Det blir bara konstigt när du pratar om dig själv som tredje person.
Problemet är att du inte förstår. Jag kommenterar dina annonser, felaktiga beskrivningar av produkter, montering av piratkopierade delar och du anser att du måste rätta mig i ett inlägg på Facebook som inte var en annons. Jag hänvisade dig däremot till annonsen på Omegaforums men därefter blev det tyst.
Appropå just Omegaforums så har du även det fått ta emot ganska mycket kritik för dels ditt sätt, prissättning och objektsbeskrivning.
Och dina förehavanden är precis det jag skrev ovan som jag och ett tiotal andra här har kommenterat tidigare, lägg därtill "oberoende" värderingsman.
Hej igen,
Kritiken om prissättning är väl på samma sätt som här aningen subjektiv men i omfattning betydligt mindre utsträckning där än här vill vi minnas.
Sätt, inte oss veterligen annat än från dig?
Bedömningar, skulle säga ytterst begränsad utsträckning, och även där mest från dig.
För att vara ytterst tydlig, nu skriver jag (Christoffer), du säger att jag inte förstår men jag tror det är tvärtom. Du gjorde ett eget inlägg i fb-gruppen om just att allt alltid skulle upp till ytan oavsett vem, var och hur (ej ordagrant igen). Du har även kommenterat det förut i samma grupp. Det är okej, du får ha den uppfattningen, jag säger inte att du inte får det. Vad du då måste (läs bör, du måste inte) förstå är att någon, vem som helst, kan tycka att du borde leva som du lär. Nu råkade denna någon vara jag och det verkar du ha ett problem med.
Det du då menar (gissar här) är att jag som beskriver allt så tokigt borde ju inte säga till dig utan att städa hemma först, det är dubbelmoral av rang tycker du (gissar igen). Hade det t.ex. varit någon annan i gruppen som sa samma saker som jag gjorde hade det varit mer OK (återigen en gissning). Skillnaden är att jag inte klagar på någon annans sätt att beskriva sina klockor, varken om de använder a-f, 5/5, stjärnor, gp-fyrar eller pokemonskortsgraderingar för den delen. Jag låter alla beskriva sina klockor på sitt sätt och rättade dig av den enkla anledningen att du har klagat på andras sätt att utelämna/skriva fel och tycker att allt alltid ska till ytan etc. (vilket återigen är okej).
Om någon uppenbart har faktamässiga fel så som att ange att något är rolex fast det är tudor, well då kanske även jag slänger in ett "hmmm" i kommentaren, men om något säger att klockan är i enastående skick och är 55/62 i bedömningen, well då låter jag det vara. Varför? 1. Det finns ingen allmänt vedertagen bedömningsskala. 2. Personen som säljer kanske tycker den är så bra i förhållande till alla andra klockor personen har, eller bara i allmänhet tycker att den är mint condition. Någon annan tycker att den är skräp. Det är på sista raden tyckande. Jag tycker den är bra för att vara 60 år gammal och jag ger den ett A, du tycker den är kass för en vintage och ger den ett C. 3. Köparen kanske också tycker att den var i bra skick, tycker personen inte det då tittar den nog på bilden och avstår från att köpa.
Avseende vad du menar är det ytterst oklart. Om du testar att snacka ur nattmössan kan du kanske svara på frågor istället:
1. Menar du att du tycker att jag bedömer klockor som jag säljer felaktigt eller menar du att jag ljuger för andra om mina klockors beskaffenhet för att lura andra?
2. Med mina beskrivningar, menar du att du tycker att de är krångliga eller menar du att jag försöker vilseleda andra för kunna sälja en klocka?
3 Med oberoende, menar du att du tycker att jag inte kan vara det och också sälja/köpa klockor eller menar du att jag på något sätt uppsåtligen skriver partiska/felaktiga intyg för att på något sätt i något led tjäna på det?
4. Med felaktigheter i annonser, menar du att du tycker att suger att jag skriver fel ibland eller menar du att jag uppsåtligen försöker lura någon att köpa en klocka på felaktig information?
Som du säkert förstår finns det väsentliga skillnader mellan att du tycker något och det är på ett visst sätt. Du kanske menar på något annat sätt än mina alternativ men kontentan är väl den att antingen är det ditt (och andras så klart) tyckande eller så påstår du att det är på andra sätt. Så återigen, vad menar du? Eller är det som vanligt bara ditt tyckande?
/C