Moody
Guld
Haha, ja, den blev aningen för liten!Du får cwc'n att se ut som en barnklocka hahaha![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha, ja, den blev aningen för liten!Du får cwc'n att se ut som en barnklocka hahaha![]()
Breitling har ju slutat tillverka chronomaten i 41 vilket är riktigt kasst !Håller förvisso med om att bilden på APn och cigarren var rätt lökig, men har på senaste tiden börjat uppskatta lite större klockor igen.
Tror att det är lite "tes, antites, syntes" i görningen för egen del.
När jag på allvar började snöa in på klockor och forumsvängen var stora klockor rätt heta. Sedan följde något slags tillnyktring både hos mig och andra och ett återtåg till mer klassiska mått. Gott så, men jag måste säga att en oversize klocka har sina poänger också. Gillar känslan av att hänga på mig en PAM eller en kraftig Orisdykare precis som att köra en 36mm Hamilton Khaki på nato kan ha sin charm.
Min enda egentliga "beef" med stora klockor är mot tillverkarna som ibland ger dålig valfrihet för kund när det gäller just storlek. Det känns som att detta är på väg att förändras dock, vilket jag applåderar. Inte minst Breitling har haft den goda smaken att erbjuda alternativ i tex SOH-serien samt Chronomat som finns i både 41 och 44mm.
Var ju inte mycket till små klockor.Vad tycker ni om mindre klockor på stora handleder då?
Jag har 20+ i omkrets![]()
38.5
![]()
44(?) Tror detta är @Matts klocka.![]()
40mm
![]()
36
![]()
Osäker, tror 36mm.
![]()
39.
I min smak tycker jag Sinn och CWC såg små ut, i synnerhet CWC. Ärligt talat gillade jag nog bäst hur pamen satt på dig. Resten såg också bra ut. Brukar inte gilla panerai, men på dig såg det vettigt ut i min smak. (kommer från någon som tycker 36mm på mina 18cm handleder ser för smått ut och kan därför inte med att köpa en datejust)Vad tycker ni om mindre klockor på stora handleder då?
Jag har 20+ i omkrets![]()
38.5
![]()
44(?) Tror detta är @Matts klocka.![]()
40mm
![]()
36
![]()
Osäker, tror 36mm.
![]()
39.
Haha nej, tog lite olika bilder jag hade bara, både stort och smått.Var ju inte mycket till små klockor.
35mm på 21cm handled
![]()
Jag behöver inte kompensera.Ja pamen satt bäst, dom andra satt inte alls bra tycker jag. Stora män behöver stora klockor =)
The Importance of Proportions
små glasringar och relativt stora tavlor brukar bäras stort.Haha nej, tog lite olika bilder jag hade bara, både stort och smått.
Ser ut att bäras ganska stort den där.![]()
vem har pratat om kompensation?Jag behöver inte kompensera.
Gillar mindre klockor.![]()
Det är du rätt ensam om att tycka, men det är ju bara en användares preferenser. Kul att Genta gjorde kaos med ”designern” av roo.Jag tycker inte alls att AP ROO bars stort. Tvärt om, den bars liten i förhållande till dess storlek
![]()
Liten penis!jasså? kompenserar för vad?
Det är du rätt ensam om att tycka, men det är ju bara en användares preferenser. Kul att Genta gjorde kaos med ”designern” av roo.
Grejen, enligt mig, med ROO'n i @Rozzy's ursprungliga post är att den ser ut att vara 2,5 decimeter hög.
FeministpåhittLiten penis!
För jag är ju jäkligt seriös.Feministpåhitt
Liten penis!
Berätta vad Genta sa.Det är du rätt ensam om att tycka, men det är ju bara en användares preferenser. Kul att Genta gjorde kaos med ”designern” av roo.
Finns återberättat någonstans, men han tyckte typ att det var en våldtäkt på hans design om jag minns rätt.Berätta vad Genta sa.
hahaFinns återberättat någonstans, men han tyckte typ att det var en våldtäkt på hans design om jag minns rätt.
Breitling har ju slutat tillverka chronomaten i 41 vilket är riktigt kasst !
Ser ut som en man som inte är rädd för att uppfattas som omanlig bara för att han bär en liten klocka.Ser ut som en dam klocka![]()
Man skall iaf undvika oversize då det gör att handleden ser tunnare ut. Om man nu tycker en tunn handled är feminint dvs.betyder att han är Extra manlig igentligen, man kanske skulle satsa på en damklocka![]()
Tycker synd om de stackare som går runt och funderar om de är tillräckligt manliga, då räcker det inte med en stor blaffa på armen. Keith Cartier sitter snyggt ovanför knölen.Ser ut som en man som inte är rädd för att uppfattas som omanlig bara för att han bär en liten klocka.