• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

AB

Panerai
2-Faktor
Länk eller gummi till MM300? Hur resonerar ni?
Endast gummi, och Crafter Blue 90 procent av tiden...Grym kombo. Viktigt att få lite höjd på gummit där den sluter mot boetten.

BB81AC52-5203-4570-9B29-DCEF802C5CAD.png
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Endast gummi, och Crafter Blue 90 procent av tiden...Grym kombo. Viktigt att få lite höjd på gummit där den sluter mot boetten.

BB81AC52-5203-4570-9B29-DCEF802C5CAD.png
Hej, vilket är det? Hittar bara band från CB som typ är till SKX eller Sumo. Beställde ett där man använder originallåset men skulle gärna ha ett vanligt spänne....
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Hur var det med att få tag på extra spänne till Sbdx? (Till ett crafter gummi)

Eller har gruppen tips på komplett gummi med lås.
Lite sugen på ett lite mer "sommar färg gummi" :cigar:

:seiko:
 

TotteH

Patek
2-Faktor
Bonetto har ett som det gjorts en liten recension för ett tag sedan i Aqualand tråden. Bonetto är ju alltid goa och har lite roliga färger :happyhappy: Vet inte om det passar sig till en marinemaster dock.
Hur var det med att få tag på extra spänne till Sbdx? (Till ett crafter gummi)

Eller har gruppen tips på komplett gummi med lås.
Lite sugen på ett lite mer "sommar färg gummi" :cigar:

:seiko:
 

JesperO

Rolex
Kära tråden! Visst är man dum i huvudet om man ens funderar på att sälja sin marinemaster? Snäll, säga att det är så och att man kommer ångra sig för all framtid! :nailbiting:o_O


Du får väl fråga dig varför du funderar på det? Går väl alltid att få fatt på en till om man ångrar sig.
Jag är lite som du (eller var det förr).. nu är jag rätt säker på att den får stanna - coolare och snyggare bad-ass dykare får man ju leta efter (tycker personligen den käkar typ sub till frulle)
Svag på marinemaster texten på de lite äldre också - lite autentiskt på något sätt.
Sedan gillar man ju Seiko. Hade ev tänkt byta den mot en GS dykare men även där backade jag... (GS blir för fin på något sätt, glasdykarkänsla typ jämfört med MM)...
Blev långt - scusa....mina 2 cents
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Bonetto har ett som det gjorts en liten recension för ett tag sedan i Aqualand tråden. Bonetto är ju alltid goa och har lite roliga färger :happyhappy: Vet inte om det passar sig till en marinemaster dock.
Ska kolla där.
Hittade ett Crafter i grön/gult men vet att jag inte kommer orka byta till orginal spännet så jag måste hitta ett vettigt alternativ.
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Liknar min situation alltså.
Har haft samma osunda tankar. Inte ens frugan tycker jag ska sälja, så ska nog behålla trots allt.
5AB91120-3417-4C88-8858-301F5A373049.jpeg
Instämmer om att den är grym.
Edit: man blir även vältränad av att ha den på armen :)
Du får väl fråga dig varför du funderar på det? Går väl alltid att få fatt på en till om man ångrar sig.
Jag är lite som du (eller var det förr).. nu är jag rätt säker på att den får stanna - coolare och snyggare bad-ass dykare får man ju leta efter (tycker personligen den käkar typ sub till frulle)
Svag på marinemaster texten på de lite äldre också - lite autentiskt på något sätt.
Sedan gillar man ju Seiko. Hade ev tänkt byta den mot en GS dykare men även där backade jag... (GS blir för fin på något sätt, glasdykarkänsla typ jämfört med MM)...
Blev långt - scusa....mina 2 cents
 
Senast ändrad:

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Kära tråden! Visst är man dum i huvudet om man ens funderar på att sälja sin marinemaster? Snäll, säga att det är så och att man kommer ångra sig för all framtid! :nailbiting:o_O
Jag har sålt min utan ånger men sen går man in här i tråden som såklart har blivit jävligt aktiv och så känner man ett hugg i bröstet. Men jag använde aldrig klockan eftersom jag alltid håller på och fixa och dona. Jag har slutat använda finklockor tyvärr men om jag någonsin blir klar och lugnar ner mig så är ju MM300 den perfekta klockan för mig (och ett par G-Shocks såklart).
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Härligt. Min ambivalens underbyggs :)
Jag har sålt min utan ånger men sen går man in här i tråden som såklart har blivit jävligt aktiv och så känner man ett hugg i bröstet. Men jag använde aldrig klockan eftersom jag alltid håller på och fixa och dona. Jag har slutat använda finklockor tyvärr men om jag någonsin blir klar och lugnar ner mig så är ju MM300 den perfekta klockan för mig (och ett par G-Shocks såklart).
 

Lappenking

Rolex
2-Faktor
Jag har sålt min utan ånger men sen går man in här i tråden som såklart har blivit jävligt aktiv och så känner man ett hugg i bröstet. Men jag använde aldrig klockan eftersom jag alltid håller på och fixa och dona. Jag har slutat använda finklockor tyvärr men om jag någonsin blir klar och lugnar ner mig så är ju MM300 den perfekta klockan för mig (och ett par G-Shocks såklart).
Den kom till ett 2WG hem så den får mycket armtid.
Iallafall så mycket att jag inte behövt ställa klockan ännu ;)
IMG_20200117_162459.jpg
 
Topp