• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Maurice Lacroix Aikon Automaic

Har precis lagt ut min blåa till försäljning. Absolut nyskick och endast buren två gånger sedan köp av svensk AD i november, med allriskförsäkring som kan överföras för 12tkr.

Senast ändrad:
Svårt nog att motstå en 39mm Aikon. Som tur är Mercury 44mm vilket skulle kräva djävulskt vinklade luggar för att funka på mig.

Tycker den är riktigt cool, som en tourbillon , komplikation för komplikationens skull.

Aikon i 39mm känns som en av de riktigt spännande nyheterna 2019. Har verkligen gillat Aikon men har för små handleder för 42mm, nu kanske det blir en i alla fall!

42mm på 17cm handled :cigar:
IMG_20190130_115050.jpg
IMG_20190130_115118.jpg
IMG_20190130_115111.jpg
IMG_20190130_115055.jpg

Finns inte med i deras sortiment på hemsidan än i alla fall. Tror den kommer senare i år.

Missat det också. Tycker 42a bärs bra även på mindre handleder, men blir det en 39a blir det nog ett köp!
Nej hittar inte heller någon information frå dem, känns dock som jag stött på flera som påstått att det kommer en 39mm men kanske inga säkra källor på det?
Kan helt klart tänka mig att köpa om det kommer en mindre Aikon :)

Nej hittar inte heller någon information frå dem, känns dock som jag stött på flera som påstått att det kommer en 39mm men kanske inga säkra källor på det?
Här finns all info om deras kommande modeller, snabbspola till 1.00.

Källan på att det är på gång som refereras till i denna tråd är VDn på Maurice LaCroix. Tycker det känns ok ;)

Efter två dagar är intrycket fortsatt gott. Är lite sugen på att beställa deras blåa läderband också. Klurigast är att bestämma vilka kläder den passar till. Klär mig oftast rätt casual och den är lite för skarp för det imo.

Tyvärr visade sig min ha en trasig krona och ska skickas tillbaka. Får se om de lagar den eller återbetalar. Förtar ju lite av upplevelsen. Även om jag får en ny så kommer man noja lite, så den kanske ryker.

Tyvärr visade sig min ha en trasig krona och ska skickas tillbaka. Får se om de lagar den eller återbetalar. Förtar ju lite av upplevelsen. Även om jag får en ny så kommer man noja lite, så den kanske ryker.
Synd att det ska bli så. Jag har haft liknande upplevelser innan. Man är nöjd och sen händer något som gör att man liksom inte riktigt känner samma känsla med klockan längre...

Aikonen är ruggigt fin, fråga är bara om upplevelsen förstörs lite för att den är för nära en Royal Oak i utseendet. Visst man kan säga att den står på egna ben, vilket jag tycker den gör, men sanningen är att den också är väldigt lik.
Typ som när jag bär en klocka som har ett spänne till läderbandet som inte är från tillverkaren... Det är nästan vad jag vill ha men inte riktigt, vilket gnager mig inombords.

Skickade in klockan dagen efter. Efter två veckor mailade jag och undrade varför jag inte hört något, inte ens en bekräftelse på att de tagit emot den. De sa att den skulle repareras och räknade med 4 veckor. Idag kom ett mail som sa att delar var beställda och räkna med tre veckor till. Ska bli spännande att se total tid från inskickad till uthämtad.

Tillbaka
Topp