• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

Lowe92

Cartier
Tycker de nya banden ser riktigt schyssta ut. Blir att titta igenom shoppen nästa gång det är dags för band.
 

Birka77

Omega
En liten uppdatering för de som bryr sig.
Jag har varit uppe många nätter efter jobbet och letat nya band. Jag har beställt en del nya färger och kombinationer av nuvarande modeller Natoband. För att fylla på och få lite liv i kollektionen.

Och de jag jobbat absolut mest med kan ni se nedan.
Det vänstra är Canvas/Cordura. Det högra är Sailcloth.
Canvas-banden kommer att finnas i 4 färger till att börja med. I storlek 20mm/22mm.
Sailcloth kommer bara finnas i mörkgrå/svart med ljusgrå stitching 20mm.
Jag fick leta länge innan jag stötte på riktigt Sailcloth. Allt annat var läder och annat skräp. Dessa är riktiga grejer.
Består bara av segeltyget. Inga konstiga dofter eller material.
Banden görs i England och USA.

Jag har absolut inte glömt alla andra typer av band som ni nämnt. Men det tar lite tid att finna såna jag gillar och kan tänka mig att sälja.
Det ligger så många band jag inte godkänt i en låda här hemma...

Ett enormt tack för all feedback. Ni har påverkat mig något enormt. Och lärt mig så mycket.
Jag hoppas detta var av intresse.

Dessa band bör dyka upp om någon månad i shoppen.
Se bilden nedan som en liten teaser.

Mvh,

Rawa

D7EEFEB2-91A5-4AE7-8449-2FCC352328F1.JPEG
Snyggt!
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
En liten uppdatering för de som bryr sig.
Jag har varit uppe många nätter efter jobbet och letat nya band. Jag har beställt en del nya färger och kombinationer av nuvarande modeller Natoband. För att fylla på och få lite liv i kollektionen.

Och de jag jobbat absolut mest med kan ni se nedan.
Det vänstra är Canvas/Cordura. Det högra är Sailcloth.
Canvas-banden kommer att finnas i 4 färger till att börja med. I storlek 20mm/22mm.
Sailcloth kommer bara finnas i mörkgrå/svart med ljusgrå stitching 20mm.
Jag fick leta länge innan jag stötte på riktigt Sailcloth. Allt annat var läder och annat skräp. Dessa är riktiga grejer.
Består bara av segeltyget. Inga konstiga dofter eller material.
Banden görs i England och USA.

Jag har absolut inte glömt alla andra typer av band som ni nämnt. Men det tar lite tid att finna såna jag gillar och kan tänka mig att sälja.
Det ligger så många band jag inte godkänt i en låda här hemma...

Ett enormt tack för all feedback. Ni har påverkat mig något enormt. Och lärt mig så mycket.
Jag hoppas detta var av intresse.

Dessa band bör dyka upp om någon månad i shoppen.
Se bilden nedan som en liten teaser.

Mvh,

Rawa

D7EEFEB2-91A5-4AE7-8449-2FCC352328F1.JPEG
Grymt!

Jag fick ju möjligheten att testa sailcloth bandet. Riktigt bekvämt. Blir garanterat en beställning på den. Även 22mm är intressant när du får hem :)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Jag hade gärna sett att man kunde beställa band utan logotypen på hållaren. Tror att reklamen som köparna gör för banden inte kommer från att någon ser texten, utan att man postar med hänvisning vart man har köpt bandet om man är nöjd.

Intressant att du säger det. Vi har fått feedback på det motsatta med för våra natoband. Att det känns mer exklusivt och inte som att det är samma band som alla andra säljer. Vi har försökt göra loggan diskret och satte det på tredje loopen.

Men det kanske får bli så att köparen får välja om de vill ha med eller utan logga i framtiden. Är inte svårt att lösa.

Tack för feedbacken.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Du borde satsa på sånt som mer eller mindre saknas i Sverige. Alla gillar inte att beställa från utlandet. Försök bli åf för Hadley roma, Fluco, Isofrane och Colareb. De sistnämnda gör galet bra saker för rimliga priser.

Tack för tipsen! HR har jag redan talat med och öppnat upp ett konto hos. Så deras band är på väg in. Canvasbandet på bilden som jag senast la upp är just deras cordura. De andra har jag inte kollat in men det ska jag göra. Stort tack!
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Tack för tipsen! HR har jag redan talat med och öppnat upp ett konto hos. Så deras band är på väg in. Canvasbandet på bilden som jag senast la upp är just deras cordura. De andra har jag inte kollat in men det ska jag göra. Stort tack!
Är det Hadley Roma Cordura som du ska ta 400kr för så kan det bli svårt, iallafall för forummedlemmar. De kostar 200:- inkl frakt från Weston i GB. Tror ingen är villig att lägga det dubbla för att få det skickat från Sverige.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Är det Hadley Roma Cordura som du ska ta 400kr för så kan det bli svårt, iallafall för forummedlemmar. De kostar 200:- inkl frakt från Weston i GB. Tror ingen är villig att lägga det dubbla för att få det skickat från Sverige.
Det priset är för Sail cloth. Corduran vet jag inte än vad som blir ett rimligt pris. Men det ska iaf inte vara 400kr . :)
 

Molgan

Cartier
Önskar liknande band som mitt nedan. Som inte kostar lika mycket :D

Håller du dig runt femhundringen tror jag att de kommer att bli väldigt populära hos dig. Du kan hitta liknande för inspiration från bland annat GLC Straps, Hodinkee, Hermès.

DB6A6054-75F0-45CC-ADC5-107ABCDE6E14.jpeg
6879285E-017C-4A21-8390-322310416A05.jpeg
EE8E369B-58BC-4094-8816-454C00C56C37.jpeg

Är det där struts?
Grymt snyggt, skulle passa fint på DJ :hungry:
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Önskar liknande band som mitt nedan. Som inte kostar lika mycket :D

Håller du dig runt femhundringen tror jag att de kommer att bli väldigt populära hos dig. Du kan hitta liknande för inspiration från bland annat GLC Straps, Hodinkee, Hermès.

DB6A6054-75F0-45CC-ADC5-107ABCDE6E14.jpeg
6879285E-017C-4A21-8390-322310416A05.jpeg
EE8E369B-58BC-4094-8816-454C00C56C37.jpeg
Tack! Jag ska försöka få tag på fina band i den stilen med. Skriver upp det och betar av. :)
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Beställde nyss ett bandstiftsverktyg. Bra pris :)

Jag tycker helt klart du ska behålla din logga på banden du säljer. Bygg varumärke! Är dina band snygga, sköna och av bra kvalitet så ska betraktaren helt klart kunna läsa på bandet var det kommer ifrån.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Beställde nyss ett bandstiftsverktyg. Bra pris :)

Jag tycker helt klart du ska behålla din logga på banden du säljer. Bygg varumärke! Är dina band snygga, sköna och av bra kvalitet så ska betraktaren helt klart kunna läsa på bandet var det kommer ifrån.

Tack för din beställning och feedback! Natobanden kommer nog ha kvar logga iaf. Får se vad som händer med framtida band :)
 
Topp