• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Maurice Lacroix Aikon Automaic

Sallberg

Omega
2-Faktor
Provade 42 idag. Känns inte för stor på handleden, den grå tavlan tilltalar mig mer än den blå. Ska man?
IMG_20200214_155754.jpg
Kör hårt! Vad får du ge för den? (bara nyfiken)
 

Engi

Omega
Nu får man vara med i den här tråden :) Fick hem en 39mm med svart tavla idag och vilken fin klocka det är! Var lite rädd för storleken men den satt perfekt på min ~ 17,5 handled.

20200303_214303.jpg

(Sorry för tid och datum)

Congrats, beautiful watch and the 39mm size is perfect for your wrist !

Maurice Lacroix just presented on its website the 39mm also with anthracite dial, it should be available by end of march - beginning of april ! I would like to see it "live" :rolleyes:...
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Congrats, beautiful watch and the 39mm size is perfect for your wrist !

Maurice Lacroix just presented on its website the 39mm also with anthracite dial, it should be available by end of march - beginning of april ! I would like to see it "live" :rolleyes:...
Thanks a lot :)
It sounds like a good release, I would also like to see it live. I like the color of the dial and hands.
 

PJZ

Cartier
Congrats, beautiful watch and the 39mm size is perfect for your wrist !

Maurice Lacroix just presented on its website the 39mm also with anthracite dial, it should be available by end of march - beginning of april ! I would like to see it "live" :rolleyes:...
I cant seem to find this... please send a link to confirm this.

upload_2020-3-4_12-4-33.png
 
Mycket kärlek till 39:an i tråden och de ser jättefina ut!

Slår dock ett slag för gamla hederliga 42:an som smiter åt väldigt fint runt handleden. Jag skulle nog tycka att 39 kändes lite litet då man haft 42an på armen ett tag. Tycker Aikon är en skön, lite småblingig modell och då speciellt i blått. Det är också den enda av mina klockor som fått en (positiv) kommentar av en för mig okänd person (vilket kanske säger mer om min smak än om Aikonen?!) :confused:

Gammal bild på mitt exemplar!
ML.jpeg
 

Norp

Rolex
2-Faktor
Mycket kärlek till 39:an i tråden och de ser jättefina ut!

Slår dock ett slag för gamla hederliga 42:an som smiter åt väldigt fint runt handleden. Jag skulle nog tycka att 39 kändes lite litet då man haft 42an på armen ett tag. Tycker Aikon är en skön, lite småblingig modell och då speciellt i blått. Det är också den enda av mina klockor som fått en (positiv) kommentar av en för mig okänd person (vilket kanske säger mer om min smak än om Aikonen?!) :confused:

Gammal bild på mitt exemplar!
ML.jpeg
Ser riktigt bra ut. Har inte provat en 42a men ska ta och göra det vid tillfälle :) haha jag tror nog du har bra smak!
 

PJZ

Cartier
Mycket kärlek till 39:an i tråden och de ser jättefina ut!

Slår dock ett slag för gamla hederliga 42:an som smiter åt väldigt fint runt handleden. Jag skulle nog tycka att 39 kändes lite litet då man haft 42an på armen ett tag. Tycker Aikon är en skön, lite småblingig modell och då speciellt i blått. Det är också den enda av mina klockor som fått en (positiv) kommentar av en för mig okänd person (vilket kanske säger mer om min smak än om Aikonen?!) :confused:

Gammal bild på mitt exemplar!
ML.jpeg
Storlek pa din handled? :)
 
Topp