Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har rätt. Den lilla tjugosexmillimetaren får handleden att se oversized ut.Bara för att... Slänger upp ett gammalt foto på min 26mm Mido från 20/30-tal.
![]()
Ca 17,5 cm. Ser ju klart kralligare ut än herr Fotbolsspelare med den klockan.Du har rätt. Den lilla tjugosexmillimetaren får handleden att se oversized ut.
Själv har jag svårt för allt under 40Tycker det rent allm är mkt tjat på KS främst om handleder och mkt att allt över 39 mm är groteskt. Vilket är 100 BS. Det handlar såklart delvis om handled , men mest om man trivs själv samt helheten med övrig utstyrsel samt kroppstorlek. Låt folk ha vad de vill och alla sk experter kan hålla igen brödlådan.....
Klart är det så att man får och ska bära den storlek man själv vill. Men det är mycket gap från båda hållen, tycker jag. Antingen är allt över 39mm för fotbollsspelare och DJ's utan smak, eller så är allt under 39mm för damer, känns det som.Tycker det rent allm är mkt tjat på KS främst om handleder och mkt att allt över 39 mm är groteskt. Vilket är 100 BS. Det handlar såklart delvis om handled , men mest om man trivs själv samt helheten med övrig utstyrsel samt kroppstorlek. Låt folk ha vad de vill och alla sk experter kan hålla igen brödlådan.....
AmenKlart är det så att man får och ska bära den storlek man själv vill. Men det är mycket gap från båda hållen, tycker jag. Antingen är allt över 39mm för fotbollsspelare och DJ's utan smak, eller så är allt under 39mm för damer, känns det som.
Det finns åtminstone en man som kan bära upp Egizianon.Det är ju alla fritt att bära vad de vill.
Men bara för att gubbarna nedan kanske är Paneristis sedan födseln kommer detta aldrig se bra ut
![]()
![]()
Sen beror det lite på vad för klocka det är, vissa typer ”får” bära större.
Men oavsett så kommer alltid späda killar med för stora klockor bli retade, så enkelt är det.
Det finns åtminstone en man som kan bära upp Egizianon.
![]()
(stulen bild)
Nej, ser hemskt ut.Det finns åtminstone en man som kan bära upp Egizianon.
![]()
(stulen bild)
Jag återkommer i frågan. Finns nog i någon tråd här på forumet. Men är på jobbet just nu så kan inte byta klocka.Hur ser den tissoten på 32 eller 31 ut på armen? Har du nån bild?
Nej, du har fel.Nej, ser hemskt ut.
Det finns åtminstone en man som kan bära upp Egizianon.
![]()
(stulen bild)
Notera även boysize solglasögonen!Nej, ser hemskt ut.
Eller?Nej, du har fel.
Håller helt med!Explorern och SINNen satt bäst, tycker jag!
Tycker att den ser ut att bära ungefär som Explorern. Visst har den rätt böjda luggar, som Sumon? Ofta är det ju inte så mycket bredden som "längden" på klockan som kan göra den "för stor".Håller helt med!
Gillade dock mm300 starkt på min arm.![]()
Precis, måste vara ganska kort L2L när jag tänker efter.Tycker att den ser ut att bära ungefär som Explorern. Visst har den rätt böjda luggar, som Sumon? Ofta är det ju inte så mycket bredden som "längden" på klockan som kan göra den "för stor".
Du får cwc'n att se ut som en barnklocka hahahaVad tycker ni om mindre klockor på stora handleder då?
Jag har 20+ i omkrets![]()
38.5
![]()
44(?) Tror detta är @Matts klocka.![]()
40mm
![]()
36
![]()
Osäker, tror 36mm.
![]()
39.