• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Manligt - storleken har betydelse

Håller förvisso med om att bilden på APn och cigarren var rätt lökig, men har på senaste tiden börjat uppskatta lite större klockor igen.
Tror att det är lite "tes, antites, syntes" i görningen för egen del.

När jag på allvar började snöa in på klockor och forumsvängen var stora klockor rätt heta. Sedan följde något slags tillnyktring både hos mig och andra och ett återtåg till mer klassiska mått. Gott så, men jag måste säga att en oversize klocka har sina poänger också. Gillar känslan av att hänga på mig en PAM eller en kraftig Orisdykare precis som att köra en 36mm Hamilton Khaki på nato kan ha sin charm.

Min enda egentliga "beef" med stora klockor är mot tillverkarna som ibland ger dålig valfrihet för kund när det gäller just storlek. Det känns som att detta är på väg att förändras dock, vilket jag applåderar. Inte minst Breitling har haft den goda smaken att erbjuda alternativ i tex SOH-serien samt Chronomat som finns i både 41 och 44mm.
Breitling har ju slutat tillverka chronomaten i 41 vilket är riktigt kasst !

Vad tycker ni om mindre klockor på stora handleder då?
Jag har 20+ i omkrets
IMG_2320.JPG

38.5
IMG_2511.JPG

44(?) Tror detta är @Matts klocka.
IMG_2537.JPG

40mm
IMG_2761.JPG

36
IMG_2842.JPG

Osäker, tror 36mm.
IMG_2540.JPG

39.
Var ju inte mycket till små klockor. ;)
35mm på 21cm handled
20170917_164400.jpg

Vad tycker ni om mindre klockor på stora handleder då?
Jag har 20+ i omkrets
IMG_2320.JPG

38.5
IMG_2511.JPG

44(?) Tror detta är @Matts klocka.
IMG_2537.JPG

40mm
IMG_2761.JPG

36
IMG_2842.JPG

Osäker, tror 36mm.
IMG_2540.JPG

39.
I min smak tycker jag Sinn och CWC såg små ut, i synnerhet CWC. Ärligt talat gillade jag nog bäst hur pamen satt på dig. Resten såg också bra ut. Brukar inte gilla panerai, men på dig såg det vettigt ut i min smak. (kommer från någon som tycker 36mm på mina 18cm handleder ser för smått ut och kan därför inte med att köpa en datejust)

Ja pamen satt bäst, dom andra satt inte alls bra tycker jag. Stora män behöver stora klockor =)
The Importance of Proportions

betyder att han är Extra manlig igentligen, man kanske skulle satsa på en damklocka 😂

• Like
Reactions: Man
Ser ut som en man som inte är rädd för att uppfattas som omanlig bara för att han bär en liten klocka.
Tycker synd om de stackare som går runt och funderar om de är tillräckligt manliga, då räcker det inte med en stor blaffa på armen. Keith Cartier sitter snyggt ovanför knölen.

Tillbaka
Topp