"Jultomten" kom sent i år!
Har man inte varit tillräckligt snäll under året får man köpa sina egna julklappar!
Jag har länge gått och funderat på att utöka maskinparken för att kunna göra mindre delar med hög precision.
Nu uppkom ett behov av detta på mitt "riktiga jobb" så jakten började på allvar. Efter att ha fått offerter från svenska firmor på belopp som motsvarar en större bil med mycket extrautrustning så vändes blickarna istället åt landet som man kommer till om man gräver ett väldigt djupt hål.
Efter en del dealande med säljare på Ebay så kom jag fram till, (av bilderna och filmer de skickat) att vår syn på hur en fabrik ser ut inte dirket matchade.
Jag kontaktade därför ett antal (som jag hoppades vara) stora leverantörer och gjorde förfrågningar på att importera en maskin. Detta visade sig vara ett heltidsjobb men efter ett antal dagar hade en leverantör presenterat vad jag tyckte var ett ok pris och att de tillverkade maskinen själva i en riktig fabrik - dags att slå till.
Efter ca. en vecka meddelades jag om att maskinen var tillverkad och redo att skeppas.
Igår så dök paketet äntligen upp!
En liten pall som vägde 61kg baxades in i verkstaden.
Välpackat och till synes helt!
Vad är det nu för pryl jag köpt? Modern overhead med tillhörande transmogrifaccelerator?