• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Manligt - storleken har betydelse

IMG_7302.PNG

//Rozzy[/QUOTE]
Riktigt snygg askfat!

Tycker det rent allm är mkt tjat på KS främst om handleder och mkt att allt över 39 mm är groteskt. Vilket är 100 BS. Det handlar såklart delvis om handled , men mest om man trivs själv samt helheten med övrig utstyrsel samt kroppstorlek. Låt folk ha vad de vill och alla sk experter kan hålla igen brödlådan.....

Tycker det rent allm är mkt tjat på KS främst om handleder och mkt att allt över 39 mm är groteskt. Vilket är 100 BS. Det handlar såklart delvis om handled , men mest om man trivs själv samt helheten med övrig utstyrsel samt kroppstorlek. Låt folk ha vad de vill och alla sk experter kan hålla igen brödlådan.....
Själv har jag svårt för allt under 40

Klart är det så att man får och ska bära den storlek man själv vill. Men det är mycket gap från båda hållen, tycker jag. Antingen är allt över 39mm för fotbollsspelare och DJ's utan smak, eller så är allt under 39mm för damer, känns det som.

Det är ju alla fritt att bära vad de vill.

Men bara för att gubbarna nedan kanske är Paneristis sedan födseln kommer detta aldrig se bra ut

21C19F5B-59E6-4C67-BF1C-F2917A30430B.jpeg
1C22CCF2-03F1-45EE-98A1-C37F5F8E2C9A.jpeg

Sen beror det lite på vad för klocka det är, vissa typer ”får” bära större.
Men oavsett så kommer alltid späda killar med för stora klockor bli retade, så enkelt är det.

Det är ju alla fritt att bära vad de vill.

Men bara för att gubbarna nedan kanske är Paneristis sedan födseln kommer detta aldrig se bra ut

21C19F5B-59E6-4C67-BF1C-F2917A30430B.jpeg
1C22CCF2-03F1-45EE-98A1-C37F5F8E2C9A.jpeg

Sen beror det lite på vad för klocka det är, vissa typer ”får” bära större.
Men oavsett så kommer alltid späda killar med för stora klockor bli retade, så enkelt är det.
Det finns åtminstone en man som kan bära upp Egizianon.
AS-Terminator-Camp-Pendleton-003b.jpg

(stulen bild)

Har klockor från 34mm upp till 43mm, kan säga att jag tycker om att bära alla lika mycket! Dock bär jag upp 34 liiite bättre än 43 med mina handleder på 15cm i omkrets... ;)

Man kan inte tvinga folk att ha god smak! En hyfsad referenspunkt vad gäller storlek är att kolla så att kanten på bandhornen inte sticker ut alltför mycket över handleden.

upload_2017-10-25_12-45-18.png

@Aurum tycker frillan på Arnold är mycket värre än klockan :D

Vad tycker ni om mindre klockor på stora handleder då?
Jag har 20+ i omkrets
IMG_2320.JPG

38.5
IMG_2511.JPG

44(?) Tror detta är @Matts klocka.
IMG_2537.JPG

40mm
IMG_2761.JPG

36
IMG_2842.JPG

Osäker, tror 36mm.
IMG_2540.JPG

39.

Senast ändrad:
Har en fråga om storlek . Främst på en seiko SNZF15 . Har redan beställt den från en säljare som sa 40 mm utan krona och 20 mm bredd på bandet. Nu hittar jag massa info på nätet allt från att den är 41 eller 42 mm i diameter och bandet är allt från 18 till 22 mm i bredd . Vad stämmer?? Någon som har denna klocka som kan berätta . Kom på att detta kanske är fel tråd så jag skrev samma sak i råd inför köp också :)
Screenshot_20171025-131014.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp