Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
"Vantagen" fick sig en liten make over nr.2 !
Minut och timvisarna fick bara i aceton och har fått ny färg och ofärgad lysmassa på sig!
"Vantagen" fick sig en liten make over nr.2 !
Det fanns en spricka i kanten av originalglaset, syntes visserligen bara med lupp men glaset är inte tätt - dags att byta !
Ett nytt glas beställdes och jag provade denna gången att köra med ett plant glas med fasad kant.
Spännringen i originalglaset var även i minsta laget för den nya tavlan (0.5mm mindre diameter) => den låg bara till mot kanten på tavlan - den nya går en bit ut på tavlan, så nu är det som det skall!
När jag skulle demontera tavlan så gick den röda visaren i två delar. Röret satt kvar på axeln. Visaren till detta verk har den något udda dimensionen 0.27mm så misstänker att jag fått en 0.25mm levererad med min "nya" visarsats!
Köpte ett gäng röda 0.25mm visare då 0.27mm var svåra att hitta - hålet vidgades en aning med en slipad nål.
Minut och timvisarna fick bada i aceton och har fått ny färg och ofärgad lysmassa på sig!
Passade även på att byta till en lite smäckrare krona som jag tycker passar boetten bättre!
Resultatet!
![]()
![]()