• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Min klockarmbandsbutik.

winden

Breitling
Tack Rawa för vinsten + bonusen Bandet fick åka på det gamla monstret
C6BD65B9-67CD-47A4-91C3-FA00994C9262.jpeg
3704F252-DEE9-40D8-94F8-CFB214B61B45.jpeg
 

elektronikfreak

Breitling
En fråga i största allmänhet... anser du att man behåller värdet på en gammal (eller nyare) SEIKO Automatic med original armband om man byter ut det mot ex ett läderarmband. Eller är det ett "no no" som gör att klockan förlorar i värde? Jag vet att det naturligtvis finns snygga original SEIKO läderarmband men frågan gäller generallt?
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
En fråga i största allmänhet... anser du att man behåller värdet på en gammal (eller nyare) SEIKO Automatic med original armband om man byter ut det mot ex ett läderarmband. Eller är det ett "no no" som gör att klockan förlorar i värde? Jag vet att det naturligtvis finns snygga original SEIKO läderarmband men frågan gäller generallt?
Om det är en billigare Seiko, typ 5k och neråt spelar det mindre roll. Hellre fräscht än slitet original.
 

elektronikfreak

Breitling
Om det är en billigare Seiko, typ 5k och neråt spelar det mindre roll. Hellre fräscht än slitet original.
Tack för snabbt svar. Jag antar att du syftar på det pris hade när klockan såldes ny och inte dagspriset idag. Samlar själv på gamla original bilar typ SAAB, Volvo och Cadillac från 1950- och 60-talet och då eftersträvar man ju just originaldelar. Såvida de över huvud taget går att få tag i originaldelar idag.

Jo, nytt och fräscht när det gäller klockor är väl att föredra.
 
En fråga i största allmänhet... anser du att man behåller värdet på en gammal (eller nyare) SEIKO Automatic med original armband om man byter ut det mot ex ett läderarmband. Eller är det ett "no no" som gör att klockan förlorar i värde? Jag vet att det naturligtvis finns snygga original SEIKO läderarmband men frågan gäller generallt?
Jag tänker att jag skulle behålla originalet och använda ett nytt och fräsht själv men går att återställa till original om man vill. Hur slitet armbandet än är (men helt).
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
En fråga i största allmänhet... anser du att man behåller värdet på en gammal (eller nyare) SEIKO Automatic med original armband om man byter ut det mot ex ett läderarmband. Eller är det ett "no no" som gör att klockan förlorar i värde? Jag vet att det naturligtvis finns snygga original SEIKO läderarmband men frågan gäller generallt?
Med tanke på hur hemska Seikos original-läder brukar vara skulle jag inte bry mig så mycket.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Med tanke på hur hemska Seikos original-läder brukar vara skulle jag inte bry mig så mycket.


Håller helt och hållet med dig. Din klocka bör väl inte tappa mer i värde så länge du har kvar alla originaldelar. Jag brukar direkt ta av originalband på seikos 5k-klass och byta till roligare. Men det gamla sparar jag i boxen klockan kom i. Så om jag säljer den i framtiden är allt med.
:)
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Gött! Lägger en beställning så fort de dyker upp :)

Tjena igen!
Då har vi 7767 i butik: https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-7767/
Vi har även passat på att lägga till Eulits nya marinblå perlonbandband i vårt sortiment: https://strapped.se/produkt-kategori/perlon/

Och en sista rolig sak är att vi precis blivit KS Approved Dealer.
Så vi kommer att börja annonsera lite smått och gott på den sektionen av forumet snart.


upload_2020-3-7_12-46-53.png

upload_2020-3-7_12-48-21.png
upload_2020-3-7_12-48-45.png


Stort tack till er alla!

Med vänlig hälsning,
Rawa
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena igen!
Då har vi 7767 i butik: https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-7767/
Vi har även passat på att lägga till Eulits nya marinblå perlonbandband i vårt sortiment: https://strapped.se/produkt-kategori/perlon/

Och en sista rolig sak är att vi precis blivit KS Approved Dealer.
Så vi kommer att börja annonsera lite smått och gott på den sektionen av forumet snart.


upload_2020-3-7_12-46-53.png

upload_2020-3-7_12-48-21.png
upload_2020-3-7_12-48-45.png


Stort tack till er alla!

Med vänlig hälsning,
Rawa
Fan vad fint, klickade hem en på direkten!
Och grattis till KS-AD! :)
 

bjarne.heden

Rolex
2-Faktor
Tjena igen!
Då har vi 7767 i butik: https://strapped.se/produkt/bandstiftsverktyg-bergeon-7767/
Vi har även passat på att lägga till Eulits nya marinblå perlonbandband i vårt sortiment: https://strapped.se/produkt-kategori/perlon/

Och en sista rolig sak är att vi precis blivit KS Approved Dealer.
Så vi kommer att börja annonsera lite smått och gott på den sektionen av forumet snart.


upload_2020-3-7_12-46-53.png

upload_2020-3-7_12-48-21.png
upload_2020-3-7_12-48-45.png


Stort tack till er alla!

Med vänlig hälsning,
Rawa

KS Approved Dealer minsann, snyggt jobbat och grattis!
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Nu låg Bergeon 7767 i lådan, mycket trevligt verktyg! :) Sjukt snabbt skickat! Synd bara att PostNord har lite långa ledningar ibland :p
 

Roz

Omega
2-Faktor
Vill återigen tacka för mycket snabbt och trevlig bemötande i samband med mitt första köp. Gick lite för snabbt så lyckades missa KS-rabatten men det löste
@Rawa utan att tveka. Snabba återkopplingar, snabb leverans och helt klart välförtjänt KS AD. Blir definitivt flera köp i framtiden.
 

Rawa

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Vill återigen tacka för mycket snabbt och trevlig bemötande i samband med mitt första köp. Gick lite för snabbt så lyckades missa KS-rabatten men det löste
@Rawa utan att tveka. Snabba återkopplingar, snabb leverans och helt klart välförtjänt KS AD. Blir definitivt flera köp i framtiden.

Tack så hemskt mycket för de fina orden! Det värmer :)
 
Topp