• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Håller med! :)
20200126_013523.jpg
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Jag saknar min sbdx017 alldeles för mycket. :(
Hur står sig uppföljaren sla021 mot sbdx017? Överlever man utan lumepärlan i bezeln och "Marinemaster" på tavlan? Tyckte den var något topptung tidigare, har det blivit värre eller märks det inte?
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Jag saknar min sbdx017 alldeles för mycket. :(
Hur står sig uppföljaren sla021 mot sbdx017? Överlever man utan lumepärlan i bezeln och "Marinemaster" på tavlan? Tyckte den var något topptung tidigare, har det blivit värre eller märks det inte?
Jag har en SLA021 - och jag vågar påstå att den står sig bra mot sin föregångare. Safirglas och keramisk vridning är plus men den är en smula tjockare än sbdx017, alltså fortfarande topptung. Min erfarenhet (efter två veckor) är dock att en väl justerad länk gör att den sitter fint (det märks ju att man har ett rejält stycke stål på armen). Jag är också förtjust i gulddetaljerna vilket känns som en skön blinkning till 6159-7001. Över huvud taget känns det som fantastiskt mycket klocka för pengarna, i synnerhet om du hittar en begagnad.
IMG_20200214_185357_685.jpg
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Jag har en SLA021 - och jag vågar påstå att den står sig bra mot sin föregångare. Safirglas och keramisk vridning är plus men den är en smula tjockare än sbdx017, alltså fortfarande topptung. Min erfarenhet (efter två veckor) är dock att en väl justerad länk gör att den sitter fint (det märks ju att man har ett rejält stycke stål på armen). Jag är också förtjust i gulddetaljerna vilket känns som en skön blinkning till 6159-7001. Över huvud taget känns det som fantastiskt mycket klocka för pengarna, i synnerhet om du hittar en begagnad.
IMG_20200214_185357_685.jpg
Tack för infon. Har tidigare stört mig på att lumepluppen kl 12 saknas, men ju mer jag kollar på den så stör det inte alls. Och X istället för Marinemaster på tavlan överlever jag nog. Den känns lite modernare. Så jag slog till på en sla023 tidigare i veckan. :)
 

Blackpercy

Panerai
2-Faktor
Se där ja, där kom den: mycket snygg. Hur känns den jämfört med SBDX017?
Det var ju över ett år sen jag hade en sbdx017 på armen, men den känns såklart väldigt lika, som en gammal vän. :)
Vet inte om det är inbillning eller ovana, men den känns tjockare än jag minns min gamla sbdx017.
Tycker också att glaset skiljer mer än jag trodde det skulle göra, till den gamles fördel. Gillade kupningen på det gamla glaset.
Avsaknad av lumeplupp stör mig inte alls.
Färgen är helt fantastisk, ofta ser den svart ut, men då solen lyser på den blir den otroligt vackert blå. Blir kanon i sommar.
Mycket nöjd hittills!
 

Kapten Baines

Cartier
2-Faktor
Det var ju över ett år sen jag hade en sbdx017 på armen, men den känns såklart väldigt lika, som en gammal vän. :)
Vet inte om det är inbillning eller ovana, men den känns tjockare än jag minns min gamla sbdx017.
Tycker också att glaset skiljer mer än jag trodde det skulle göra, till den gamles fördel. Gillade kupningen på det gamla glaset.
Avsaknad av lumeplupp stör mig inte alls.
Färgen är helt fantastisk, ofta ser den svart ut, men då solen lyser på den blir den otroligt vackert blå. Blir kanon i sommar.
Mycket nöjd hittills!
Tror du har rätt; nya modellen verkar vara en smula tjockare och det verkar bero på glaset/bezelen om man googlar. Men det skulle vara intressant att se en noggrann jämförelse.
Hur som, en fantastisk version den blå, perfekt i sommar (och alla andra tider på året också).
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Är det någon som vet huruvida glaset på sla021 etc. är kupat på insidan? Tycker att det ser så ut. På utsidan verkar den vara platt men ändå blir det litet distorsion i glaset som på en dome.
 
Topp