• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Marinemaster-tråden

Äntligen en MM igen, har köpt och sålt dem för många gånger, den här får nog stanna nu 😁
8F572016-2013-4EED-BECC-44B98EA7299D.jpeg
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Blev helt tagen av MM för några månader sedan, gick och köpte en SLA023 som fick vara med ca 1000 gånger i denna tråd på ca två veckor. Sen fick jag för mig att sälja pga finansiera annat. Aldrig saknat en klocka så mycket. Lärde mig en läxa dock: vill helst ha mattsvarta klockor, så nu är en SBDX017 på väg. Köper en klockrulle bara för att fira!
 

Prefab

Cartier
Blev helt tagen av MM för några månader sedan, gick och köpte en SLA023 som fick vara med ca 1000 gånger i denna tråd på ca två veckor. Sen fick jag för mig att sälja pga finansiera annat. Aldrig saknat en klocka så mycket. Lärde mig en läxa dock: vill helst ha mattsvarta klockor, så nu är en SBDX017 på väg. Köper en klockrulle bara för att fira!
Din gamla SLA023 saknar nog dig också, men har fått en blå kompis.

Lite sjukt att jag med bara några månaders mellanrum köpte två stycken blå dykare i den klassen, men de är såpass olika att det ändå funkar. Tilläggas ska att jag också har en drös svarta klockor. Det var mer slumpen som gjorde att det blev två blåa med kort mellanrum.
160F6825-9B5E-4B41-91DA-504D2D70FD51.jpeg
 

Ur-snygg

Panerai
2-Faktor
Din gamla SLA023 saknar nog dig också, men har fått en blå kompis.

Lite sjukt att jag med bara några månaders mellanrum köpte två stycken blå dykare i den klassen, men de är såpass olika att det ändå funkar. Tilläggas ska att jag också har en drös svarta klockor. Det var mer slumpen som gjorde att det blev två blåa med kort mellanrum.
160F6825-9B5E-4B41-91DA-504D2D70FD51.jpeg
Lite sjukt är ett helt normalt beteende här på KS!
 

Karlsson

Panerai
Efter att ha betat av SBDX001, 017, SLA019 och i dagsläget:

764E4961-CDF5-418E-9DBF-F66EA2AC1189.jpeg


Så får jag medge att den nuvarande såklart är bäst, känns otroligt premium gällande alla detaljer, tavlans grå/svarta ton är precis rätt om man gillar tavlor som är mattutförande.
Tror Tim sa att den har bäst ”bezel-action” under 100k, och de stämmer nog.

Min första satt visserligen bättre på handleden, SBDX001. Och med tanke på att jag köpte den för under 10k när de begavs så var nog den bäst bang for the buck.

D662446D-C3B4-4E44-B147-19E62B612F14.jpeg
 

Bergets

Panerai
Finns det något bra sätt att stretcha ett gummiband?
jag fick med ett Crafter Blue strap med min mm300 men det är någon millimeter för tight :(
 
Topp