• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Marcels watch - Prissättning

Jag tycker ni som har klagomål på service och annat ska höra av er direkt till Anders Franck på Handelskammaren som är ansvarig för Marcels behörighet att vara värderingsman. Nås via [email protected] och är både trevlig och mycket intresserad av att få input då de kvalitetssäkrar sina värderingsmän.

Hur Marcels lyckas värdera sina klockor till dessa fantasisummor och ändå får behålla sin statut som värderingsman är bortom mitt förstånd.

Jag har själv pratat med Sveriges handelskamrar om detta men ju fler som hör av sig ju bättre.
Jag gjorde det direkt när tråden kom upp, fick som svar att de skulle kolla. Var ju dock ett tag sedan nu...

Edit: nåja, september 2021

Jag tycker ni som har klagomål på service och annat ska höra av er direkt till Anders Franck på Sveriges handelskamrar som är ansvarig för Marcels behörighet att vara värderingsman. Nås via [email protected] och är både trevlig och mycket intresserad av att få input då de kvalitetssäkrar sina värderingsmän.

Hur Marcels lyckas värdera sina klockor till dessa fantasisummor och ändå får behålla sin statut som värderingsman är bortom mitt förstånd.

Jag har själv pratat med dem om detta men ju fler som hör av sig ju bättre.
Jag har gjort det och fick detta svaret, så jag hoppas det går fram snart.
Jag hoppas även att fler skickar information om vad, och klagomål på vad "Marcels watch group" aka Christoffer Hedenbjörk pysslar med.
Maila på!

1666297601958.png

Hello! Vi are Marcels Watches. We can mix både Swedish and engelska i our objectsbeskrivningar 😂

Oh, and jag forgot to säga till you att vi har ingen koll på references heller. 5601-012 är mer korrekt än vad som anges i beskrivningen. We also do överpriser.

Jag börjar mer och mer förstå att jag sitter på en guldgruva. Tack Gode Gud för ett extra tillskott inför pensionen! Framför allt, tack Marcel Group för att ni gjort detta möjligt. 🙏

🤷‍♂️

https://www.tradera.com/item/1000983/539969734/vintage-certina-ds-1980-90-tal

IMG_4997.JPG
Haha.

Personlig "småfavorit" det där. Är väldigt svag generellt för DS 90-talsquartzare. En bra generation kvalitetsquartzare som många gubbar använder än idag.
Min morfar hade en sån där som du bär på bilden under många år.

Haha.

Personlig "småfavorit" det där. Är väldigt svag generellt för DS 90-talsquartzare. En bra generation kvalitetsquartzare som många gubbar använder än idag.
Min morfar hade en sån där som du bär på bilden under många år.
Köp den här istället. 170 kr från DG-auktioner i Trollhättan.

Nu kanske vi kan få klarhet i deras värderingsskala och definitioner bakom...... 😂

Detta lås skulle jag gärna vilja få klarhet i - hur de kom fram till priset. Jag köpte ett likadant till min Ranchero (guld på stål) hos min lokala klockmaster för en femhundring och då fick jag arbetet (byte av uppdragskronan) i det priset.

IMG_3391.png

Senast ändrad:
Jag trodde att han hade gett en glasklar förklaring i någon kolerisk vägg av text tidigare här i tråden. Saknar nästan hans inlägg lite. KS är en gnutta tråkigare sedan han blev avstängd.

Det var väl där han nämnde att de vände sig till en viss kundgrupp osv. "Folk som gärna betalar överpriser" för något som man kan köpa för en tredjedel och sedan lägga 3-5000 på en service (vid behov) hos någon som man vet klarar av jobbet. Då får man åtminstone "köp två o betala för en".

Jag kollade Google-recensioner för MarCel, han är tydligen den absolut bästa klockhandlaren i universums historia; endast betyg 5 av 5 möjliga stjärnor, ingen som hade något minsta lilla att anmärka på...

Tillbaka
Topp