storlekar!
Grym tank på grym länk, men hissa upp den på armen, ovanför knölen. Kommer se sååå mycket bättre ut!Jag kör hela spektrumet.
Tycker att det finns guldkorn i alla storlekar och kategorier.
Tackar!Grym tank på grym länk, men hissa upp den på armen, ovanför knölen. Kommer se sååå mycket bättre ut!
Frågan är nog inte så mycket "är jag manlig nog att bära en liten klocka" utan snarare "är jag självsäker nog att våga bära en klocka som jag kanske kan få skit för av osäkra män som följer krystat förlegade könsroller till punkt och pricka".Har faktiskt lite svårt att förstå varför det är manligt att bära små klockor, lika lite som det är manligt med stora.
Frågan som jag tycker är mer intressant är om folk vågar bära vad de gillar oavsett storlek. Väldigt många idag är extremt enkelspåriga och verkar inte våga gå mot strömmen. Masspsykosen som råder för sportstål är ju ett tydligt tecken på det. Folk betalar helt orimliga pengar för massproducerade tämligen alldagliga klockor. Nog för att man kan tycka Sub, Nautilus whatever är fina men knappast värda pengarna. Alla ska springa åt samma håll hela tiden. Bra för oss som gillar klockor andra inte vågar köpa men lite trist när Insta är fullproppat av Subbar. Man lär ju inte känna sig unik med sub men är väl knappast syftet heller. Jag har tex fått massa positiva kommentarer om min Recife men uppenbarligen vågar ingen köpa dem när man får bra ex för småpengar.
Kunde inte sagt det bättre själv! Här är min nya 29mm för övrigt.Frågan är nog inte så mycket "är jag manlig nog att bära en liten klocka" utan snarare "är jag självsäker nog att våga bära en klocka som jag kanske kan få skit för av osäkra män som följer krystat förlegade könsroller till punkt och pricka".
Kalasfin! Det ironiska är nog att många män som är så osäkra att dom tycker att det är omanligt att bära små klockor förmodligen tycker att höjden av manlighet är exempelvis Marlon Brando, Elvis, Humphrey Bogart och andra från back in the day. "På den tiden var män riktiga män!" Ja, och dom bar pluttiga små klockor också!Kunde inte sagt det bättre själv! Här är min nya 29mm för övrigt.
Japp, det är väl tyvärr så. För att vara lite fördomsfull så upplever jag att de som är så macho är sällan de som är de mest pålästa heller så jag är inte förvånad.Kalasfin! Det ironiska är nog att många män som är så osäkra att dom tycker att det är omanligt att bära små klockor förmodligen tycker att höjden av manlighet är exempelvis Marlon Brando, Elvis, Humphrey Bogart och andra från back in the day. "På den tiden var män riktiga män!" Ja, och dom bar pluttiga små klockor också!
Finns många sådana exempel i historien. Muhammed Ali själv bar en Cartier Tank som många "machos" idag skulle säga är en damklocka...Japp, det är väl tyvärr så. För att vara lite fördomsfull så upplever jag att de som är så macho är sällan de som är de mest pålästa heller så jag är inte förvånad.
Här är mitt favoritexempel om jag postat tidigare i tråden. Han är ju stereotypiskt manlig och körde Rolex Bubbleback samt Rolex Oyster Perpetual. Classy tycker jag!
Den satt som en smäck på honom. Bilder!Finns många sådana exempel i historien. Muhammed Ali själv bar en Cartier Tank som många "machos" idag skulle säga är en damklocka...
Så jäkla schysst tycker jag, får börja köra mindre klockor framöver!Japp, det är väl tyvärr så. För att vara lite fördomsfull så upplever jag att de som är så macho är sällan de som är de mest pålästa heller så jag är inte förvånad.
Här är mitt favoritexempel om jag postat tidigare i tråden. Han är ju stereotypiskt manlig och körde Rolex Bubbleback samt Rolex Oyster Perpetual. Classy tycker jag!
Man får ju våga testa! Jag köpte en 500kr-klocka bara för att prova om det funkar och nu är jag fast. Mindre än detta går nog inte men nu vet jag det.Så jäkla schysst tycker jag, får börja köra mindre klockor framöver!