Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool! Men varför tandkräm?Du menar så här!
finvävd bomull och Oral-B tandkräm!![]()
![]()
Cool! Men varför tandkräm?
Så var då boetten klar!
Supersvårt att plåta ( det är inte repor utan rester av tvättmedel på efterbildera) det blänker för mycket!
Före:
Efter:
Måste säga att ett så enkelt verktyg till svarven gjorde underverk!
Ytorna är nu helt plana. Det finns en del små, små märken kvar på vissa ställen men då jag inte ville ta för mycket material så kommer jag att låta detta vara.
Svårt att uttala sig när man inte sett irl, men helt plant är det ju inte? Hur tror de gör på Rolex med fasningen på sportmodeller? Slipar de den fasningen först och sedan tar de närliggande ytorna? Kan man få en planare spegelblank yta?
eriksson850 , -Du menar detta - för att justera beaterror så måste läget på fjädern justeras - en PITA!!
![]()
Efter ca. sju avmonteringar och justeringar så såg det ut som nedan!
![]()
Fantastiskt!och du får liknande resultat i flera positioner?
Edit: haha ska förresten ge mig på det där någon dag, kommer säkert terrorisera dig med fler frågor!![]()
Hej
Tror du att du kan beskriva hur du fixade tavlan i lite mer detalj. Bada i vatten med yes? Låter du den ligga helt still eller "borstar" du med tops? Torkning? Lackar du med klarlack efter?
Underbara projekt! En fråga: Hur långt kommer man med handslipning och -polering av boett och dest. vatten och yes för tavla?