Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack Rawa för vinsten + bonusen Bandet fick åka på det gamla monstret
![]()
![]()
Om det är en billigare Seiko, typ 5k och neråt spelar det mindre roll. Hellre fräscht än slitet original.En fråga i största allmänhet... anser du att man behåller värdet på en gammal (eller nyare) SEIKO Automatic med original armband om man byter ut det mot ex ett läderarmband. Eller är det ett "no no" som gör att klockan förlorar i värde? Jag vet att det naturligtvis finns snygga original SEIKO läderarmband men frågan gäller generallt?
Tack för snabbt svar. Jag antar att du syftar på det pris hade när klockan såldes ny och inte dagspriset idag. Samlar själv på gamla original bilar typ SAAB, Volvo och Cadillac från 1950- och 60-talet och då eftersträvar man ju just originaldelar. Såvida de över huvud taget går att få tag i originaldelar idag.Om det är en billigare Seiko, typ 5k och neråt spelar det mindre roll. Hellre fräscht än slitet original.
Jag tänker att jag skulle behålla originalet och använda ett nytt och fräsht själv men går att återställa till original om man vill. Hur slitet armbandet än är (men helt).En fråga i största allmänhet... anser du att man behåller värdet på en gammal (eller nyare) SEIKO Automatic med original armband om man byter ut det mot ex ett läderarmband. Eller är det ett "no no" som gör att klockan förlorar i värde? Jag vet att det naturligtvis finns snygga original SEIKO läderarmband men frågan gäller generallt?
Med tanke på hur hemska Seikos original-läder brukar vara skulle jag inte bry mig så mycket.En fråga i största allmänhet... anser du att man behåller värdet på en gammal (eller nyare) SEIKO Automatic med original armband om man byter ut det mot ex ett läderarmband. Eller är det ett "no no" som gör att klockan förlorar i värde? Jag vet att det naturligtvis finns snygga original SEIKO läderarmband men frågan gäller generallt?
Med tanke på hur hemska Seikos original-läder brukar vara skulle jag inte bry mig så mycket.
Tagit in Bergeon 7767(f) ännu? Om inte, är det fortfarande aktuellt?![]()
Perfekt då väntar jag med att beställa från någon annanstans, går ingen direkt nöd heller.Det är absolut aktuellt. Bara annat som tagit slut som behöver fyllas på. De ska in i butik![]()
La precis en beställning och inkluderade 20st 7767 för att se om det finns intresse för dem. De kommer vara i butik i slutet av nästa vecka tror jag.Perfekt då väntar jag med att beställa från någon annanstans, går ingen direkt nöd heller.![]()
Gött! Lägger en beställning så fort de dyker uppLa precis en beställning och inkluderade 20st 7767 för att se om det finns intresse för dem. De kommer vara i butik i slutet av nästa vecka tror jag.
Återigen, stort tack för tipset!
![]()
Gött! Lägger en beställning så fort de dyker upp![]()
Fan vad fint, klickade hem en på direkten!Tjena igen!
Då har vi 7767 i butik: https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-7767/
Vi har även passat på att lägga till Eulits nya marinblå perlonbandband i vårt sortiment: https://strapped.se/produkt-kategori/perlon/
Och en sista rolig sak är att vi precis blivit KS Approved Dealer.
Så vi kommer att börja annonsera lite smått och gott på den sektionen av forumet snart.
![]()
![]()
![]()
Stort tack till er alla!
Med vänlig hälsning,
Rawa
Stort tack ska du ha! Din order kommer att skickas väldigt snartFan vad fint, klickade hem en på direkten!
Och grattis till KS-AD!![]()
Tjena igen!
Då har vi 7767 i butik: https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-7767/
Vi har även passat på att lägga till Eulits nya marinblå perlonbandband i vårt sortiment: https://strapped.se/produkt-kategori/perlon/
Och en sista rolig sak är att vi precis blivit KS Approved Dealer.
Så vi kommer att börja annonsera lite smått och gott på den sektionen av forumet snart.
![]()
![]()
![]()
Stort tack till er alla!
Med vänlig hälsning,
Rawa
Stort tack!KS Approved Dealer minsann, snyggt jobbat och grattis!
Nu låg Bergeon 7767 i lådan, mycket trevligt verktyg!Sjukt snabbt skickat! Synd bara att PostNord har lite långa ledningar ibland
![]()
Vill återigen tacka för mycket snabbt och trevlig bemötande i samband med mitt första köp. Gick lite för snabbt så lyckades missa KS-rabatten men det löste
@Rawa utan att tveka. Snabba återkopplingar, snabb leverans och helt klart välförtjänt KS AD. Blir definitivt flera köp i framtiden.
Vad glad jag blir! Tack för de fina orden och din order!@Rawa
Sjukt nöjd!
Fick mina grejer idag
Lite för fint inslaget till och med
Skulle vilja ha ett band till mina dykare med loggan på!
Ska alltid rekommendera dig!