Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har han en plastpåse i bröstfickan?
Bara en riktigt man kan bära upp en expertpåse i bröstfickan!Har han en plastpåse i bröstfickan?
Lite ot men här är en srp som vi vet är
44,3 x 48mm. En bild tagen nära, en på håll (dock beskuren). Gissa omkrets på handled.
![]()
![]()
Nära. 17cm.
Lagom är bäst...Manlig nog att bära litet och 47mm panna, slå det!![]()
![]()
![]()
Då är du nog i fel tråd...Jag gillar större klockor då de sticker ut lite mer.
Ingår kniv och gaffel?
Ska man tolka ditt inlägg som ett nej på TS fråga alltså?Just nu dessa tre
Tycker alla sitter bra beroende på tillfälle. Uppifrån och ner.
37mm (sådär blå är inte sekundvisaren)
42mm
39mm
Alla ser dock större ut på bild än IRL
![]()
![]()
![]()
Det skall man, men egentligen är svaret att storleken inte har betydelse. Finess och stil beroende tillfälle gör mannenSka man tolka ditt inlägg som ett nej på TS fråga alltså?![]()
Vackert, jag har ett Omega silverur i den storleken!29mm, ungefär. Dög under WWI, duger också idag.![]()
En fråga om din underbara SBGW235: är den enbart manuell eller har den även automatisk uppdragning?Just nu dessa tre
42mm
39mm
![]()
![]()
![]()
Vackert, jag har ett Omega silverur i den storleken!
Vad är det för övre skönhet där? Helt såldJust nu dessa tre
42mm
39mm
![]()
![]()
![]()
Gylfen..Lite ot men här är en srp som vi vet är
44,3 x 48mm. En bild tagen nära, en på håll (dock beskuren). Gissa omkrets på handled.
![]()
Haha Rozzy du har verkligen "grävt djupt" i ämnet!Stort eller litet är bara en smaksak, jag tycker bägge fungerar bra i olika sammanhang.
Vad som är mest manligt? Även där smak och vilken stil man tilltalas av (jag vet dock vad jag tycker).
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu drev jag visst till lite överdrift. Men det blir inte bra åt andra hållet heller när man bär för små klockor.. (Italienskt macho tendens, -”jag är så manlig att jag kan bära upp dam solglasögon eller klockor”)
![]()
![]()
![]()
Jo men vi vintagesjälar i diskussionsdelen av forumet brukar ju kollidera hyffsat ofta i just detta ämneMånga pratar om 36-38 som "små klockor" det är väl ganska normal storlek, 38 t.o.m övre segmentet.
30mm på 17cm handled. Glycine sent 30-tal, med ett av världens första serieproducerade automatverk.
![]()
![]()
Bär även gärna dykare på 40 och upp till 44 om de har kort avstånd lugg till lugg. Dykare och andra toolklockor funkar fint som lite större, men kombinera det inte med skjorta/kostym...
35mm passar alla!Jo men vi vintagesjälar i diskussionsdelen av forumet brukar ju kollidera hyffsat ofta i just detta ämne35mm dressklocka på mina 19mm handleder ör biffigt ju!
![]()