• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marcels watch - Prissättning

Sedan blir jag inte klok på seamaster 600. På chrono24 finns massor av redials, fakepatins eller t.o.m fume dials och prispannet är mellan 6-25tkr...

Sedan blir jag inte klok på seamaster 600. På chrono24 finns massor av redials, fakepatins eller t.o.m fume dials och prispannet är mellan 6-25tkr...
Detta är alltså ingen generell tråd som avhandlar priser utan handlar om Marcels Watches prissättning, saluförande av fake delar som benämns original, redials som inte nämns, hans tveksamma affärsetik och diverse annat som ligger till grund för att hängas ut med en helt egen tråd här på Klocksnack. Kan rekommendera dig att läsa från sida ett och tillbaka hit, du kommer ha mycket nöje.

Breil Sub 30. Har någon hört talas om nåt sådant?

Bildgooglar och hittar bara.... Marcels bilder. Luktar redail lång väg. Vad tror ni?

Han har ju sina egna definitioner av olika ord så att tavlan benämns "original" skall tydligen inte tolkas som att den inte är ommålad av Dr Bombay.
"**Originalpart mounted on the watch when purchased, no guarantee that it is factory original”
Om klockan var en Breil när den lämnade fabriken vågar jag inte uttala mig om.

Tråden handlade ursprungligen om priset på en seamaster 600, kommenterade bara att
Detta är alltså ingen generell tråd som avhandlar priser utan handlar om Marcels Watches prissättning, saluförande av fake delar som benämns original, redials som inte nämns, hans tveksamma affärsetik och diverse annat som ligger till grund för att hängas ut med en helt egen tråd här på Klocksnack. Kan rekommendera dig att läsa från sida ett och tillbaka hit, du kommer ha mycket nöje.
Läste nu, säger bara "Damn"

Han har ju sina egna definitioner av olika ord så att tavlan benämns "original" skall tydligen inte tolkas som att den inte är ommålad av Dr Bombay.
"**Originalpart mounted on the watch when purchased, no guarantee that it is factory original”
Om klockan var en Breil när den lämnade fabriken vågar jag inte uttala mig om.
Om nagot rorts av den eminente doktorn sa ar det ju vardehojane om nagot.
Da kan det sakert vara en sk "Curry-tavla" eller om man har riktigt tur en ytterst sallsynt "Turban",vilket enligt gangse praxis benamns som en "Taxi-Taxi" samt "Cal-Cut-A"

Jaja forlat att jag tramsar hogt arade moderatorer.....

Senast ändrad:
Det här ett bra exempel på Marcels prissättning. 4 lax för ett spänne. Verkligheten är bortom all räddning. Då skulle jag ha 50000 i Omega spännen. Eller 48 för att vara exakt.
A828DB58-E969-4033-A251-EBAE4B5DECAC.png

Snygg bump, hur långt bak fann du tråden denna gång? Marcels Watch Group tackar för gratis PR som vanligt 🙏🏼
Denna tråd ligger i sista inlägget i tråden nedan, hittade hit genom den tråden.

Det finns ingen korrekt prissättning hos det företaget. Fantasipriser. Enligt deras prissättning skulle jag få 50 för denna. Och det kommer inte hända.

2CCCB812-30C1-4A6E-A4F6-E984EBE29904.jpeg
Eller 20 för denna 2996 -1SC 58:a. Med logga i glaset och originalkrona samt service för 4 och nytt band. Jag förstår inte hur de kan sälja sina klockor. Är det på avbetalning?
466271E8-369A-466B-A253-C4F873C28686.jpeg

Marcel tar inte bara höga priser. Han gör även ett uselt jobb. Plockade isär en seamaster som han har servat. "Inga trasiga delar vad vi kunde se" skrev han i sitt kostnadsförslag. På bilden ser man slitaget på ett hjul i automatdelen av klockan. Tapparna ska inte vara svampformade utan helt raka. Ett otränat öga ser till och med att denna del bör bytas. Kan tilläggas att klockan är använd max 30 gånger efter att den varit på service hos Marcel. Detta slitage har alltså inte uppkommit efter servicen...

Fjäderhuslagret i verkbotten var så slitet att fjärderhuset lutade såpass mycket att det nästan slog i verkbotten och bryggan. Lutningen gjorde att kraftöverföringen till löpverket blev väldigt dålig.

Det är väldigt tråkigt att någon kan kalla sig för urmakare när man gör ett sådant uselt jobb... Dessa fel SKA vara åtgärdade om man lämnar in en klocka på service.

Nu har jag korrigerat alla fel och klockan går bra. Känns fint att få rädda en klocka som varit Marcels offer!
IMG_20221005_164318__01.jpg

Snygg logga! Det måste man ge creed för, men hur kan Marcel Watch Group vara en grupp? Består de inte bara av två personer och en butik? Kanske syftar Group på den ambition som finns i butiken. Man kanske kan säga att man är en grupp när man är två 🤔

Skärmavbild 2022-10-20 kl. 21.53.36.png

Jag tycker ni som har klagomål på service och annat ska höra av er direkt till Anders Franck på Sveriges handelskamrar som är ansvarig för Marcels behörighet att vara värderingsman. Nås via [email protected] och är både trevlig och mycket intresserad av att få input då de kvalitetssäkrar sina värderingsmän.

Hur Marcels lyckas värdera sina klockor till dessa fantasisummor och ändå får behålla sin statut som värderingsman är bortom mitt förstånd.

Jag har själv pratat med dem om detta men ju fler som hör av sig ju bättre.

Tillbaka
Topp